Gå til innhold

Hvordan tips har dere til å sette i gang en fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sex, jordmor sier dette er det eneste som funker om noe funker. Ellers er det akupunktører som setter modningsakupuntur og noen av disse setter nåler de mener kan starte fødselen ved termin dato. Har opplevd to som ikke gikk på overtid etter denne metoden, tilfeldig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke noe hjelper, annet å røyke mye da, da får du ut barnet garantert før termin.

Neida, for å være alvorlig, jeg ble så dødslei sist jeg var gravid så vi hadde sex hver dag fra og med to uker før termin til ungen endelig ville ut i uke 42, 13 dager over en bombesikker termin dato. Jeg har med andre ord ingen tro på sex teorien. Selv et fall i trappen etter termin utløste ingen veer, bare en forslått mamma. Jeg tror unger kommer når de selv vil, spes. guttene har det sjeldent travelt- hvorfor forlate den gode varme hulen sin tenker de vel.

På den annen side så er jeg glad til, det er jo et sunnhetstegn og jeg synes synd på de som føder for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Her sitter jeg, 5 dager over termin. Har hatt masse sex de siste 2-3 ukene, spist ananas, kanel, fødselspizza, rødvin, ster krydret mat, paprika, bringebærbladkapsler, etc. etc. etc. Tror ikke det er et kjerringråd jeg ikke har prøvd egentlig... Men ingenting som har skjedd her...

 

*over-fødeklar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kommer vel når de er klar - og jeg er overrasket over alle som ønsker å føde FØR termin. Det er superkjedelig å gå over den magiske datoen man har tenkt på i nesten 9 måneder - men for tidlig fødte barn får oftere gulsot etc. De kommer når de er klar :-) Kommer vel kanskje selv til å prøve en sterk pizza eller sex ved termin, men stresser ikke med det allerede nå. Han er jo bare ca 2700 gram nå...

 

Slapp av og nyt påsken nå (dere som ikke har hatt termin iallefall)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vente til den kommer... for når du er så lei at du ikke tror at du gidder mer faktisk, og at nå kan jeg like gjerne gi opp for denne ungen kommer jo faktisk ikke ut... da kommer den. og da er du motivert for fødsel, og ungen klar til et liv her ute i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som er født etter uke 37 er ikke for tidlig født.... så eg trur nok at vi som har mindre en 3 uker igjen ikke gjør noen skade av å få fortgang på sakene med mindre babyen trenger mer tid til å bli større.

Min trenger det ivertfal ikke, begynner å nærma seg 4kg og eg har 17 dager igjen. Vist man tar det med i utrekningene at dem skal legge på seg rundt 250g pr uke nå så blir min baby rundt 4,5kg ved fødselen...

så for meg så vil eg gjerne få babyen ut nå den nærmaste veka... for å unngå altfor stort barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vel forsåvidt jeg nå - 10 dager over termin - gir litt opp liksom - men den kommer jo ikke allikevel....prøvd sex og litt sterk mat og aktivitet, men jeg tror heller ikke så mye på disse kjerringrådene så det er vel bare å vente - bare så innmari kjedelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo selvsagt være tilfeldig, men her er hva jeg gjorde den dagen vannet gikk. Det var 10 dager før termin.

Mannen og jeg gikk en ganske lang tur på ettermiddagen. Deretter tok jeg et langt varmt bad, der jeg la varme kluter på brystene. (gammelt kjerringråd)

Akkurat da vi slo av lyset for natta gikk vannet og 16 timer senere var Eveline kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det hjelper ikke å ha sex, man setter ikke i gang føtselen når man har sex.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...