Gå til innhold

er så usikker.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så inderlig lyst på en liten en, men er midt oppi studiene mine. Jeg har allerede utsatt noen eksamener så ligger ett år etter skjema, men vil bli ajour til våren (forhåpentligvis) Sånn jeg ser det har jeg veldig lyst til å ta et års permisjon dersom jeg skulle bli gravid, men jeg tror rett og slett ikke at jeg kan ta meg tid til det nå slik som ting ligger ann....

 

Blir det da feil aav meg å bli gravis nå og kombinere barn med studier? Kommer det til å være noe jeg angrer på i lang tid fremover .- det at jeg ikke var hjemme sammen med babyen min det første året?

 

Er så utrolig i tvil.....sitter her med to piller igjen på p-pille brettet mitt, og vurdere og jeg skal ringe legen og be om en ny resept, eller om jeg skal ta siste pille på søndag.....

 

Noe råd - vær så snill:)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

jeg har barn fra før g er gravid igjen . HAr studert hele veien. Det går like fint for meg å studere som å jobbe . Føler meg faktisk mindre sliten av å studere enn å jobbe fulltid. Du har mer fles\ksitid når du er student. det klarer du kjempefint hvis du bil bli gravid. Du har god tid og ingen hastverk. Det å kombinere barn og studier er ikke så vanskelig som mange tror.:) Lykke t il uansett.

Lenke til kommentar

Hva med den evt barnefaren? Er han klar? Har dere diskutert dette sammen?

 

Selv er jeg gravid nå midt i studiene. Syns det passer fint jeg. Tenkte å forbedre noen karakterer i permisjonstiden min.

 

På en måte er det jo likesågreit å få barn i studietiden, for da er barnet større når karrieren din skal ta fart. Sikkert litt dumt å få barn etter studietiden, for da får du jo ikke jobbet noe særlig med det første... Vanskelig å få jobb som gravid...

 

Uansett hva du måtte velge, :

Tenk nøye gjennom hva som blir best for dere begge.

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar

hehe, klar og klar...han er jo litt usikker, sier at han vet ikke hva som venter med det å bli far, -men hvem vet vel det! Vil si han er klar! Men han er jo student han og - med 2 år igjen - så han vil vel aller helst vente...

 

Men det er jo sååååå lenge til :(

 

Tror jeg føler meg klar, også er det jo veldig sant det med at det er vanskelig å få jobb som gravid. Tror også det kan være vanskelig å komme nyutdannet med samboer også...-da vet man på en måte hva som venter.

 

Også tenker jeg litt på alderen også...vi er 25 og 31, så syns på en måte det er på tide nå!!

Lenke til kommentar

Jeg fikk nr. 1 når jeg hadde et år igjen av studiene, og skulle få nr 2 akkurat når jeg var ferdig - men er sykemeldt nå, så jeg blir ikke ferdig likevel... Kommer til å ha igjen et par mnd... Førstemann var ikke planlagt, andremann er planlagt.

 

Det er helt fantastisk å ha barn! Fatter virkelig ikke at ikke flere får barn mens de er unge og studenter! Slitsomt, men gøy! Jeg ville uten tvil valgt det samme en gang til! Dersom dere er klare for å få barn, så bare sett i gang - men tror du ville angre om du ikke er hjemme med barnet første året. Det kommer aldri igjen... Jeg kommer til å være 28 når jeg er ferdig med min bachelor - ikke akkurat ung, nei, men så har jeg da to barn også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...