Gå til innhold

Fikk pakke i posten igår......


Lillemor ♫

Anbefalte innlegg

og den inneholder varer for den nette sum av 2352,- kroner.

Dette skal jeg ned å hente i lunch pausen. Får heller punge ut da, selv om det er magne penger. Men alt er jo som sagt bare en prioritering.

 

Nå har jeg en uke og en dag igjen til sprayingen. Gleder meg. Men har og mange ting jeg går og grubler på. Tenk om dette ikke vil virke.

Skal og på aku på mandag (Henrietter Kastellet i Stavanger), her skal ingenting være uprøvd. Krangler med sambo for tiden, da han ikke i det hele tatt tror på alternativ behandling. Pytt pytt. Jeg har tro på dette.

 

Det jeg grubler på er: hvordan husker dere erfarne sprayerer på å spraye kl 8, 15 og 22. Hva om jeg sitter i møte kl 15, og dette varer leeenge. Må bare snu meg bort da og late som jeg er veldig tett i nesen. Er en på fest så får en dra frem sprayen og igjen late som en er veldig tett i nesen. Kan jo bli noen morsomme episoder å tenke tilbake på.

 

Videre går jeg faktisk og bekymrer meg litt for tenk om dette ikke virker. Jeg har så lyst på en liten baby. Vet ikke om jeg orker nedturen det er å ikke bli gravid. En kan jo ikke gå rundt å tenke slik heller da. Må jo se positivt på det hele. Uten ivf hadde jeg i hvert fall ikke blitt gravid.

 

Først skal jeg nå hente pakken, så får en se. Dette ordner seg vet du.

 

Mange fredagsklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er svinedyrt! Jeg hentet og en pose på apoteket i går, nette sum av ca 16.000,- Men det jo NÅ vi lykkes!!

 

Jeg starter med aku etter påske. Har funnet ei som er jordmor, soneterapaut og akupunktør. Hun er bare herlig!! Var hos henne ved forrige forsøk og.

 

Du skal ikke bekymre deg for at det ikke går, for det GÅR! Det kan du jo se her inne! Den ene lykkes etter den andre, selvfølgelig skal du og lykkes!

 

Ha en god dag! Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det går. Men det er bare at jeg ikke våger å slippe helt løs enda, for jeg vet jeg kommer til å havne helt i kjelleren hvis det ikke går. Men det går, det går, det bare må gå.

 

16.000,-???? hentet du alle medisinene eller? Jeg vet jo ikke hva som er i pakken, de åpner ikke posten før ni! Men jeg tror ikke det er annet enn spray i den pakken. Har sjekket på nettet (felleskatalogen) sprøytene er jo mye dyrere enn de 2300 jeg skal ut med i dag.

 

Lyktes du ved forrige forsøk??

Har faktisk aldri prøvd aku før, men er veldig åpen for dette. Så, jeg gleder meg. Om ikke annet, så er det jo veldig godt for generelt velvære. Har tidligere prøvd soneterapi, og det er jo bare himmels. Og det og har jo faktisk god virkning, det har jeg selv erfart. Med god tro kommer vi langt.

 

Klart vi lykkes.

Hvor hører du til forresten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser du skriver at du skal spraye 8,15 og 22- men det er jo feil!! Det skal være 8 timer mellom hver gang:) Det er en margin på 1 time, men blir jo for mange timer mellom 22 og 8 igjen. Dette er veldig uvant, men gått helt greit for meg. Jeg har på alarm kl 0730 om morgenen, har på regelmessig alarm(på mobilen) kl 1530 hver ettermiddag, og kl 2330 på kvelden. Når alarmen ringer hver dag kl 1530, stiller jeg alarmen for kvelden:) Nå er det en vanesak. Ønsker deg lykke til:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Brumm

 

Det er ikke feil å spraye klokken 0800, 1500 og 2200.

Det har jeg gjort under begge mine forsøk og det regner jeg med 90% av alle andre ivf`erer gjør også....?

Det står jo til og med på lappen som er klistret på sprayboksen at en SKAL spraye på de tidspunktene.

 

Hva du har fått beskjed om, vet ikke jeg...

Men mener ihvertfall ikke at du kan si at det er feil, for det er det ikke.

 

Sånn, da fikk jeg sagt det :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lappen som henger på sprayflasken står det: 1 spray i ett nesebor kl 8, 15 og 22.

 

Slipper nå heldigvis å stå opp midt på natten for å spraye. Det hadde vært slitsomt det. Får sette alarmer på mobilen, og putte sprayflasken i lomma. Så har jeg den ihvert fall alltid i nærheten når det skal sprayes.

 

Resten av medisinene blir sendt i ny pakke, 10 dager før oppstart. 2300 kroner fattigere, noe foventninger rikere, og enda mer spent.

 

På mandag skal jeg til i tillegg til akupunktur, og klargjøre kroppen min for dette store som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei Lillemor

 

Ja, det gjor det på mine Synarela sprayflasker også og det gikk fint på begge forsøk.

Ruger nå på forsøk 2.

 

Jeg tok også alarmen på mobile på gitte tidspunkt og det går så fint atte.

 

Hvor stor dose skal du gå på?

Keg hadde 300 på Gonal F og det kostet meg nærmere 15.000 kroner... Joda, ikke akkurat billig, nei..

Da måtte jeg ta de i 12 dager + EL sprøyta.

 

Lykke til med alt!

 

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du har hvertfall masse positive tanker selv, det er det viktigste:))

 

Når jeg gikk på spray, brukte jeg alarmen på mobilen til klokkeslettene.. men man kommer fort inni rutinen:))

 

Skal i gang med nytt ICSI forsøk i mai/juni etter at jeg fikk en sa i 5 uke:(

 

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dosen min på Gonal F var 225 eller 250, husker ikke helt. Men rundt omkring der.

 

Lurer på hva som er bestemmende for å bestemme hvor stor dose Gonal F man skal ta. Noen som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Lillemor!

Jeg vet det godt.. Det er tøft når det ikke lykkes likevel! Nei, jeg har aldri vært gravid... Men jeg blir det nå!

 

Det skulle gjerne være alle medisinene i denne posen;

6pk menopur á 10 stk, 2 pk crinone og en ny type eggløsningssprøyte. Det jeg har brukt tidligere har de slutta med fordi det var flere som fikk allergisk reaksjon på den. 90 doser nesespray hadde jeg hentet på forhånd..

 

Jeg gleder meg og til ny runde med aku. Jeg var så heldig å få prøve det som smertestillende ved egguthenting, og det var over all forventning!!! Jeg merket ingenting (les smerte) og da det var overstått var jeg like frisk og rask. Ikke sånn sløv og trøtt som en blir med de "neddopingspillene" - som jeg iøvrigt fikk første gang.

 

Jeg hører til på Hvidovre hospital i København.

(Sånn blir det når en møter mannen i sitt liv når en er ute og studerer, så er det fare for at man blir "litt lengre"!)

 

Vi snakkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos Henriette Kastellet på mandag! Hun er helt topp!

Og bare for å få sagt det: jeg er også ingeniør og har absolutt tro på akupunktur. Tror mannen din heller lider av det vanlig mannlige skeptiske syndromet... he he he (jeg er gift med en sånn en selv).

Jeg har betalt litt over 14000 for alle medisinene. Hentet alle på en gang jeg. Er i gang med spray og sprayer også 8, 15 og 22. Passer greit det. Stiller inn alarm på mobilen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen!

 

Mengde på Gobal F bestemmes utifra antall eggposer som sees på UL`n som en tar før en begynner på medikament i det hele tatt.

 

Jeg har alltid hatt få egg. De telte vel 8-10 eggposer under UL og jeg gikk da på 225 på 1. forsøk.

Nå på 2. forsøk tok jeg 300, men det ble ingen forskjell i antall egg av den grunn - greit jeg har får egg, MEN 4 av 4 egg ble befruktet og alle klasifiserte Hgsd. som "gullegg", så jeg fikk 1 egg inn og 3 på frys :-)

Så få egg trenger ikke bety noe som helst, ikke noe annet enn "få" :-)

Greit å ha fler egg og kunne ha råd til å miste noen på veien, men jeg skal da ikke ha 15 unger heller da...*kins*

 

Hvor ligger du sånn ca? Vet du hvor mange egg/follikler du hadde?

 

Dette går nok så bra skal du se.

Ønsker deg lykke til!

 

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Sitter her og er gravid ved hjelp av Ivf. vi dro til haugesund da opplevelsen i bergen var mindre bra.

Hadde med oss akupunkrør ved innsett og så langt så bra. så bare stå på krava inngenting skal være uprøvd. Skal til kontroll i uke 17 for å se o det er en eller to som har festet seg..

 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld Lillemor:)

 

Eg hører også til i Hgsd.! Har no spraya i snart 4 uker, og skal beg. på sprøyta i påsken! Sprayer som du skal kl. 8, 15 og 22. Det går kjempefint! Og det gjør ingenting om det blir ein time slingringsmonn på de oppsatte tidene. Har ingen alarm som varsler på tidspunkta, men det går kjempebra! Kommer fort inn i det:)

 

Eg henta først pakken med spray (synarela) til 3400.- eit par uker før spraystart. Deretter henta eg sprøytene (gonal f) og vaginal gel (crinone) på 7300.- som kom 1 uka før sprøytestart.

Eggløsningssprøyta hentes seinare og kommer vel på et par tusen den og...

Så det er kostbare saker vi driver med, men vel verdt det:)

 

Lykke til Lillemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det om mannlig skeptisk syndrom.......

Tror nok det er han lider av ja.

Standard svar fra den kanten: slik har vi gjort det i 100 år, så slik fortsetter vi. Nesten som den ketchup reklamen på tv........

 

Nå er jeg straks klar for å dra til byn. Gleder meg til aku i morgen. Det skal bli godt å få sette de ulike systemene i sving. Denne helgen har vært ganske så pyton, så det gleder jeg meg til.

 

God påske alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...