Gå til innhold

Har dere kjøpt noen leker til babyen???


Birna og Thorny Sara

Anbefalte innlegg

Eg har ikke kjøpt noen leker.. alle farer rundt og spør hva dei kan kjøpe som gave til babyen så eg sier kanskje noen leker, noe til å henge over senga eller noe, men da mister dem intressen liksom, nei det går ikke an vi får heller kjøpe noen klær...

så her sitter eg og begynner å lure på om eg må kjøpe noen leker før babyen er født slik at den har noe å se på... vet vel at babyen treng ikke så mye den første tiden, men den tida går så fort og eg har tross alt 4 andre barn så tida kjem til å gå fort. Eg hadde jo gitt bort nærmast alle lekane etter siste mann (skulle ikke få flere).

Det samme gjaldt babycallen og ingen vil heller gi babyen en slik en i fødselsgave.... synest det er heilt rart å spørre hva babyen treng og når eg så sier hva den treng så er det umulig allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he,ja folk er rare ! Mitt inntrykk er at de fleste kjøper klær,blir ikke så mye andre ting.... Da jeg fikk nr 1 ble det ett par bamser i tillegg,men ellers kun helt enorme mengder klær.....

 

Jeg har kjøpt en spilledåse,ellers kom svigerinna mi innom med en bærepose med div leker(0-2år ca).

Men som du sier,bebien har ikke så stor nytte av leken i begynnelsen alikevel,så det er jo ikke så farlig om en venter til etterpå bebien er kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vurdert dette litt selv. Men har i utgangspunktet tenkt at babyen sikkert ikke er oppmerksom nok eller har interesse for lekene før han er 2-3 måneder, men ser jo at de selger forskjellige leker fra 0 måneder. Har sett et speil til å henge på senga på sørbø. Det er fra 0 måneder +. Koster ca 250 kroner. Det henger en fisk ut fra det og det lager lyd. Speilet kan både stå på gulvet, og det vipper nedover mot babyen slik at han kan se seg selv når han ligger i senga. De sier visst at babyer roer seg når de får se seg selv. Har tenkt litt på å ønske meg dette i barselgave. EVnt. kjøpe det selv. Ellers har jeg tenkt på noe å henge på vogna. En liten trebamse el l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening trenger ikke nødvendigvis et nyfødt særlig mye leker, men som du sier kanskje noe til å henge over senga. Gå inn på nostebarn.no og se på de fantastisk skjønne gulrot-dukkene, eller alvedukkene. De er supersøte, små, helt naturlig, god å holde i når den tid kommer og ikke særlig dyre heller. Passer både gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...