Gå til innhold

hvor mye melk har dere, mammaer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye melk får dere ut når dere pumper dere fra begge brystene? Og hvor lenge pumper dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I puppens glanstid var det et par hundre milliliter i hver pupp, nå aner jeg ikke. Det som er så rart er at noen får lett ut masse, mens andre ikke klarer å pumpe ut nesten noe. Så hva man får ut er ikke alltid det som er der inne ;-) Ikke tenk på det dersom det er vanskelig å få ut mer enn litt i alle fall, babyen er eksperten og klarer å få ut mer enn pumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er 4 uker nå. når jg pumper får jg ut 50 ml i høyre og 30 ml i venstre hehe. pumper hver 2. time for å få opp produksjonen nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende svar - du skjønte at jeg har lite melk...Får alt mellom 40 - 80 ml tilsammen, og har prøvd alt, for eksempel pumpe hver annen time, akupunktur, legge henne til ofte... Håper jeg får mer melk, som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monika, 28: gir du mme i tillegg? Eller klarer han/hun seg med det du har? Hvor lenge pumper du, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg pumper i 5-6 minutter på en pupp det er minimum 2 timer siden det ble spist av, så får jeg ut alt fra 20 ml til 50 ml (har to pupper med litt ulik produksjon). Hvis jeg pumper etter at han har spist, får jeg ut veeeeldig lite, så det har jeg gitt opp. Lar gutten spise i ca. 15 minutter når han får pupp, har gjort det siden fødselen og han har lagt på seg gj.sn. 200 gr i uka. Så jeg regner med at melkeproduksjonen min er helt grei i forhold til hva han trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har kun ammet tom 3 dager siden. men var redd hun ikke fikk nok da hun var så urolig om kveldene. slet også med pumpa tidligere med å få det til.

Men her en kveld var jeg så lei at jeg bare ville gi opp hle ammingen da hun "hang" i puppen hele kvelden. Tenkte jeg skulle gi pumpa et siste forsøk, og nå går det fint. har ikke så mye utover kvelden i dag...har blitt 50-60 til sammmen de siste gangene.

Ser det an litt i forhold til mme. Ga hennne en flaske før hun la seg for natten tidligere slik at hun sov noen timer i hvertfall. Nå gir jeg henne om jeg ikke har pumpet nok og hun fortsatt er sulten.

Håper på å få opp melkeproduksjonen litt; derfor pumping hver 2. time.

Hvor gammel er babyen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte dette; pumpinga tar mellom 15-30 minutt her...men kanskje det går litt raskere etterhvert. Men er ingen ekspert på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monika 28; babyen min er 6 uker, i dag, faktisk. Og din? Lurer litt på siden jeg har litt lite melk, om det kan komme av brystbetennelse x 2, sopp og VELDIG såre brystvorter? Jeg gir ganske mye på flaske, og er litt bekymret for sugeteknikken - at hun skal glemme/ ikke gidde lenger å ta puppen...Hun blir veldig fort utålmodig ved puppen; slipper taket og blir sint...Går dette greit med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såre brystvorter er et symptom på feil sugetak - og feil sugetak gir ikke god nok tømming av puppen - og det stimulerer ikke til økt produksjon! Jeg er ganske sikker på at du får masse melk fort dersom du korrigerer sugetaket. Ring en ammehjelper i morgen og få hjelp til det!!! Kanskje du kan treffe en som kan se på dere og hjelpe deg skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 4 uker i dag. ja bekymrer meg for mye av det samme jeg også.... men har tenkt som det at jeg pumper det jeg har...så får jeg heller gi mme i tillegg. Så ammer jeg litt for kosens skyld....hun sovner jo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...