Gå til innhold

Noen med erfaring med Babycomp/ladycomp?


Frøya76

Anbefalte innlegg

Jeg er i min første mnd. med babycomp og har lagt inn 2 sykluser før denne hvor jeg startet opp dag 1. Den ga meg med en gang estimert EL-dag og termin, og dagen etter forventet EL hadde den justert datoen til å plutselig gjelde den dagen i stedet for den forrige. Mandag var den sist forventede EL-dagen og siden det har det stått streker der som det skal, men nå har det gått tre dager. Burde den ikke nå ha varslet hvilken dag EL faktisk var om den har vært? Temp sank mandag og steg tirsdag og onsdag og stabil høy i dag. Når jeg ser på dager framover viser den røde dager alle 6 dagene. Burde ikke de bli grønne igjen om EL har vært?

 

Litt grønn altså, og trenger litt erfarings-råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Har brukt babycomp siden midten av januar - og er nå 4 uker på vei :o)

Er utrolig imponert over compen har lest meg etter 1 mnd, og forrige pp så var mens 2 dager for sen og veldig liten - allikevel så leste den riktig denne pp :o)

Så den setter seg veldig kjapt inni syklusen din og leser deg fort, men jeg la inn syklusene mine 7 måneder tilbake i tid. Vet ikke om det har noe å si...

EL blir bekreftet når TR kommer...frem til da er det jo bare beregning.

Slik du skrev så fikk du EL på mandag pga. nedfallet...grunnen til at du har masse røde dager er av og til fordi den enten er usikker på deg enda eller ikke har registrert EL......

Men etterhvert som den blir mer og mer kjent med deg så blir det mindre røde dager :o) Da får du grønt til vanlig, gult dagen før EL...som da blinker rødt i 2 dager. Deretter blir det gult og rett over på grønt...

Da blir det lettere å planlegge...

Men jeg skrev ned utenom i en almanakk når tid TR var og hvilken grad blødningene var og symptomene jeg opplevde...

 

Lykke til !!!!

Jeg er overlykkelig for at jeg kjøpte den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hebbie, og takk for svar! Gratulerer så masse med spiren! :) Jeg har også skikkelig positive føelser på at compen skal hjelpe oss bli gravide. Da slipper jeg engste meg for om EL har vært ordentlig eller ikke etc. Jeg ¨sliter med å bli gravid pga overvekt og endel sykler uten EL så topp å få bekreftelse på om det har vært ordentlig EL :) Har tatt pergo for første gang denen mnd og er på lenge ordentlig spent på om det kan være noe på gang...må prøve å holde ut ventingen til 2.påskedag men blir jo nesten tussete. Vedder på at jeg tester allerede i midten av uka selv om jeg vet er ikke egentlig er noe vits... ;)

 

jeg fikk forresten 2 blinkende EL-datoer jeg også, både søndag og mandag, så det skal være sånn altså, det er jo strålende! Leste i boka at den skulle bekrefte EL allerede to-tre dager etter EL men du sier at den bekrefter først når IKM er der altså. Da får jeg bare vente da.. ;)

Håper påskeharen har lagt en spire i egget mitt! ;D

Lykke til med den voksende magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøya76

Den blinker på den forventa EL dagen og har en dag som buffer itilfelle....

 

Etter ca. 4-5 dager så kan du får blinkene lys som indikerer at du har klaffa med sex og EL. Fikk det alle månedene -men det gikk ikke før nå :o)

Når den blir kjent med deg så skifter den nok rett etter EL...nå holder den på å bli kjent med deg. Den gjorde det første måneden - da var jo EL 1 uke senere enn forventet og jeg hadde maaaaange røde dager. Etter det så har EL dagen stemt :o)

Men det blir jo lettere når man er regelmessige sykluser.

Men du kunne jo samkjørt med EL tester rundt den tida du tror du får den og når babycompen beregner....

 

Lykke til så masse og håper påskeharen har lagt et lite (befrukta)egg i magen din ...hehehehe ;op

Her er noe babystøv til deg ******************************************************************************************************************************************************************

 

Takk for lykkeønskningene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for babystøv! :))) Jeg tok EL-test som slo ut mandag heldigvis, men jeg har slitt litt med at egget ikke har sluppet selv om LH-testen har slått ut så håper denne pergoen nå har gitt meg ordentlig EL så håper jeg compen skal bekrefte dette, da jeg ikke får tatt progesteron-blodpreøve denne syklusen. Jeg har forresten små stikkinger på venstre eggstokk stadig vekk siden EL. Er det vanlig tro? Leter febrilsk etter symtomer på graviditet selvfølgelig! ;)

stor påskeklem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.....litt tidlig kanskje - hvis den slo ut på mandag :o)

Du må nok vente til mandag eller tirsdag.....

Da jeg ble gravid så murret/stikket det på begge sider - veksler litt, men er aller mest på høyre side..

Men så kan det komme an på hvilken eggstokk som har løst fra egget da :o)

 

Håper du har klart det !!!!

Påskeklem til deg også :o)

Sov godt.....må legge meg nå...er så trøtt....sover hele tiden ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Får gjemme testene til uti uka ja.. Godt de er billige de fra nettet ;) Tusen takk for støv og lykkeønskinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...