Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er stemor og min mann har et barn som skal begynne på skolen til høsten.

 

hva synes dere? bør far, stemor og felles barn stille? bør de da evt spørre mor om det er greit??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme gjelder for oss dette året. Jeg får vite at jeg egenlit ikke er ønsket der av biomor... Så nå har ikke far heller lyst til å være der. Han synes det er skikkelgi vanskelig, fordi hun nærmest oppfører seg som om de var sammen når det er slike tilstelninger. Hun er helt kvalm, og haaaater meg. Det er 5 år siden det ble slutt mellom dem men enda er hun slik...

Skrevet

Det kommer helt an på forholdet mellom dere. Jeg har aldri vært inkludert i denne typen ting, og egentlig har det vært litt sårt. Har både egne barn og stebarn, og moren til stebarna har ikke ønsket at jeg skal være en del av barnas skoleliv.

 

Barna bor halve tiden hos oss, så det er på en måte ganske sårt at jeg ikke har fått være med på første skoledag, skoleavslutninger etc. Har likevel valgt å respektere at mor vil ha dette for seg selv - og synes ikke det er noe poeng i å ta opp kampen om dette.

 

Selv har jeg tenkt at jeg bare ville synes det var hyggelig hvis mine barn hadde en stemor som interesserte seg for deres liv. Det har de ikke, så det er ikke så lett å sammenligne,

 

Vet likevel med meg selv at det hadde vært fælt dersom jeg følte at en annen dame gikk inn en slags konkurranse med meg om å være viktig i barnas liv. Så lenge min manns eks ikke fikser at jeg involverer meg i fritidsaktiteter etc. velger jeg å la henne styre det.

 

Det finnes ingen fasit-svar her, dette må alle parter bli enige om. Skulle selv ønske at jeg fikk engasjere meg like mye i stebarna som i mine egne, men sånn er det dessverre ikke....

Skrevet

for et par år siden var vi i samme situasjonen. vi valgte å stille både far og jeg som stemor. Å spørre mor om dette, var ikke tema en gang. Det er absolutt ikke nødvendig.

 

Når det er sagt og dagen kom, så merket jeg at mor ikke var spesielt fornøyd ved å ha meg der. Hun spurte meg om hva jeg hadde der å gjøre. -Uten at mannen min hørte det...

 

Angrer ikke på at jeg var der. Det er naturlig at far har med seg sin kone/samboer/familie på slike ting.

Skrevet

Det er 4 år siden jeg var i samme situasjon. Jeg kunne godt tenkt meg å bli med, men fant ut at kun mor og far dro. Tror barnet ville det også. Jeg blir med på samtaler og avslutninger, så det var greit for meg å ikke bli med den dagen.

 

Om du og mannen er enig i at du skal bli med så synes jeg det er greit. Men jeg hadde ikke villet hatt med felles barn. Dagen er for barnet.

 

Når vi er på avslutninger og samtaler drar vi uten barn. Føler at vi kan gi litt tid med barnet bare vi. Og at vi får konsentrert oss om det de har å vise frem og fortelle uten at vi må springe etter de andre barna.

Skrevet

Vi hadde den situasjonen i høst, og jeg stilte - som den største selvfølgelighet. Holdt meg litt i bakgrunnen, siden jeg var ganske synlig gravid, og jeg vet at mamma'n synes det er litt sårt at hun ikke skal ha flere barn - samtidig som det ikke var magen min som skulle være i fokus, men den stolte førsteklassingen :)

 

Tror gutten hadde syntes det var rart om jeg ikke var der - og heldigvis har mamma'n og jeg et fint forhold.

 

Stefar stilte ikke, og det var ingen som gjorde noe nummer ut av det heller. Gjør det som er naturlig for dere! Her var det naturlig for meg å være med, og det var naturlig for pappa'n at jeg var der - og heldigvis også for mamma'n (men jeg vet at vi er heldige som har et så fint forhold). Det kommer jo an på forholdet dere har, hvor lenge dere har vært sammen osv osv...

Skrevet

Da min datter skulle begynne på skolen kom far i følge med stemor. Jeg ble helt satt ut for de hadde ikke vært sammen mer enn et par mnd.

Men hadde det vært nå så hadde jeg ikke hatt noe i mot det, for vi har et veldig godt forhold.

 

Det har aldri vært aktuelt at jeg har tatt med stefar når mine barn skulle begynne på skolen, for jeg synes at det er en ting som kun mor og far bør delta på.

Det samme gjelder konferansetimer. Men ellers har min mann vært med på det meste med når det gjelder mine barn og jeg har vært med på det meste med hans barn.

 

Men hvis en av foreldrene ikke kan møte så synes jeg det er helt naturlig at stemor/stefar møter i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...