Gå til innhold

Jeg hører visst til her :(


jpht2

Anbefalte innlegg

Jeg var gravid i 12. uke .

Jeg fikk mens lignende blødninger på onsdag. Jeg tok selvfølgelig kontakt med legen min, men de hadde ikke tid til å ta meg imot. Legesekretæren anbefalte meg å dra til legevakten noe jeg også gjorde.

Han sendte meg bare hjem igjen med ordre om å holde meg så mye som mulig i ro.

I går morges hadde ikke blødningen gitt seg enda, så jeg ringte legen min på ny. Jeg fikk komme innom utpå ettermiddagen.

Han bestilte umiddelbart ul på ullevål og jeg fikk time i går kveld.

Legen på sykehuset kunne ikke finne noen tegn til graviditet i livmoren.

Han mente at jeg ikke hadde vært gravid på noen uker og at kroppen hadde ordnet opp selv. Han kunne ikke finne noen rester i livmoren og vi kunne bare prøve igjen med det samme hvis vi ville.

 

Kan jeg ha abortert i de dagene jeg hadde litt rosa utflod i begynnelsen av mars?

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det kan høres ut som du har hatt en missed abortion - det vil si at fosteret har gått til grunne inne i livmoren. Den blødningen du fikk nå er nok bare en menslignende rens av innsiden i livmoren. Jeg vet ikke hva utfloden du hadde i mars kan ha betydd, men det er jo vanlig å småblø litt i starten av normale fullgåtte svangerskap også.

 

Det er sørgelig når sånt skjer, men det er vanlig. Det skyldes ofte store feil på fosteret som ikke gjør det levedyktig. Det er en fattig trøst, det vet jeg, for jeg har opplevd akkurat det samme. Men jeg prøver å tenke at dette er naturens måte å ordne opp når det ikke blir et levende barn ut av det.

 

Dette skjer visst med ca 60 % av alle graviditeter opp til 12. uke , oftest skjer det før kvinnen merker at hun er gravid.

 

Ønsker oss begge lykke til videre, jeg. KLEM!

Lenke til kommentar

Dette skjer visst med ca 60 % av alle graviditeter opp til 12. uke , oftest skjer det før kvinnen merker at hun er gravid.

 

Det er sikkert det som har skjedd også. bare at det var nok HCG i urinen når jeg testet positivt for 2 1/2 uke siden.

 

Akkurat nå vet jeg ikke om vi kommer til å prøve å få fler barn. Jeg har en Sønn på snart 3 år. Vi ville helst ha to tette men tenkte at rundt 3 1/2 år kunne være greit også. Vi prøvde i et år før det klaffet siste gangen. Hvis jeg ikke skulle bli gravid med det samme nå syntes vi alders spriket blir for stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...