Gå til innhold

Smør jenter!! Smør!! ;)


kibimor - Johanna og søstrene

Anbefalte innlegg

Jeg tror selv at det fungerte godt for min del! Johanna var 3922 gram og 54 cm, hodeomkrets: 36 cm. Ei stor og god jente med andre ord. Jeg var førstegangs, og smurte meg med Weledas fødselsforberedende olje i ca 6 uker: og jeg trengte ikke å sy så mye som et eneste sting!! Og det er ikke så vanlig for førstegangsfødende som får en så stor unge som jeg gjorde.. Mamma måtte dessuten sy en hel del etter hver eneste fødsel. Så jeg kan ikke si at jeg har noe å slekte på heller..

 

Dessuten så har man forsket på dette med smøring av mellomkjøttet som forberedelse før fødsel. Forskningen har blitt utført med hvetekimolje, som fåes kjøpt på apoteket. Resultatene viser at de som smører revner sjeldnere, og de som revner, revner mindre (altså mindre grad av revning) enn de som ikke smører.

 

Så mitt råd er: Smør jenter! Er så fort gjort. Tok meg ca 30 sekund hver morgen, og det var jo verdt det! Jeg tør i alle fall ikke la vær å smøre om jeg skulle bli gravid en gang til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg sier meg enig i ett punkt: man har ikke noe å tape på å smøre seg- MEN: det er ingen garanti mot revning likevel!!

 

Jeg smurte meg daglig, masserte masse og tøyde til den store gullmedalje, men revnet likevel to store fortilrifter under min fødsel. Og jeg hadde ikke en spesielt stor baby, 36 i hode og 3450 gram.

 

Utdrivelsesfasen gikk veldig veldig raskt, jordmoren holdt igjen hodet og jeg gjorde mitt beste for ikke å presse. Likevel gikk hele pressingen på 15 minutter, og for fort til å ikke revne noe.

 

Som sagt- to store fortilrifter, sydde i to timer etter fødsel, alt utvendig. Vanskelig for dem å finne ut hvordan de skulle gjøre det, noe som resulterte i et helt "fremmed" underliv i forhold til hvordan det var før.

 

Det var rart, ekkelt og uvant for meg så klart, men det gikk seg til og grodde fint uten at det fikk noen følger. Sydde tett på både urinrør og klitoris, men alt funker fint den dag i dag.

 

Mitt poeng er da: smør som bare det, men ikke ta som en selvfølge at det vil hindre revning! Mange andre faktorer spiller inn på hvorvidt man revner eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne bedre å bruke enn jordnøtt olje? bare 4 uker ijenn jeg så er vel litt sent å bynne da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det samme om jeg bruker hvetekim olje eller jordnøttolje? Har hvetekimolje fra før p.g.a at jeg hørte dette var bra for strekkmerker..(begynte for sent der da men...) og da hadde det vært greit å kunne bruke det samme, men hva mener dere damer? I den weleda fødselsforberedene var det både hvetekim- og jordnøttolje, kanskje den er best?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kanskje litt dumt spørsmål.. Men hvor er mellomkjøttet? Er det helt nederst i åpningen liksom? Er det rundt hele der man skal smøre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...