Gå til innhold

Han bare glipper...


Puppesnuppa

Anbefalte innlegg

Heeeele tiden... Han får tak, suger et par ganger - og så glipper puppen unna. Resultat er til slutt en illsint unge og at jeg begynner å grine :(

Nå er han snart 6 uker og jeg kjenner at det tar på psyken.

 

De gangene hvor han er virkelig sulten, går det som regel greit, men om kvelden når han krever mer og vil ha mat oftere er det et hel... slit.

 

Startet å amme med brystskjold, og har ikke lyst til å gå dit igjen.

Har også forsøkt utallige ammestillinger - men han glipper fortsatt.

 

Noen gode råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å hjelpe han litt med å holde på brystet. Hvis han har hele det brune området rundt vorten inne i munnen, skulle det gå greit?

Ellers må du støtte opp brystet med en hånd, kanskje, slik at han slipper å "henge" i vorten. Det gjør knoppen sår også, etter en stund.

Kanskje dette kan hjelpe deg?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slet vi også mye med amminga i begynnelsen. Virket ikke som om lillegutt fikk ordentlig tak. Det endte med mye skriking, og jeg var ikke langt fra å gi opp hele amminga. Men så plutselig en dag da han var nesten 2 mnd. sugde han seg fast og der ble han:) Da vi var på 6- ukerskontroll nevte legen at lillegutt hadde litt kort tungebånd. Så nå i ettertid har jeg tenkt at det var dette som ga oss problemer - at han rett og slett ikke fikk tunga dit den skulle. Men så når han ble litt større (ca. 2 mnd.) var han blitt så pass stor at amminga gikk bra selv med det korte tungebåndet. Kanskje er det dette som er problemet? Hør med legen på 6-ukerskontrollen.

kfb

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet med bryskskjold i begynnelsen, vi oxo. Hadde egentlig belaget meg på å bruke den i hele perioden jeg skulle amme..... Prøvde litt uten nå og da, og plutselig en dag, tok han godt tak! Hadde fortsatt noen runder med (særlig når han var veldig sulten), men det gikk seg til...

 

Syns ikke du skal utelukke brystkjold, hvis han får tak med den...(?) Bedre enn å stresse for mye - ikke bra for deg eller barnet....

 

Uansett hva du bestemmer deg for, går det greit! Ikke glem det ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...