Gå til innhold

Endelig utredning men.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har fått time 1.juni for utredning for ufrivillig barnløshet på Kvinneklinikken. Endelig :-) Har prøvd å bli gravide i snart 2 år, seriøs prøving i 1 år. men det er ikke så lett når TR ikke er så fryktelig ustabil. Siste sykeluslengde var på 170 dager. Og nå har jeg et stort problem. Det skal tas 3 blodprøver under en syklus.

Men hva om jeg ikke får TR før jeg skal dit? Hva skjer da?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fastlegen som har sendt meg dit. Han hadde planer om at jeg skulle starte på Pergo, men det er det bare gyn som kan gjøre heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ringt til kvinneklinikken og forklart problemet og spurt hvordan de mener du skal forholde deg. De har sikkert hatt mange før deg med samme problem og vil sikkert gi deg noen gode råd. Det er jo litt dumt om du kommer på time i juni og de ikke kan gjøre noe forde mensen ikke har dukket opp... og ekstra surt hvis de da sier at hvis du hadde gjort slik eller slik så kunne vi ha undersøkt deg....

Resultatet kan jo da bli at utredningen blir utsatt pga av dette og i tillegg kommer ferie avvikling.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere to!

 

Må ringe i morgen å høre, og høre hva dem mener.

 

Men synes det er litt komisk også. Fikk i første omgang time pga laaaaange sykluser, og at på til skal de har blodprøve av en syklus.

Men litt godt å komme igang også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke helt hvorfor du ville ha mensen før du skal ta blodprøver? Det er ikke nødvendig, som et ledd i utredningen. De vil jo gjerne se hvordan hormonverdiene dine er nå, mens syklusene er så lange.

 

Jeg har også måneder mellom hver mens, og mine hormonverdier var helt fine, "normalte til å være midt i syklus", og da var jeg på dag 92. Har etter mye lesing på nettet kommet til at jeg har "østrogendominans", og for lite progesteron (som kan fremkalle mens).

 

Lykke til med utredningen, er så deilig når man kjenner at man er på vei i riktig retning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp og svar!

 

Fikk løst problemet med plodprøver i dag. Fikk en mappe i går ang barneløshet, behandling og alternativer. I den skulle det ha ligget en resept på et medikament som får igang TR, slik at de "riktige" prøvene skal bli tatt til riktig tid. Håper resepten ligger i postkassa på mandag. Klarer jeg ikke å lure frem TR, kunne jeg "leke" at jeg hadde det.

 

Men som du Mille-77 skrev, så var jo hormonverdiene mine fine også, selv om jeg harr hatt mens veldig kjeldent.

 

 

Ha en trivelig helg jenter:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen,

så fint det var at du fikk en mappe rundt temaet da! Skulle ønske mitt legekontor var litt sånn, her må man liksom gjette seg til det ene og det andre selv.

 

Var det provera du fikk resept på eller? Jeg fikk Provera 10mg, som skulle taes i 10 dager, så skulle det komme en blødning, men det gjorde det ikke :-( Ble veldig uvel av pillene, så hadde håpet på et bedre resultat. Har en ny resept liggende, men burde vel ha større dose? Fint om du sier i fra hvilke piller du får, og dosen - i og med at vi har et liknende problem :)

 

Får håpe kroppene våre kommer seg raskt i gjenge, synes vi burde gå med spire i magen i sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Var provera som jeg skulle få resept på. Fikk en rask veiledning over telefonen, og fikk høre at den kuren jeg skulle starte på, varer i 5 dager, så hvis jeg var heldig skulle TR dukke opp like etterpå. Men jeg har mange forsøk, for det var vist 40 tabletter jeg fikk ut på resepten. Aner ikke hvor stor dose det er ennå.

Håper resepten dukker opp på mandag. Vet jeg mer når jeg har den i hånda :)

 

Håper det snart klaffer for oss alle som sliter:-)

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...