Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Hvordan så dere på det å være med på fødsel når deres kjære var gravid og hvordan opplevde dere fødselen og synes dette var i etterkant?? Altså opplevde dere fødselen slik dere trodde den skulle bli??
Balloo Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Hei Ville aldri vært foruten opplevelsen og være med på fødselen. Har nå vært med på 2 og den 3 er på tur. Har vært med på begge de forrige og ikke 10 ville hester kunne dratt meg vekk fra den neste. Opplevelsen er jo egentlig litt underlig for du er totalt hjelpesløs. Når din kjære har det vondt vil man så gjerne hjelpe, men i denne situasjonen er det ikke noe spesielt man kan gjøre for å lindre smerten hennes. Men bare det å være til stede og lytte til det hun har å si/spørre om, og hjelpe til med de små ting man kan er utrolig for henne. Og når det hele er over kan ikke den følelsen av å se sitt nyfødte barn ligge på din kjære, og det å holde det lille nurket for første gang beskrives med ord. Vil anbefale ALLE fedre å være med på fødselen for sin egen del, men også for din kjæres del. Man er hjelpesløs der inne, men man hjelper allikevel.
Gjest Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 hei, jeg var med på fødselen til min datter som er 3 år nå, det er noe av det største jeg har opplevd i hele mitt liv det som er litt viktig tror jeg det er å være med fra første legebesøk og ultralyd dette styrker forholdet mellom far og barn. og ikke mins at du er der å støtter mor for den store oppgaven ho skal gjøre, det trenger hun. fødsel er også noe som styrker forholdet mellom mor og far, det er deilig og vite at du har vært med på det og hjelpa mor så godt du kan.¨ vi hadde også en fødsel i 19 uke som vi mista for noen uker siden og det er så tragisk å leit og det føles forferdelig uretferdig,var også med på den fødselen og i dag så følels det bra å ha vært med,det letter sorg prosessen mellom mor og far og vi kommer enda nærmere hverandre, men vi skal prøve å få et barn til neste år og jeg skal være med neste gang også for det er det nydeligste som kan skje. hillsen far
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå