Gå til innhold

HJEEEEELP!!!!! Jeg dør av smerte........ (samme som skravlesiden)


Elvedatter

Anbefalte innlegg

Poden har snart revet av meg brysvorta. Den har liksom sprekt rundt halve knoppen.

Det gjør så vondt når han skal amme at jeg må bite meg i leppa for ikke å skrike av full hals. Det blir liksom litt værre for hver dag som går.

 

Jeg må ha noen tips for hva jeg kan gjøre snarest.

Noen som har noe erfaring med bryst skjold?

 

Hilsen desperat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brystskjold er å anbefalle da. Jeg hadde det slik med min forrige pode, og brystskjold gjør at brystvorten blir beskyttet å få lov å gro, samtidig som den blir herdet litt.

Ellers kan jeg anbefalle Lanisinoh salve. Fikk den på sykehuset nå når jeg fikk sistemann, og den er bra. Var merkbart bedre etter 10-12 timer. Smørte på etter hver amming og legg over små sterile kompress som du bytter hver gang du smører. Den er uten konserveringsmiddel, og naturlig, så den trengs ikke vaskes vekk.

 

*følermeddegklem*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du trenger hjelp. Har du snakket med ammehjelpen eller legen din? Ring i dag! Du får gjerne komme hjem til en ammehjelper og de finner ut hva som er på gang (se i telefonkatalogen eller ammehjelpen.no).

Imellomtiden er det lurt å lage "no-fly-zone" rundt puppen, med albuskjell eller melkeoppsamlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg også, verken brystskjold, skjell eller oppsamlere gjorde det bedre for meg.. Skjellene gjorde det faktisk verre... Jeg ble ikke kvitt det før jeg fikk penicillin jeg (mot gule stafylokokker)..

 

Ring ammehjelp og lege! Sikre deg at begge ser på det og finner ut hva det er..

 

I mellomtiden sender jeg en god klem, jeg vet hvor uutholdelig vondt dette er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...