Gå til innhold

Forsikrer legen seg om at det er liv ved første kontroll?


Skrømti

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på det. I går var jeg på tidlig ul, og det var deilig!!

Nå skjer det ikke så mye på den fronten før første legetime den 2. mai. Da er jeg 11 uker på vei eller noe sånn.

 

Men, forsikrer legen seg om at det fortsatt er noe der? Eller må jeg vente enda lenger før de kan høre fosterlyd ( om jeg har forstått det riktig så er det litt for tidlig å høre noe rundt uke11- 12)

 

Pokker altså. Er så redd for at det skal vise seg at fosteret har dødd, og så finner jeg det ikke ut før leeeenge etter..

 

Det var dagens pessimistiske tanke fra Skrømti. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jm hørte liv hos meg så tidlig sist,men det er ikke så vanlig.

Så de får ikke forsikret deg at det er liv hvis de ikke kan høre noe.

 

Men du må ikke gå og uroe deg slik da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å skremme men..........

 

Var hos legen til vanlig kontroll, tror det var rundt uke10-12 (er over et år siden no) Han sa det var for tidlig å høre hjertelyden så han gjorde ikke dette. Eg trodde alt var normalt, helt til eg skulle til innvendig ultralyd, da var det ikke liv, fosteret hadde dødd i uke 8 åtte, og det var før eg hadde legetim. har undret meg etterpå at ikke legen kunne finne dette ut. da det allerede da hadde vært dødt i 4uker. merka ingenting, ingen symtomer på at det hadde dødd. håper eg ikke skremmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du skremmer ikke. Tåler og høre slik. Livet tar noen brå vendinger av og til...

Søskenbarnet mitt opplevde noe lignende. Legen hadde ikke undersøkt henne skikkelig ved en vanlig time ( da var hun såpass langt på vei at de kunne nok høre hjertelyden), og lenge etterpå var det ei jordmor som fant ut at det hadde gått galt.

 

Får trøste meg med tanken på at det går helste godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra for deg skal du se!!! eg har en frisk og rask datter på 10mnd. no. Ønsker nr. to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 13+2, har vært både hos jordmor og lege, men det var ingen av de som kunne konstatere at det var noe liv. Jeg spurte spesifikt om dette da jeg hadde en sa i september. Har heldigvis fått time til ul 240406 på privat klinikk så da får jeg endelig vite det. Klarer liksom ikke helt til å venne meg til at jeg er gravid når jeg ikke vet om det er liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er merkelig at legen ikke forsikrer at det er liv hvis han kan se noe. Jeg var på UL i går, 5 + 1 og to leger så på skjermen. Min lege hentet inn en til og begge mente de så hjertet. Grunnen til at min lege hentet inn enda en var fordi jeg er så kort på vei og at det er litt tidlig å se hjertet enda. Legen var kjempe blid og sa flere ganger at alt så fint ut.

 

- en annen ting, syns alle bør skrive med nick. Spesielt når det er litt triste ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det da snakk om å forsikre liv når de bare skal høre etter hjertelyden,og ikke er på ul!

Er det hun spør om og som andre har svart på her.

 

Og hvorfor må man signere med nick hvis det gjelder noe trist noe?

Ingen her som har vært spydige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til min andre legekontroll når jeg er 12+1. Da skal jeg få høre fosterlyd. Er veldig glad for at jeg da kan få en bekreftelse på at det er liv der inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen bare skal høre etter så er det ikke sikkert han hører noe så tidlig....,bare så du ikke blir skuffet.

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går og jeg er 14 uker i dag .. prøvde å høre etter liv , men med det oldtidsapparatet han hadde hørte vi ingen ting .. så jeg ble litt skuffa.. men han sa det var hekt vanlig og at det heller er unrakene som hører hjertelyd så tidlig ..

Ble litt roligere dA.. han kjente at livmorenen hadde flyttet seg og sånn , så alt er vel helst bra håper vi ;=)

 

 

 

innom fra 2 trimester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...