Gå til innhold

sex etter sa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei jeg mistet 1 april,var da 11+5( uendelig trist),men nå viljeg bare sette igang igjen.Har blødd masse denne uken,men ikke noe i dag.urer da på om det er mulig å ha sex igjen,eller er det forsnart?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt.

Men vi er i samme båt. Jeg fikk vite i ved ul i går kveld at jeg ikke lenger er gravid og antagelig ikke vært det på noen uker heller skulle vært 11+6 i dag. Har bare blødd litt i ett par dager.

Jeg vet ikke om vi vil prøve igjen vi har begge passert 30 og jeg tror ikke sambo er spesielt tent på å starte forfra igjen. Brukte ett år på å bli gravid denne gangen.

 

Lenke til kommentar

Du bør vente en menstruasjon før du prøver igjen - med mindre legene har gitt deg en annen beskjed. Dette for å få renset opp i livmoren. Når du har fått din første mens etter oppdaget abort - kan du sette i gang igjen.

 

;-)

Lenke til kommentar

Hadde SA da jeg var 11+3 (6.mars). Jeg blødde i ca 10 dager, bare litt hver dag på slutten. Da jeg var på sykehuset for å sjekke at alt var kommet ut sa gynekologen til meg at det ikke gjorde noe om jeg prøvde igjen dersom jeg var psykisk klar for det. Samtidig måtte jeg være klar over at man når man er gravid, faktisk tar en risk med at man kan miste igjen. Jeg fortalte gynekologen at jeg kom til å ta det med ro men ha sex sånn av og til) fram til første TR, og at jeg etter det kom til å telle dager og prøve mer aktivt. Han syns det var en god måte å tenke på. Ellers ble jeg fortalt at man skal være litt forsiktig med sex etter SA pga infeksjonsfare, men jeg kan ikke huske om det var slik at man burde vente til 2 uker etter SA eller om det var slik at man burde vente til man sluttet å blø, og så et par dager til.

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed om å vente 2-3 uker med å ha sex (uten kondom) pga infeksjonsfaren.

Spurte om jeg burde vente en mens eller mer før vi prøvde igjen, fikk til svar at det var det ikke noen grunn til. Virker som hver lege har forskjellig oppfatning av dette.

Er lurt å vente en mens for å sette termin.

 

Godt å høre at du er klar for å prøve igjen! Lykke til!!

Lenke til kommentar

Hadde en SA åtte uker på vei. Fikk beskjed om å vente med å ha sex, både med og uten kondom pga. infeksjonsfaren (skal heller ikke bruke tampong eller bade i basseng). Var hos gynekolog fire uker etter SA uten å hatt mens i mellom, fikk beskjed om at alt var i orden, og at det var bare å sette i gang å prøve på nytt.

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar

Annonse

takk for alle svar''

 

Er så ivrig etter å komme igang igjen,så jeg må synde,,,,,,blødde i 7 dager etter sa og hadde sex dgen etter!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...