Gå til innhold

Lang biltur med stor mage(samme som skravle)


Kæmma og trultene

Anbefalte innlegg

I dag reiser jeg og sambo til vestlandet på påskeferie, dvs at jeg har en 8-9 timers biltur foran meg. Skal avsted og kjøpe sånt gravidbilbelte nå,og ha med meg noen gode puter og et pledd å sitte på i bilen . er i uke 33+5 og magen begynner å bli stor i tillegg til at jeg har bekkenplager.....må innrømme at jeg gruer meg litt til turen, men har ikke sagt så mye til sambo siden han gleder seg så fælt til å treffe familien sin...vil jo ikke ødelegge gleden hans hehe men han vet at det nok blir mye småstopping på veien.....Og så blir jeg så lett bilsyk nå!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan sitte/bruke for å få det mer behagelig? Og ikke bli så bilsyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*dytte* Nesten akkurat samme problemet her også, vi reise litt senere ut i påsken, trenger tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke påstå dette da, vet ikke hvordan det er med reisesyke tabeletter så sent i svangerskapet, men jeg ble anbefalt et merke på apoteket som jeg benyttet på en lang tur da jeg var 2 måneder på vei. klarte på den måten å nyte turen.

 

kanskje lurt å spørre på apoteket om råd til lang biltur. Kanskje støtte strømper hadde vært noe også.

 

god tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv på lang biltur to uker før termin - vi skal flytte fra Bergen til Trondheim, og må regne med minst 10 (!!!) timer i bil. Ingen fly som tar med gravide som er kommet så langt, og vi VIL slytte før termin. (Kan jo hende ungen kommer før, men...) Men jeg har vel tenkt at om vi stopper ofte og tar oss god tid, så går vel det og... Har plager med ryggen selv, så jeg kan ikke si at jeg gleder meg til selv turen. Men med støttestrømper, masse vann, frukt og grønnsaker og mange stopp, skal vel det gå fint det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye, men skulle gjerne ønske det var oss som skulle på en lengre biltur:) Elsker å kjøre bil, men noen må jobbe:) Men støttestrømper er smart, masse tilgang til vann og frukt, pass på blodsukkeret:), og hyppig stopp. Ta med antibac (fåes kjøpt på apoteket) i tilfelle masse dostopp på mer og mindre rene wc`er.... Og våtservietter, jeg hadde tom tatt med eget dopapir, ikke alltid det er fyllt opp. Men jeg er sær på hvor jeg går på wc altså. Solbriller og masse bra musikk. Og hør på apoteket ang bilsyketabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Masse vann og bitter lemon scweppes, salte kjeks og frukt og matpakke gjør nok susen....

 

God påske!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige svangerskap var vi på biltur til Stockholm da jeg var 33/34 uker, ca 8 timers kjøretur. Det gikk strålende, hadde to puter med i ulik størrelse som jeg stappet her og der, og varierte stilling ofte, og byttet på å sitte foran og bak, kjørte også selv endel. Og så klart noen pauser for is og mat og tissepauser, ikke minst!

God tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot bilsyken kan du kjøpe deg armbånd med en liten kule i. Kula skal trykke på et bestemt punkt på innsiden av underarmen. Veldig effektivt mot bilsyke, selges på helsekost. Vi har brukt det på vår sønn med hell. På Kielferga selges disse med garanti - blir du sjøsyk får du pengene tilbake!

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bilsyk og trenger bilsyketabletter, kan du ta Postafen. den tok jeg til og begynne med i svangerskapet mitt når jeg var kvalm. Jenta vår på tre år må ha den når i skal på lengre bilturer. Legen sa den kunne man ta år man er gravid. Selges reseptfritt på apoteket. du kan jo høre der om du er usikker. God tur.

Jeg og skal reise på vestlandet i påsken, og det blir nok litt Postafen på oss og ;-) Ellers lurt å ta noen pauser innimellom og strekke bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...