Gå til innhold

Barn nr 2 da man er student???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på en til..... Vi har såvidt begynt å snakke om det og vi har mange for og imot grunner egentlig... Er så usikker....

FOR:

- skal antagelilgvis bare ha to barn, dermed greit at de er forholdsvis tette (har en på 1 1/2 år)

- ferdig med barn før jeg går ut i jobb

- bedre tid i og med at jeg kan legge opp dagene litt selv

- Slipper flere småbarnsperioder

- Slipper flere bleieperioder

- Mer penger av å gå hjemme nå enn om jeg skal begynne fullt i en greit betalt jobb (jobber ved siden av studiene så får både fødselspenger og stipend)

- lettere å få bra jobb da det ikke er "fare" for flere pemisjoner?!

- ei venninne som nettopp er blitt gravid, vi kan gå sammen i permisjonen

MOT:

- dårligere råd i ennå ett år (bortsett fra det permisjonsåret)

- tar ennå lenger tid før jeg er ferdig med studiene

- Må bestemme oss nå(!!), må ha de første mnd av svangerskapet på sommeren pga forventet ekstrem kvalme

- Mindre tid til superbarnet jeg har nå

Hva mener dere jenter? Vi har gitt os selv noen uker å tenke på.. Og jeg er så usikker.. I ene øyeblikket tenker jeg GO FOR IT! og i neste blir jeg livredd bare ved tanken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste av du skriver er argumenter som gikk igjen her hjemme! Jeg har vært gjennom din situasjon i de siste 2 måneder og bestemte meg endelig: Jeg skal bli gravid:-)

Ift din situasjon så jobber ikke jeg ved siden av studier og at jeg blir ferdig til sommeren. Men skal registrere meg på et studie for å fortsatt få studiestøtte Jeg forstår ikke hvordan du klarer å jobbe med barn, studier og jobb!??

Jeg har et barn på 3 år og aldersforskjellen mellom barna talte mye for at det er på tide.

Jeg forstår deg så godt. Har vært og noen ganger føler jeg meg fortsatt usikker om jeg har tatt det riktige valget. Men etter mange ukers usikkerhet, var det bare å tenke GO FOR IT. Så valget er tatt....vi har blitt prøvere!

Jeg tror man er som regel usikker på om når tidspunktet for å få barn er riktig? Uansett så angrer man ikke når man holder det skjønne lille i armene om noen måneder. Og alltids klarer man å innrette livet sitt med det nye familiemedlemmet deretter.

Nå håper jeg vi ikke blir ventende lenge før jeg blir gravid.

Må si er litt nysjerrig så la oss vite hva du bestemme deg for??!!!!

Skrevet

Forresten, må jo legge til at dine FOR-argumenter er flere enn MOT: Er det bevisst? :-)

Skrevet

har det akkurat som deg - er så i tvil... noen ganger skriker jeg etter en til, mens andre ganger syns jeg det er godt at det bare er en som skal ha mammas oppmerksomhet etter en laaaaang dag..

jeg har også tenkt som deg - i og med at vi også har landet på to barn-at det må være greit å være "ferdig med det" når jeg skal ut på jobbmarkedet..

kan ikke gi deg noen gode råd -annet enn at jeg er i samme båt..:)

du får si ifra hva dere bestemmer dere for - kanskje vi sees på "bli gravid"-siden:)

er anonym nå jeg...

Skrevet

hehe.. ja jeg vet at argumentene for er flere enn de i mot.. hehe.. det er ikke bevisst altså.. Egentlig så veier mot argumentene litt tyngere..

Huff, dette er vanskelig, men etter en uke til med tenking... (bare to piller igjen på brettet nå.. wææææ...) så tror jeg kanskje at vi venter... Hvis vi venter til neste vår vil det bare være 1/2 år igjen av utdannelsen min.. Lettere å begynne påigjen og få det ferdig da det ikke er mer igjen. Og ennå et MOT argument er jo at jeg mister på en måte de jeg studere sammen med nå, kolokkvie grupper o.l. Er også en del gruppe eksamner siste året og da er det utrolig kjipt å ikke kjenne noen...

Men det å jobbe og studere og barn går helt fint. Jobber bare 40%, og har verdens beste arb.giver. Jeg bestemmer helt og holdet selv når jeg skal jobbe :o)

Mit største problem er ikke å få tiden til å strekke til, men å strukturere hverdagen litt mer... Jobber nemlig ikke med oppgaver eller leser før jeg virkelig MÅ.. Er et veldig "alt-i-siste-liten" menneske... Pju.. slitsomt men selvvalgt.. klarer liksom ikke å gjøre noe før det haster..

Har eksamen på halvannen uke og her sitter jeg i stedet for å lese.. hehe.. skjønner eller?

Nei, jeg må snakke litt mer med samboer men lurer vel på om det blir ett år til på pillen før jeg slutter... det vil jo være det lureste, og alderforskjellen mellom barna vil da fortsatt være overkommelig :o)

Skrevet

ops... skulle jo egentlig være anonym.. hehe.. men siden jeg ikke blir prøver allikevel.. så er dte jo ikke så farlig ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...