Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 er saaaaa sint....har ikke faat plass. fatter og pegripere ikke hvordan de prioterer soknadene. er alene mor med os ++, trenger plass saa jeg kan tjene mine egen penger. har ikke studiekompetanse saa hvis jeg vil ha hoyere utdannelse maa jeg gaa paa sosialen siste aaret av uni. ringte kommunen og ble fortalt at jeg ikke ville fa plass i neste opptak heller...fatter ikke dette! vil de ikke at unge alene foreldre skal faa segt en utdannels og komme seg ut i jobb uten aa vere avhening av stonader??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Du må melde deg arbeidsledig hos aetat og bevise det til bhg kontoret. Da får du plass med en gang eller så kan du vise til søknaden om skoleplass! Det at du ikke da får plass er bare tull, for aleneforeldre som oppfyller disse kravene jeg skrev over her, har KRAV på bhg plass og du får jo selvfølgelig ingen bhg plass om du bare skal gå hjemme eller altså ikke beviser at du står som arbeidssøkende eller har søkt om plass på skolen.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 Hvis du er arbeidssøkende eller under utdanning og kan dokumentere det så har du rett til prioritert plass på søkerlista, men du har ikke krav på barnehageplass for det er mange som kan ha høyere prioritet enn deg som da kommer foran deg i køen. Men som hun over sier, du må kunne dokumentere det.
2prinsesser <3 Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 hvorfor å hvordan i all værden kan de si du ikke kommer til å få plass? de skal jo prioritere aleneforeldre å folk som skal ta mere utdanning. det gjorde de m meg så jeg har fått plass. hvem komune bor du i da?
Snuppa! Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Velkommen i klubben... Jeg har heller ikke fått barnehageplass Er alenemor og skulle studere til høsten...
qwana Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 hvis du ønsker å studere, så bør du ta kontakt med skolen du eventuell søker, student barnehager prioriterer aleneforsørgere Jeg fikk barnehage etter 1,5 mnd ut i studiet, det gikk bra fordi det var lite obligatorisk i starten.... Se etter private barnehager og barnehager hjemme hos private også lykke til.....dette klarer du..... Finn kanskje også andre aleneforeldre som ikke har barnepass, så kan man bytte på og studere/jobbe 50% hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå