Gå til innhold

Oktober: Kontroll nr 2, uke 14


Rut Bram

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått vært hos jordmor jeg også :) Hører til en annen helsestasjon enn før, og var litt spent på hvordan hun var, men vi kom godt overens. En dame med litt "tak" i, noen-og-førti og veldig grei å snakke med. Jeg fikk (på oppfordring) fortalt litt om forrige svangerskap, fødsel og permisjonstid, som slett ikke var så rosenrød ....greit at hun vet om det i tilfelle jeg opplever noe av det samme denne gangen (fødselsdepresjon). Hvis det blir vanskelig denne gangen, skal jeg i hvertfall ikke nøle med å ta kontakt og be om samtale/hjelp :)

 

Ellers var alt fint, har gått opp ca ett kilo. Hun fant hjertelyd med en gang, lå på 144 - veldig deilig å høre! Føler meg mye mer gravid nå enn før jeg gikk inn...:) Det er jo bare helt fantastisk, et nytt barn skal komme til verden på grunn av meg!!! :))))

 

Noen andre som har vært på kontroll nr 2??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foruten UL skal jeg visst ikke på kontroll før uke 24. Litt lenge til, egentlig. Har kjempelyst å høre hjertelyd. Hittil har jeg vært så kvalm og dårlig, trenger å bli minnet på at det faktisk er en nydelig baby der inne og få litt positivt fokus.Tror jemmen jeg skal ringe helsestasjonen og høre om jeg kan få komme en gang før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på mandag! Da var jeg 13+4.

Fikk også ny jordmor, som var kjempe ok. Virket snill og oppdatert.

Hun sjekket ikke hjertelyden. Hmm.

Dette er mitt tredje barn, og alle symtomer på bekkenløsning har kommet mye raskere denne gangen!

 

Når fikk du ny time? Jeg skal tilbake 08.05..

 

Lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skulle heller ikke egentlig til ny kontroll før i uke 24, (til lege, jeg går annenhver gang).

 

Jordmor spurte meg imidlertid etter samtalen vår om jeg ville ha en kontroll til imellom der, siden det var så lenge til, og det takket jeg ja til :) Så jeg skal ha neste kontroll når jeg er i uke 19. Tror sikkert at du kan få en kontroll i mellom der hvis du gjerne vil, håper det, de skal jo være der for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra første kontroll hos jordmor Eli:) Kjempekosli dame, svarte på masse spørsmål jeg og samboeren min hadde:) Var veldig flink å forklare alt, å tok seg god tid:) Var mye kjekkere enn de kjappe legene! Hørte etter hjertelyd og bebisen lå på 144 her også:) Symfysemål var helt normalt også:)

 

Derimot fikk jeg ikke neste time før første uken i juli, men dette litt fordi fastlegen min ikke har gitt meg ny time før laaangt uti juni.... Neste steg nå er ultralyd i uke 18:) gler oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, da høres det ut som vi har samme jordmor :) "min" het også Eli (på danmarksplass, sant?) syntes hun var veldig grei å snakke med, bedre enn jordmoren jeg hadde sist jeg var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe....jepp, nede på Danmarksplass:) arti da! Skal du på BIM møtet? Syns hun var kjempekjekk jeg også, skikkeli kosli dame! Men må si jeg ble litt misunneli når du fikk en ekstratime:P hihi... syns det er så leeeenge å vente til alle kontroller og slikt! Jeg som da ikke eier tålmodighet...:/ men nå er det bare en dag til vi skal slippe nyheten! Helt imponert over at jeg har klart å holdt meg så lenge! Hvordan står det til med deg da?? Vært mye dårlig eller??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg blir innmari misunnelig når jeg hører om alle som har fått komme til jordmor. Jeg hadde et skuffende møte med lege ved første kontroll, og har ikke fått time igjen før 24.uke. Er nå i 17.uke. Har forsøkt å få time på helsestasjonen i mellomtiden, men i min bydel er det visst ikke kapasitet. Har ikke ultralyd før uke 20. Det er lenge å gå å vente på tegn til liv inne i magen. Savner også noen å prate med om det som skjer. Gikk til en annen lege i uke 12, men da var det for tidlig å høre hjertelyd. Lurer på om jeg skal bestille en ny time nå, men er redd for å mase etter så mange avvisninger hos lege og helsestasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbake etter påskeferien... :)

jeg har tenkt meg på BIM-treffet på torsdag ja. Blir spennende å treffe flere. formen er på topp - føler meg nesten ikke gravid, men har begynt å få ganske synlig mage da.... ;) Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir arti å treffe litt folk:) I dag kom jeg tilbake fra påskeferien å nå vet "alle" at vi venter barn:) Fikk bare supre reaksjoner, hadde jo gruet meg litt, men uten grunn:) Jeg kan se det på min egen mage, men tror ikke at andre kan se det ennå.....gleder meg til å virkelig se gravid ut!! Nå har kvalmen gitt seg også, men matlysten har ikke kommet tilbake ennå...

 

Vi sees på Egon da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Var hos lege i uke 12 og fikk beskjed om å kontalte jordmor for å få time etter ultralyd. Det virker som om det utrolig stor forskjell på hyppigheten på kontroller. Har forstått at flergengsfødende uten komlikasjoner i tidligere svangerskap har ganske få kontroller, og jeg kommer vel inn under den kategorien. Husker likevel tryggheten og den lave terskelen for å spørre om ting ved jevnlige kontroller tidligere. Nå virker det så dramatisk å bestille egen time for å spørre om ting - i alle fall hos min lege som fnyser av det meste og får meg til å føle meg som en hypokonder...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...