Gå til innhold

Hvor mye betaler dere pr gang hos fysioterapeut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos legen og fått henvisning til fysioterapeut, på den står det at jeg har muskel/skjelett-sykdom eller noe sånt, men det er altså bekkensmerter/bekkenløsning det er snakk om.

 

Hvor mye må man betale fysioterapeuten dersom man har henvisning? Jeg har vært en gang hos en fysioterapeut som jeg ikke trenger henvisning for å gå til (er vel privat), og betalte 200 der. Lurer på om jeg sparer mye på å gå til en annen med henvisningen (altså en fysioterapeut med driftsavtale eller hva det heter)...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! vet ikke helt hvoran der er siden du ikke har diagnosen bekkernløsning, men hvis du får den har du krav på fysio gjennom hele svangerskapet+6mnd etter. Da betaler du 50 kr gangen opp til 2500kr.Dette ble nytt fra jul, før var det gratis.

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Så dumt legen ikke ga diagnosen bekkenløsning da, når fysioterapeuten mente det var det. Legen snakka så vidt med meg, sjekka ingenting, sa bare at "Bekkenløsning er det i hvert fall ikke, for da hadde du ikke klart å komme deg hit!!" Så lurer litt på hva som skal til for å få diagnosen bekkenløsning hos ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa han det??? Vet han hva bekkenløsning er eller? Jeg har hatt det en stund,men begynt med behandling nå nettopp hos fysio. Han sa det var kjempeviktig å ta det alvorlig for hvis man ikke gjør noenting, kan det i verste fall føre til at man ikke kommer seg ut av huset. Jeg kan fortsatt gå korte turer, men har problemer med å snu meg i senga, kle på meg og sånne ting. Ingen som tviler p åat det er bekkenet likevel selv om jeg kommer meg litt ut.....for en lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ble henvist fra legen min til kommunal fysioterapaut pga bekkenløsning. Jeg var da ca 13 uker gravid og hadde allerede begynt å få vondt og ville prøve å forebygge med behandling, øvelser og hjelpemidler.

Fordi legen min ikke hadde skrevet "smerter/problemer med å gå" må jeg betale kr.135kr i egenandel. Hadde han skrevet det, og det gjelder i høyeste grad nå som jeg er i 23. uke og kommer meg knapt over stuegulvet, ville egenandelen vært kr.50.-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sa faktisk det... Har aldri vært til denne legen før, og kan ikke si jeg fikk bra inntrykk nå. Han undersøkte ingenting, gadd ikke se på helsekortet mitt, og spurte i grunnen ikke om noe (hvor/når vondt osv). Men sa at det sikkert var bekkensmerter, og ga meg inntrykk av at det er noe alle har. Følte meg litt hypokonder da jeg gikk ut, men jeg har jo vært gravid en gang før, og disse smertene var ikke like ille da, og kom mye senere (jeg er i uke 22 nå). Så da velger jeg å høre på fysioterapeuten og jordmor som mener jeg bør ta det litt med ro. (Legen var forresten svært skeptisk til både jordmødre og fysioterapeuter, og mente det absolutt ikke var sikkert at det hadde noen hensikt i det hele tatt å gå til fysio....)

 

(Jaja, da fikk jeg ut litt frustrasjon i dag også....) Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, kanskje du kan få en ny henvisning nå? Slik at du ikke trenger å betale mer enn 50,- pr gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, jeg har ikke BL men er i faresonen.

 

Jeg synes virkelig du skal bytte til en kvinnelig lege.

 

Ringer du fastlegekontoret nå, kan de hjelpe deg med å finne en i ditt område.

 

Gjør du det nå, har du ny lege fra 1. mai. Journaler skal da overføres automatisk.

 

Nummeret finner du på nettet (google på "fastlegekontoret")

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk heller ikke timen for kr 50 fordi legen ikke hadde skrevet bekkenløsning med gangvansker. Jeg gikk tilbake til legen og ga beskjed og han skrev ut ny. Så nå er det 50 kr. Man tar det man kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS TIL FYSIO-GÅERE!

 

Jeg har akkurat vært hos Fysioterapeut- Hun opplyste meg om at mange leger ikke er klar over at om de skriver at -plager er "Bekkenløsning" må pasienten betale egenandel. Skriver legene derimot "Bekkenløsning med Gangbesvær" får man gratis behandlinger.

Min lege hadde skrevet kun bekkenløsning, men siden jeg hadde det sist slapp jeg unna hos fysioterapeuten....

 

Nevnte det for min lege- og han var lykkelig over en ny viten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var hos manuell terapeut i dag og fikk påvist bl. Hos mt trenger du ikke henvisning fra legen, dette skrives ut hos mt (bor i Sandnes) Kjempegreit! Trenger ikke turen innom legen, manuell terapeuten stilte en masse spm og gjorde ulike tester. Fikk etterpå beskjed om at siden det var bl var egenandelen på 50,- pr gang. Og at dersom det hadde vært m gangvansker hadde det vært gratis ?? Tror det var slik.

 

Uansett lykke til og håper dette kan være til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig heldig når det gjelder fysioterapaut. Der hvor jeg jobber har vi gratis bedriftslege og fysioterapaut.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min skrev diagnose Bekkenløsning på henvisningen til fysioterapi. Han skrev også at det var svangerskapsrelatert sykdom. Jeg betaler 50 kr. i egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurt på hvor du (Dabbå får gutt 28.06) gigg til manuell terapeut?

Jeg bor også i sandnes og har en del plager med bekkenløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekkenløsning, konstantert av både fastlege og fysioterapeuten. Har rekvisisjson, men bare diagnosen "bl" og ikke "bl med alvorlige gangvansker".

Jeg fikk opplyst av fysio'en at pga nye, innstramma regler må jeg betale vanlig egenandel. Hadde det stått på rekvisisjonen at jeg hadde alvorlige gangvansker, hadde jeg sluppet med egenandel på kr 50,-. Og enn så lenge har jeg ikke alvorlige "nok" gangvansker. Må bare vente og se. Kanskje fysioen hjelper?

 

Det var i alle det jeg fikk opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...