Gå til innhold

påskefrokost alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stebarna er hos mor - mor kan ikke gå pga jobb.

far kan heller ikke gå pga jobb-

så spør de om jeg - stemor - kan gå - .

men jeg har en viktig avtale som kolliderer med tidspunkt for frokosten,-

ellers hadde det ikke vært noe problem.

nå ergrer det meg at jeg skal være den som kansellerer mitt.

mens mor og far prioriterer seg selv-.

det undrer meg at biomor heller ser at stemor går, enn at hun selv bytter vakt for en gangs skyld - hun stiller sjelden opp, stort sett bare min mann som tar seg fri - også når det er hennes uke. men han kan ikke ta seg fri for å stille opp for meg - når jeg trenger beibi-pass for vårt felles barn - i morgen skulle han egentlig passet beibien, men så må han plutselig på jobb og på toppen ber han meg kansellere for å gå på frokosten til hans barn...

går gjerne for barnas skyld, men synes foreldrene oppfører seg dritt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde nok gått om jeg hadde sjangs til å bytte vekk det jeg skulle. Dette fordi jeg hadde fått helt vondt i magen om alle de andre barna hadde hatt med seg noen, men ikke mitt barn eller mitt stebarn! Det hadde jeg aldri illet funnet meg i!!!

Skrevet

men ja, det burde definetivt vært mor eller far som låg sine planer på hyllen! På min jobb får i lov å ta oss fri et par timer til slikt!

Skrevet

Jeg er biologisk mor og kan ikke skjønne at mor til barnet ikke forsøke rå ta seg fri fra jobben for å bli med på dette (men kan jo hende hun har forsøkt da?? Eller??)

Jeg hadde gått fullstendig i stykker om mitt barn ikke skulle hatt med seg en voksen på en slik tillstelning. Jeg hadde tatt en feriedag om jeg ikke kunne avspasert/byttet vakt. Alt for barnet mitt.

Synes det er synd at mannen din ikke klarer å stille opp for begge barna. Han burde kunne ta seg fri for stebarnet ditt OG for bebien deres. Synes du burde dra han litt i ørene der.

Synes det er fint at du tenker på BARNET opp i det hele. Og at det er barnet det går utover om ingen kommer. Du viser virkelig at du bryr deg om du stiller opp på det. Og barnet vil sette pris på det nå.. og også senere når barnet har blitt voksen :)

Skrevet

HI: glemte å si at biomor i tillegg har spreke foreldre - pensjonister - som attpå bor i nærheten, hun kunne ha spurt dem. Det hadde jeg gjort, heller enn å spørre steforelder...

Jeg kan bytte, men dreier seg om en legetime, legen min var grei og fikk skviset meg inn på kort varsel --- alternativt må jeg vente til etter påske, og det kan jeg ikke...

Venninna mi stiller (!), og så kommer jeg strax etter legetimen...

Når det gjelder biomor - mener også hun burde ha tatt seg en feriedag heller, ettersom hun åpenbart ikke kan ta seg fri et par timer midt på dagen.

Skrevet

For mitt stebarn ser jeg det som foreldrenes plikt å delta, jeg hadde ikke gjort det... Men hadde det vært mitt barn hadde omså skulket jobben for å bli med, seriøst hvem ville latt barnet sitt være alene en slik dag?

Skrevet

Jeg hadde heller ikke stilt på noe sånt med mitt stebarn. Men var det mitt eget barn hadde jeg selvfølgelig stilt, jobb eller ikke det finnes alltid løsninger.

Skrevet

Her må vel barnet og dets opplevelse av saken komme først i alle tilfeller.

Det skulle ikke ha så mye å si hvem sitt barn det er!

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde giddi!

Det er da ikke mine unger.

Jeg har mine egne unger og hjem og ta meg av

Skrevet

HI:

Vel, jeg fikk utsatt den legetimen til over helga, så tok jeg med minstemann og en venninne på påskefrokosten. Det var faktisk veldig koselig. Ikke alle foreldrene var til stede, og det synes jeg egentlig ikke er så rart når det foregår i arbeidstida. Det var en mamma der som gav uttrykk for at hun syntes det var underlig at stemor stiller i stedet for mor eller far....

Så det løste seg denne gangen.

Jeg kommer nok neppe til å be om fri fra arbeidsgiver for å følge stebarn når jeg kommer tilbake til jobb. Det er jo urimelig. Det er vel heller ikke lagt opp til det i lovverket, at man kan få fri pga sykt stebarn f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...