Gå til innhold

Hvor mange smører seg for å unngå strekkmerker?


maibarn1

Anbefalte innlegg

Jeg smører med en krem fra bioterm. Er i uke 33 nå og har bare fått noen få strekkmerker, men de kommer vel ikke før senere i svangerskapet..Jormoren mente det var litt bortkastet penger, men det er jo verdt et forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har smørt meg hele tiden og magen min har ikke fått noe stekkmerker. og jeg har termin i morgen. så jeg trur det hjelper=) for du tilføyer jo fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker noe som heter hunny tummy den skal være svært god.. det hjelper og smøre seg for da holder du huden myk og elastisk.. det hindrer gjerne ikke alle strekkmerkene men er nok med og minske.. jeg kjøpte den på en mamma butikk og er som voks ikke krem den hindrer kløe og hun som jobbet der sa at hun hadde ikke fått strekkmerker når hun brukte den.. og fått god tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det med strekkmerker har mest med hormoner å gjøre, enten får du det og da spiller det liten rolle om du har smurt til du så mann med ljåen, ellers så får du det ikke... JEg fikk 2 små med nr en , jeg smurte magen da, men vet ikke om det var grunnen, nå smør jeg også og har enda ikke fått noe, men hvem vet?? Dessuten har noen sikkert også mer smidig hud enn andre som gjør at de slipper unna.... men selvfølgelig det skader ikke å smøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smurt meg hele tiden. Har ikke fått noen merker enda. Om det hjelper vet jeg ikke, men det er jo litt for kosen sin skyld også da.

Er som regel sambo som smører inn, og da får han liksom deltatt litt mer i svangerskaps prossessen, og han koser jo SÅ med magen :) Søte disse mennene altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leger og jordmødre sier at det ikke hjelper noe å smøre seg.Dette pga at det er underhuden som strekker seg og inn dit trekker ikke eks en fuktighetskrem...

Selv har jeg smørd meg fordi jeg føler at jeg kan da iallefall prøve selv om så mange sier det ikke hjelper..

Jeg kjenner flere som brukte masse penger på forskjellige produkter og endte opp med strekkmerker alikevell. Det har med hvilken hud en har, og alle kan ha forskjellig hud..Noe er jo uheldig og får strekkmerker i 14 årsalderen pga at en vokser mye..Og de får også ofte flere strekkmerker under en graviditet..

Selv har jeg fått endel rundt brystene og noen på magen.Men heldigvis er dem små..7 dager til termin, jeg blir muggen hvis jeg får mye mere nå rett før fødselen..Hadde vært typisk det da.hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg med Weleda svangerskapsolje. Jeg hører mange sier at det ikke virker, men såfremt det er en bitte-liten mulighet til at den skal virke så bruker jeg den... Litt kjipt å få kroppen full av strekkmerker, om jeg ikke hadde smurt, også viser ny forskning om 4 mnd at smøring hjelper.

 

De kommer opp med noe nytt hele tiden, og om det iser seg at det ikke virker, så har jeg iallefall kost meg med oljen, magen, babyen og kjæresten min for pengene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smører og smører... tør ikke å la være.. hehe

Clarins olje i dusjen om morgenen, og Biotherm sin krem om kvelden..

 

Om ikke annet får jeg fin og myk hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smører meg med litt body butter fra body shop jeg..;) men ikke sånn heletiden... smører et par ganger i uken... har ikke fått noen strekkmerker enda..og håper ikke de kommer heller...er 37+0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør!!! Om det virker eller ikke, det får vi se, men det skader ihvertfall ikke! Er i uke 34 nå og har ikke fått noen strekkmerker enda! Så får vi håpe det holder seg slik til småen er ute.. :)

Smøre smøre smøre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen som smører seg for å unngå strekkmerker!!

Jeg må desverre beklage å si at det hjelper ikke i det hele tatt å smøre seg for å unngå strekkmerker, detter er 100% hormonelt betinget og det er desverre ikke noe dere kan gjøre med dette.

Men for din egen velværes skyld er det deiligt å få smørt seg inn hver dag med en god bodylotion som trekker godt ned i huden og ikke bare blir liggende på overflaten. (eks Decleor System Corps).

 

Ha en smøre fin dag videre.

Hilsen hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smurt meg morgen og kveld med en olje fra Dermologica (stress relief oil heter den) fra uke 15. Ikke noen merker enda! *bankibordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har smurt meg litt, men ikkje så mykje, vert litt sløv med det med andre ord. :) Har termin i dag og ikkje fått strekkmerker ennå, men dei kan jo dukke opp etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sebamed hudpleieolje.. :) - den lukter så godt! lukter baby! og kjæresten min elsker det! Om det hjelper eller ikke er vel et åpent spørsmål? Men jeg liker ihvertfall å tro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...