Gå til innhold

positiv test


Blinkimom

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er helt fersk her inne, og rimelig "i sjokk"... Fikk for noen år siden diagnosen PCO (cyster), men beskjed om at den dagen jeg ville ha barn måtte jeg nok få hjelp. Vi hadde allerede prøvd noen år da, uten å lykkes. Det hele ble en nedtur, og vi bestemte oss for å roe ned og vente ei stund før vi ville starte den prosessen med hjelp...

Lørdag var jeg rimelig dårlig, men regnet med at det var naturlig etter å ha vært på byen fredag... Men det ga seg ikke, var uvel og kvalm. Onsdag reiste jeg til apoteket og kjøpte meg en test... Den viste en SVAK strek der jeg vanligvis før hadde sett blankt... Fikk nesten panikk. Måtte be samboeren min se, for jeg trodde jeg så syner...Tok en ny torsdag, og der var begge strekene igjen. Trodde ikke helt det jeg så, og testet igjen i dag tidlig... denne gangen var den andre streken enda klarere. Og så kommer spørsmåla mine; er det vanlig å ha litt stikking og ubehag nede i magen? det er sånn jeg vanligvis har hatt det tidligere, ved eggløsning.. og så kjennes det nesten som jeg skal få mensen... Er så redd for at dette ikke skal gå bra, derfor må jeg bare spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra da!!! Gratulerer så mye! Og så etter så lang tid, det må føles ganske uvirkelig.

Du nevner stikkinger, det har egentlig ikke jeg hatt,men det virker som de fleste andre her inne har opplevd det.

 

Men, mensensmerter er derimiot en annen ting! Det har jeg hatt, faktisk mest helt i begynnelsen ( begynnelsen sier jeg, forsåvidt er jeg jo helt i begynnelsen enda, 8 uker)

Det kjentes AKKURAT som mensen ( får alltid sterke menssmerter, så det var ingen tvil om hva det var) Var helt merkelig at det ikke kom blod, for menssmerter og blod hører jo sammen...

 

Forstår godt at følelsene dine koker! Been there, done that! Nå har det roet seg litt for min del, men det har vært en slitsom måned, hvor tankekverna har gått hele tiden.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!!

Så morsomt å høre at det kom helt uventet etter så lang tid. Det virker nesten som man har lettere for å bli gravid om man ikke prøver så hardt. Har vel noe med stresshormoner å gjøre...

Det er veldig vanlig med stikninger den første tiden. Livmoren vokser og ligamentene som holder livmoren på plass blir strukket. Det er det du kjenner og du trenger ikke være redd. Hadde sånn hele tiden de første ukene og jeg har det ennå (snart 10 fulle uker).

Slapp av og nyt den fine tiden som ligger foran deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt ut som meg når jeg fant det ut. Kjentes hele tiden ut som om jeg skulle få mensen, også kom den jo ikke.

 

Gratulerer så mye, og velkommen hit inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrlig gøy! Gratulerer så masse. Tipper dere er glade ja! Ser du har fått svar på det du lurer på. Men tror alle har slike stikninger. Er 8+4 og har stikk ennå. Velkommen hit og håper virkelig at alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svara :) Begynner så vidt å gå opp for meg, men våger ikke helt glede meg enda. Får bare håpe at det er en som "klamrer seg fast" der nede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig morsomt at dere klarte det selv:0)

Gratulerer så mye og massevis av lykke til videre.

Stikkninger er ett godt tegn,det er livmora som forandrer seg.Helt normalt:0)Jeg gikk og venta på mensen i to uker.Sprang på do og sjekka lenge..Men gravid var og er jeg:0)Det er helt normalt at det kjennest ut som om mensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...