Gå til innhold

Vikke?


Mamma til verdens beste barn

Anbefalte innlegg

Er du her? Går det bra med deg og Malin og 2 åringen? (vet jo ikke hva han heter:))

 

Ville bare si hei og at alt går bedre nå:) Det har vært veldig hektisk og slitsomt til tider, men nå begynner jeg å roe meg litt ned i alle fall:) Ikke så nervøs og redd for alt lenger, Alexander har begynnt å legge på seg og er mer og mer våken:) Også så vakker han er!! Er helt fortapt jeg! Lille slugger er oppe i 2830 gram nå:) Og 50 lang, så han har vokst 1 hel cm:) Og allerede i gang med å sjarmere butikkdamene i nabolaget:)

 

Men det blir ikke så mye bimming om dagen akkurat, har benyttet enhver sjanse til å sove, og lage mat eller vaske meg selv eller klær:) Går rimelig i ett ja... Selv om han sover mesteparten av døgnet, skal han ha mat hver 3 time og det går for i mellom intervallene ja!!!

 

Har vært hos homeopaten min som beordret meg til å vile i minst 4 uker til, droppe besøk, droppe alt som skulle vært gjort og bare sove og kose med Alexander:) Har visst brukt masse av nyrereservene og jernlagrene er helt på bunn så nå skal mor bygges opp igjen... Heldigvis er kjærsten verdens beste og koker flasker og vasker klær og oppvask og lager mat og duller for meg, så jeg får tid til å slappe av i alle fall!

 

Håper alt er bra med dere, stor klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Påskebaby! Ja, jeg er her. Ikke like mye som før jeg fikk lille Malin - da var jeg helt hekta på disse sidene - men jeg er fortsatt inne og titter en gang innimellom. Har litt mindre tid nå mellom amming, bleieskift og klesvask.

 

Godt å høre at det går bedre nå og at Alexander begynner å bli en stor og våken gutt! Var ikke så veldig bekymret for det, har som sagt vært gjennom alle engstelsene dine tidligere som nybakt førstegangsmamma, men vet hvor forferdelig følelse det er å være redd for det lille nurket. Desto bedre er det når en begynner å skjønne litt bedre hva som fungerer og hva som ikke fungerer - og en ser at barnet er ganske så mer robust enn det en trodde på forhånd.

 

Malin vokser seg også større og større for hver dag. Var på helsestasjonen i går og hun veide da 3.250 gram - og har lagt på seg cirka 600 gram på tre uker. Det er absolutt ikke verst. Ser at hun begynner å få litt mer kjøtt på beina, selv om de enda er nokså spinkle. Jeg prøver å nyte hvert sekund nå som hun er så liten. De vokser nemlig så fort den første tiden. Er ikke så lenge de er en liten bylt som ligger på skulderen din og raper. Husker det i fra to-åringen vår (Han heter forresten Mathias). Var ikke så mange ukene han var nyfødt spebarn. Plutselig var han en liten "turbo" som kravlet over alt :-) Det har han også vært siden. Heldigvis er Malin hans rake motsetning og er foreløpig veldig snill, rolig og ikke minst tålmodig ovenfor storebroren sin. Han skal nemlig kose, klappe, bære og holde henne hele tiden. Som toåringer flest så er det nokså klossete og brå bevegelser, men Malin takler det veldig bra. Vi må bare passe godt på hele tiden sånn at det ikke skjer noe galt. Mathias skal få lov til å være med og føle seg som stolt storebror, men det er ikke alltid lett når han klenger og hopper rundt meg i sofaen når jeg ammer. I kveld er også pappa'n på en liten bytur og når både Malin og Mathias skriker på samme tid så er det ikke så lett for mamma. Løsningen ble at storebror fikk sove litt i sofaen i stua mens mamma satt ved siden av og gav Malin pupp. Det gikk greit det også, men jeg merker at det tærer litt på kreftene innimellom å være "supermamma". Trøster meg med at det bare er en overgangsperiode. Om noen uker eller måneder til så har Mathias blitt vant med å ha lillesøster der hele tiden - og da trenger vi ikke å streve like mye med å gi ham masse ekstra oppmerksomhet. :-) Heldigvis har jeg hele formiddagen og ettermiddagen alene sammen med Malin. Da er storebror i barnehagen og tempoet kan sakkes ned noen hakk. Da koser vi oss masse og nyter stillheten :-) Hun er jo foreløpig snill som en liten engel. Bruker stort sett tiden til å sove, spise og titte litt på alt det rare som skjer rundt henne.

 

Nå må jeg henge opp noen klær og komme meg i seng. Prøve å få meg et par timers søvn før det er ammetid igjen. Vi får "prate" mer en annen dag. Du får ta godt vare på deg selv! Lavt jernlager vet jeg alt om, siden jeg har nokså lite av det selv, men lite nyrereserver? Skyldes det all stress og engstelsene i forkant eller? Du må uansett slappe av og kose deg masse med lille Alexander. Etter beskrivelsene dine så høres han ut som en veldig vakker liten gutt. Selvfølgelig ikke like vakker som min Malin, men.. ;-) He! He!

 

Ønsker deg en kjempefin påskeferie dersom vi ikke "snakkes" før den tid!

Klem :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...