Gå til innhold

Vitenskapelig holdbarhet for at røyking er skadelig


belli72

Anbefalte innlegg

Til alle dere som engasjerer dere i debatten om røyking og skadelighet:

 

Man har ikke forsket på alt som kan være skadelig for et foster. Derimot er det er forsket meget på hvorvidt og i hvilken utstrekning røyk er skadelig for fostre, og konklusjonene synes å være entydige. Likevel er det ingenting i veien for å stille spørsmålstegn ved dette! Dere som betviler intelligensnivået til vedkommende som faktisk stiller seg spørrende, gjør ikke annet enn å avsløre at dere er lite opplyste selv - hadde man alltid trodd på vedtatte og oppleste sannheter ville ikke verden gått videre.

 

Har dere lest forskningsrapportene selv? Er dere i stand til å gjøre det - har dere selv forskningserfaring? Jeg bare lurer, i og med at dere er så veldig sikre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt poeng :-)

Men har en mistanke om at de som utaler seg på en slik nedlatende,useriøs måte ikke har noen oppriktige intensjoner med det, . Det er vel heller på det planet at de liker at andre ikke får til noe de selv gjør.....Er nok mange unge, uerfarne sjeler her inne som finner umåtelig glede og underholdning i andres problemer. Tror du de oppriktig bekymerer seg over den røyk utastte babyens ve og vel????

Da hadde de nok valgt å utale seg på andre måter.....mer i rettning ditt innlegg :-)

 

Hilsen en ikke røyker som mener at summem av laster til enhvertid er konstant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken ung eller uerfaren. Jeg har lest forskningsrapportene og som jeg har sagt tildligere, det er hevet over enhver tvil at røyking er kanonskadelig for barnet! Det er ikke det det går i! Ingen gravide kvinner som røyker gjør det uten svart samvittighet. Ingen gravide kvinner som røyker ønsker å gjøre det! Men uansett hvor konstant summen av laster er og uansett hvor godt vi vet at det er skadelig så er det ikke så enkelt. Og til alle dere som har klart å slutte - JEG ER KANON MISUNNELIG! Jeg skulle virkelig ønske det var meg, og jeg skal prøve igjen, jeg har ikke tenkt å gi meg!

 

Men jeg ser jo at her på BiM så kan man forklare og forklare uten å egentlig bli forstått. Ingen gravide røykende er ute etter sympati eller "tillatelse" til å røyke, vi trenger bare å snakke om det. Vi trenger positive tilbakemeldinger på at vi ønsker å slutte og vi trenger HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med nattos her assa.. hva med og støtte og hjelpe oss si stedet for og disse ned på oss og kjefte på oss.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er skadelig,ja,det er vel alle opplyste om..men jeg har også hørt fra ei venninne av meg som slet med en enorm depresjon fordi hun sluttet at lege sa hun skulle "få lov" å røyke men at hun måtte begrense det så mye som hun kunne, da depresjonen hun hadde kunne gå utover barnet i magen...Jeg sier ikke med dette at røyking er så fantastisk eller noe slikt!! Men i noen tilfeller blir moren så utsatt for stress og depresjoner fordi hun må slutte at det går utover barnet i magen.Det er ikke like lett for alle svangre kvinner og alle svangerskap er ulike.De fleste takler røykeslutt kjempe fint mens andre opplever en dyp depresjon som virkelig er farlig for barnet.-Det må sies at enkelte blir deprimerte uavhengige av røykeslutt,disse og andre må søke hjelp hos jordmor/lege som kan få ordnet hjelp mot svangerskaps depresjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo alle voksne nok her til å forstå at røyking er farlig uansett, og det er vel ingen av oss som absolutt VIL røyke i det hele tatt! I hvertfall ikke som gravid.. Klarte å slutte jeg, men etter tre måneder klarte jeg ikke mer!! Drømte at jeg røyket lissom.. Tenkte hele tiden på hvordan det ville være å ta en røyk... Røyker ikke mye nå, har kuttet ganske bra ned. Men jordmor sa at jeg skulle kutte ned så mye som mulig og heller slippe å tenke på røyken hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...