Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Har et problem, trodde ikke det var en stor sak, men dette viste seg å være helt feil. Min kjæreste (jenta) ble uventet gravid og vi bestemte oss for å beholde barnet, tross vår unge alder(18,24). Mine foreldre har tilbudt oss gratis opphold til vi får råd til vårt eget. Mitt synspunkt er å spare så mye som mulig slik at det blir enklere med lån, sikkerhet osv. Min kjæreste mener siden vi bor gratis at vi kan bruke mer penger og spare mindre fordi dette kommer mest sannsynlig til å bli et problem når vi flytter sammen. Kjøpe ting man har lyst på(dyre solbriller, spise ute osv), da mener jeg ikke klær og sånne ting som jentene selvfølgelig vokser fra. Dette var kanskje litt uklart, men noen som ser det for seg og kan gi noen synspunkter? Er jeg helt på jordet? Dette ødelegger forholdet!!
Birna og Thorny Sara Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Går det ikke an å gå en mellomvei her da.... spare litt og bruke litt. en 18 åring vil forsatt ha det moro, gå ut å spise og kunne kjøpe seg noen flotte klær etc... men man må ikke bruke alt sammen da. Kan ikke dere komme til en felles beslutning slik at dere bruker litt og sparer litt, då får dere begge noe av dere ønsker. Absolut ikke at det er noe galt med tankegangen din at du vil spare til at dere kan flytte i eget hus osv... men husk korleis det var å være 18, eg husker det forsatt, og vi hadde dårlig råd med en liten baby. Vi bodde for oss sjølve og det var ikke mye igjen for å kose seg med, men vi lærte å kose oss på en annen måte, en måte som er viktigare en det å kjøpe seg nye klær,solbriller etc. Trur kanskje at når ho får fokusen meir på babyen så blir disse materielle tingene ikke så viktige lenger. Husk hormonene som herjer rundt i kroppen hos oss kvinner når vi går gravide. Det er spørs også hva dine foreldre sier til det at dere begynner å bruke pengane isteden for å spare når dei tilbyr dere gratis opphold slik at dere kan spare pengane. Ikke alle foreldre ville likt det, at dere berre droppa all sparinga og bor vidare gratis. Lykke til vidare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå