Gå til innhold

Har jeg for mange vogner? Hvor mange er for mange?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ett barn på 20 mnd.

 

Vi har ei kombivogn som jeg har pakka bort på loftet til evt søsken. Så har vi ei god paraplytrille (bebe confort allegro +) som også ligger på loftet nå, men som jeg kunne tenke meg å ha i bilen for handleturer ol.

 

Videre har vi ei trille som brukes som sovevogn i barnehage (står der permanent) og en trehjuling som vi bruker hjemme på turer ol.

 

Overgår jeg meg selv da, eller er det bare sambo som syter?

(Har jo ikke brukt mer enn 7000 på disse vognene tilsammen, noe mange betaler for ei vogn)..

 

Skjønner jo jeg også at vi strengt tatt kunne klart oss med ei enkelt vogn, men så synes jeg jo det er litt praktisk å slippe å pakke opp og ned vognene(-a) hele tiden.. Dessuten har de litt forskjellige funksjoner også vel! Det er ikke mange som reiser til syden med kombien vel? også er det morsomt å variere litt.. ;-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vi har da...

Ei Quinny 3xl comfort til trilleturer osv. Den kjøpte vi ny (utland)

Ei paraplytrille av de store typene, som vi kjøpte brukt når vi sku ut å reise 200,-

Ei paraplytrille vi har arva, bittelita. Lett å ta med

Ei sovevogn hjemme (lånt) Vi har 50% plass i bhg, gidd ikke dra vogn fram å tilbake

Ei sovevogn i bhg, 250,- på fretex

Ei tvillingvogn klar i garasjen til lillepia kommer kjøpt ny 1999,-.

Ei trille som står hos bestemot, gutten er ofte der, greit å slippe å dra vognene fram å tilbake overalt (arva)

Til lillepia som kommer har vi kjøpt dreamybaggen til quinnyen.. Digger den vogna..

I tillegg hadde vi ei emmaljunga duo til gutten, som vi solgte med en gang han kom over i sportsdelen (den var jo drit tung) Kjøpt brukt, solgt brukt- tapt 500,-

Vi hadde først ei Quinny speedi som sportsvogn (også kjøpt i utland) solgt for samme pris pent brukt hjemme.

 

Æ innrømme at vi kunne kanskje klart oss med noen færre vogna.. Gutten e 1 1/2 år å vi e på 9. vogna.. Men de fleste vognen e i ukentlig bruk på en eller anna måte. Vi har to bila, med ei vogn i hver bil, så vi slipp å flytte fram å tilbake.. Tvillingvogna trengs jo fra sommern..

Men pr. i dag har vi brukt ca 5000,- på vogner. Med det mene æ 5000 for alle de som er stående nå. Det er det samme som bare Quinnyvogna koster her oppe i nord. Så da syntes æ det e greit med litt vognluksus.. Å om vi selger disse vognene pent brukt får vi jo nesten pengan tilbake.. Så hvorfor ikke :)

Alle gjør nytte for sæ på hver sin måte..

 

Livet er deili..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du har for mange. Vet jo at det finnes flere som klarer seg med kun en vogn hele vognperioden, men synes absolutt ikke det er noe mål.

Har selv en sønn på 10 mnd. Vi har en brio kombi (som fungerer som sovevogn nå), en paraplytrille m/full liggestilling til handleturer ol som ligger fast i bilen og en forholdsvis nyinnkjøpt trehjuling som vi nå bruker som "hovedvogn".

Brioen og paraplytrillen er kjøpt nytt, men på tilbud betalte ca. 1000 for paraplytrillen og 4800 kroner for brioen (som var en helt ny 2005.mod da vi kjøpte den). Oth urban jungle kjøpte vi veldig pent brukt til 3500 kroner, inkludert regntrekk, myggnett og babybag m/adaptere.

Så samlet har vi brukt 8500 kroner.

Vi bruker alle vognene bortimot daglig, og gjør livet mitt mye lettere :)

Om guttungen begynner i bhg kommer vi til å kjøpe en billig stor paraplytrille eller en billig brukt sportsvogn å ha stående der.

 

Dessuten kommer vi til å lagre vognene til seinere. Håper også at det kommer søsken før guttungen er 3 år, og da kommer både kombi og trehjuling til å være i bruk. Vil også selge vognene om de er hele når vi er ferdig med dem, om de er hele og fine.

 

Skal jeg bruke penger på noe så er det å ha gode vogner en ting jeg prioriterer.

Ser jo at det finnes mennesker som bruker opp til 9-11 000 kroner på en vogn m/tilbehør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utg.punktet høres det jo mye ut....men praktisk sett er det jo ikke det. Har ei paraplytrille(carena), ei sportsvogn(traxx) som sove/trilles i hjemme og ei sportsvogn/sovevogn(bertini) i barnehagen. Vi bor i samme hus som besteforeldrene til snuppa, så da trenger vi ikke flere, men hadde dem bodd lenger unna, hadde vi nok hatt ei stående der også. Vi hadde ei annen kombivogn først, men den solgte vi fort, så tilsammen har vi brukt 8650 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, høres ut som du har bruk for de du har, da spiller det jo ingen rolle!

 

Vi har en tvillingvogn (GT), en sportsvogn med softbag (Mistral), en super lett 3-hjulingtrille (Traxx) og en paraplytrille (carena). Alle vil være i bruk til ulike situasjoner når babyen kommer. Det syns jeg er helt greit!

 

Etter en rask hoderegning kommer jeg til at vi har totalt brukt rundt 10000 kroner på alle vogner, (har hatt ett par andre innimellom som er solgt for gode priser etter kort tid). Vi kommer til å få solgt ett par av de vi har nå tilsammen for rundt 4000 regner jeg med... Så totalt rundt 6000 på vogn- det syns jeg er helt greit til to barn over en lenger periode!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var mange. Noen er interessert i biler, andre i barnevogner.

Selv har jeg vært hekta på vogner siden jeg var lita jente, og har gledet meg til å få min egen lille baby å ha i vogn. Jr er nå 2 år, og dette er det vi har hatt av vogner :

 

Simo bagvogn, 1996 mod. kjøpt brukt 1500 kr

 

Carena 221 trille, måtte ha en liten i bilen i stedet for bagvogna. 1200 kr - solgt for 400 kr etter 2 års bruk.

 

Hauck 3 hjuling, kjøpt på nettet, nen hadde ikke full liggestilling. Ble satt hos besteforeldre på annen kant av landet. Lite brukt. Blir solg etter påske. Betalte ca 2000 kr, selges for 1200 kr.

 

Teutonia mistral sport, genial vogn når han vokste ut av bagvogna. Masse brukt. 6000 kr.

 

Easywalker, liten suveren reisevogn med gode hjul - 3000 med div utstyr.

 

 

 

Hmmm, ble mange penger det. Tror ikke samboeren din har så mye å klage over egentlig, det er alltid noen som er "verre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...