Gå til innhold

Ble litt bekymra, jeg nå... :/


ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Var på BT-kontroll, fordi det hadde økt litt på de forrige kontrollene (fra 105/60 til 130/80).

 

Når kontordama målte nå var det 125/85! Undertrykket var altså høyt, og det er det man ser på... Har vondt i hodet og litt mer ødemer. Men hun sa bare at om det ble værre, måtte jeg kontakte legevakta. Rart hun ikke sa noe til legen engang...

 

Uff, nå ble jeg bekymra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur nok at du kan roe deg ned litt, undertrykket går opp også vist du er bekymra eller sterssa...

Eg har hatt BT på 120/80 hele vegen. Men det er klart at du må få oppfølging på dette slik at det ikke går mer opp.

Et normalt BT kan variere ifra 100/55 til 140/90.

vist du er kjempebekymra så få deg en kontroll hos legen eller jordmora for å være heilt sikker på at alt er i orden... siden du har litt mer ødem og vondt i hodet.

Men prøv å ta det heilt med ro, vist du er i jobb så er det kanskje lurt å bli sykemelt en stund fremover for å sjå om det roer seg da.

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til legen eller jm din som vår*første*i*juni sier også så kanskje du får det litt bedre forklart! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at du ble bedt om å ringe legevakta hvis du ble verre. Har termin 1.5. og jm har allerede lenge sagt til meg at jeg skal ta direkte kontakt med føden om det er noe. Men kanskje det er forskjellig hvor i landet det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at hun som målte BThar fått beskjed fra legen om at dersom det ikke var mer endringer enn det det var så skulle hun ikke gi noen beskjed til han. Men det var rart du ikke fikk beskjed om ny kontrol... Dersom du går og tenker på dette vil det ikke gjøre det noe bedre for deg. Hos min lege får jeg aldri snakke direkte med han, bare legesekretæren så det hadde ikke hjulpet å ringe han.... men jeg ville ringt jordmor eller de på fødeavdelinge. Jeg har fått streng beskjed av både jordmor og lege om å ringe føden og IKKE legevakten dersom det er noe i fht babyen/svangerskapet.

 

Lykke til, det går sikkert fint dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!

 

Synes igrunn ikke trykket i seg selv var så veldig høyt, men det er det at jeg hele tiden har hatt så lavt, også plutselig går det opp. Har jo endel å si hva man ligger på i BT i utgangspunktet.

 

Er litt mer beroliget nå. Fortsatt litt vondt i hodet, men regner med det går over etterhvert... Har time fra før hos JM på mandag, heldigvis, så jeg tror ikke jeg behøver å ringe legen.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...