Gå til innhold

Kan noen si noe om insemminasjon?


TPM m/baby i magen

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er et par som har forsøkt med nr to i 1,5 år. Hadde en SA i april/ mai i fjor og ikke greid å bli gravide igjen. Er gjennom utredningen nå og funnet ut at mannen min kun har sædproduksjon i en testikkel pga testikkelbetennelse for et par år siden . Sædkvaliteten er også redusert utover det. Det er mulig for oss å bli gravide men kun hvis jeg er svært fertil - noe jeg ikke tror jeg er( Da hadde jeg vel vært gravid nå..). Vi forsøker nå på egen hånd fram til sommeren så vil vi forsøke insemminasjon. Men hvordan foregår det? Hormoner?, kostnad? Hvor ofte kan det gjøres osv. Vi har en sønn på 3,5 fra før så dette er sekundær infertilitet.

 

Håper noen kan svare meg så jeg blir litt mer forberedt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vi hadde 3 mislykkede AIH-forsøk i høst (er uforklarlig barnløse m/OK sædkvalitet). Jeg gikk på enkel Pergo-kur fra syklusdag 3 og satte Menopursprøyter i 5 dager etter det. Hadde UL underveis for å følge med på eggutviklingen (det er ikke bra om fler enn 2 egg modnes). Satte EL-sprøyre på dag 12 og ble inseminert på dag 14.

 

En helt grei prosess, men for oss gav det dessverre ikke resultat. Betalt kr. 265,- pr. time hos Riksen + medisiner for ca 1200,-

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...