Gå til innhold

Noen som jobber i samme bhg som de har barn i ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har søkt om bhg plass til lillegutt i samme bhg som jeg har søkt på stilling i . Jeg håper virkelig det går i orden, men bare lurte på om noen hadde noen erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, tuppa mi går i samme bhg som jeg jobber i, ikke på samme avd da..Men etter ett år har jeg nå søkt henne over i en anen bhg, fordi jeg syns ikke det fungerte så bra...For det første ble jobben min mer enn bare jobb; jeg ble foreldre i bhg samtidig som jeg jobber der- dvs delta på dugnad, lotteri osv.., i begynnelsen var jeg helt på "tuppa", hver gang jeg hørte hun skrek..Hver gang hun såg meg ble det masse styr, hun ville da naturligvis vere sammen med meg..Dette har gått gradvis over nå...Jeg følte at sambo ikke fikk noe særlig forhold til hverkan bhg eller de ansatte. av den grunn at jeg alltid bringa/ henta henne...

MEN dette er meg...Det er også kjempekos å ha henne der og gå og titte på henne gjennom dagen og hva hun gjør på...Også praktisk med bringing/henting- spare tid..Og så er jeg jo der om det skulle vere ett elller annet med henne...Så lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Hvordan får man det i så fall til å fungere best mulig? Ikke lett å be barnet sitt gå til en annen når man faktisk er der selv, i hvert fall ikke små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begge mine i samme barnehage som jeg jobbet fra de var 1 år. Vi har bare gode erfaringer med det, men det kommer an på både deg, det øvrige personalet og barnet om det skal fungere godt. Barnet må få tid til å bli kjent og trygg og det innebærer at du må være veldig tydelig på dine to roller "mamma" og "på jobb". Du må tåle å se at andre trøster og setter grenser for barnet ditt, og du må tåle at barnet kanskje avviser deg i enkelte situasjoner. Etterhvert som mine barn ble større så kalte de faktisk meg ved navn når jeg var på jobb, men jublet mamma! når jeg kom for å hente dem 15 min senere.(noe de fant på selv).

 

Personalet må tørre å behandle ditt barn på lik linje med de andre uten å føle seg overvåket av deg. Har god erfaring med å snakke om dette på et personalmøte el.

 

Jeg har hatt mange personalbarn på min avdeling opp gjennom årene, og for de aller fleste fungerer det svært godt, men det er noen det ikke passer for, og da må man ta konsekvensen av det, men det er umulig å vite uten å ha prøvd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med noen som har barnet sitt i samme barnehage, og det fungerer dårlig!!!!! Jeg tenkte selv å ha min egen der, men da jeg så hvor vanskelig dette var for mor og personalet så søkte jeg barnet mitt i en annen avdelig. Tror egentlig ikke det er så bra for hverken mor eller barn at de er i samme barnehage. Mora til barnet fikk aldri "fri" fra barnet sitt. Skal man ha ungen sin i samme bhg så tror jeg man selv må være veldig bevisst i hvordan man forholder seg til barnet og til personalet. Mulig jeg har sett det verste, for jeg har hørt noen få som sier det går greit. Kommer også litt an på om bhg er organisert. Om du blir jobbende like i nærheten av barnet eller om du feks er på ei utegruppe og ikke blir i nærheten så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...