Gå til innhold

Omtrent like langt på vei som deg 61-modell


Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt det travelt og skal ha noen prosjekter i land på jobb før jeg går ut i permisjon. Men jeg er innom en gang i blandt og følger med på gamle kjente. Har termin 18. juni og gleder meg veldig.

 

Har heldigvis ikke hatt noen særlige plager. Fikk påvist streptokokker B, men har tatt knekken på dem med antibiotika så alt er under kontroll. Har en helt fantastisk lege som lar meg komme på ekstra UL dersom jeg er engstelig for noe.

 

Du får ha en god påske du også - og alle dere andre selvfølgelig. Vi skal på fjellet, men jeg skal ikke stå på ski.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Husker bare du gav gode råd om IVF. Nå er jeg litt pre-senil om dagen, og når jeg forsøker å huske om du skrev om at dere var blitt gravide, så klarer jeg ikke å huske noen ting. Har vanligvis god hukommelse tror jeg.

 

Eller har jeg gratulert deg allerede, nå begnner jeg å lure litt her.

 

 

Lenke til kommentar

Hei Garbo !

 

Spørsmål helt utenfor det at du hilser på 61-model.................sist jeg var gravid (for 18 måneder siden) fikk jeg påvist streptokokk B, men fikk ikke noe medisiner for det, så antagelig hadde jeg det også ved fødselen. Det var meningen de skulle skylle skjeden, men fordi vannet var gått, gjorde de ikke det, så fødselen gikk bare som vanlig, men det var jo fare for at ungen ble smitta så vi ble fulgt opp etterpå.

 

Vet du om det er vanlig med antibiotika når en har disse streptokokkene ? Med min sedvanlige flaks, regner jeg med at jeg har dem denne gangen også. Skal vel sjekkes etter påske, tror jeg.

Lenke til kommentar

Hei Sara Puh

 

Da jeg fikk påvist streptokokker B i skjeden ville legen først ikke gi meg noe behandling. Det er fare for at de dukker opp igjen i skjeden og blir resistente mot antibiotika. Som oftest er det heller ikke noe problem ved fødsel. Jordmor sendte urinprøven min til dyrking hver gang og da streptokokkene dukket opp der også fikk jeg en tre dagers antibiotikakur som tok knekken på dem. Nå tar legen prøve fra skjeden hver gang jeg er der og jordmor sender alltid urinprøven til dyrking. Det har heldigvis ikke dukket opp igjen.

 

Jeg er såkalt bærer og vil alltid ha disse bakteriene i endetarmen og de vil sannsynligvis dukke opp igjen i skjeden ved en senere graviditet. Dette er visstnok ganske vanlig og de fleste vet ikke om det for de blir ikke testet.

 

Disse streptokokkene kan gi hjernehinnebetennelse til nyfødte, men er ikke farlig for voksne slik jeg har forstått det. Dersom fødselen blir langvarig får jeg antibiotika slik at barnet ikke blir smittet. Hvis fødselen går relativt greit får jeg ikke antibiotika, men de vil følge opp barnet nøye i ettertid. Du hadde kanskje en grei fødsel sist gang og derfor fikk du vel ikke antibiotika?

 

En kollega av meg holdt på å miste sin sønn nummer to pga streptokokker B. Hun visste ikke at hun var bærer så det kom som en overraskelse på alle. Han ble alvorlig syk, men ble reddet. I dag går han i første klasse og ingen skade har skjedd, men det var jo veldig dramatisk da det stod på. Hun var veldig irritert over at hun ikke var testet for dette på forhånd.

 

Lenke til kommentar

Hei 61-modell

 

Jeg er mest inne på FUB for der er det mange over 40 som har strevet lenge og endelig er gravide. Alle har fått litt forskjellig form for assistert befruktning for å få det til. Men det er hyggelig her også. Får gjerne litt bedre tid fremover med alle helligdagene. Påskeroen har senket seg over jobben - veldig mange har dratt på ferie allerede i dag og det er litt stille her.

 

Morsomt at du klarte det med dine såkalte tette eggledere og uten legens hjelp. Det beviser at voksne høner også kan verpe. (Det er det vi kaller oss på FUB).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...