Gå til innhold

Pergo-tuppenes skravle-tråd! :)


Frøya76

Anbefalte innlegg

Hei Pergo-tupper! Noen som vil skravle litt? Det er så mye pergo-snakk her om dagen og så tenkte jeg vi kanskje kunne bruke denne tråden til å spørre hverandre litt :)

 

Jeg lurer på: Når EL kan komme noe senere en vanlig som det heter- ikke at jeg vanligvis har EL hver syklus..- men når man har målt LH-stigning så kommer EL etter 12-48 timer uansett eller? For når hormonet er frigjort så er det fordi egget jobber med å slippe seg løs? Jeg fikk utslag på LH dag 15 og er på dag 18 nå.Tempen har steget noe etterpå og var lavere en normalen dagen etter LH-stigning, men baby-compen skal gi beskjed etter 2-3 dager når EL var og den har ikke gjort det enda, og det er 3 dager siden i dag.. Håper det er fordi jeg er ganske ny bruker så den ikke kjenner meg ordentlig enda selv om jeg har lagt inn 3 sykluser og den ga meg estimert EL..

 

Og ellers har jeg ingen seriøse bivirkninger, litt trollete noen dager mens jeg tok dem, og litt kvalm men ellers ok. Kjenner en del sting (ikke vonde) i eggstokkene så håper det betyr at den gjør noe fornuftig med dem.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Og er det noen som vet om de kan se på en blodprøve dagen etter jeg fikk positiv LH (EL)-test hjemme om det virkelig ble EL? De tok iallefall LH og progesteron og et par kryss til i dette hormon-feltet men de husker jeg ikke hva het..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonja

Veit ikke om jeg kan svare no særlig, men siden du følte deg usynlig, kan jeg jo skrive noen ord :)

 

Pergo-tuppe jeg og. Er på dag 19, hadde positiv el test på mandag (dag 15) og regna med at el var tirs-ons. Har kjent litt stikking, men gått greit uten bivirkninger så langt. Håper dette virker! Veit ikke helt om jeg tror på dette, men er i godt humør i dag, så da kommer håpet også!

 

Det at el kommer uansett etter LH stigning trodde jeg, men så leste jeg et sted at det behøver ikke å skje....(dessverre) Det kan være at egget ikke løsner bra nok. (folk får rette meg hvis jeg skriver feil) Men jeg håper vi begge har hatt skikkelig el! Hadde jammen vært moro for oss å fått litt eggløsning å!! At noe virker i alle fall.

 

 

Håpeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonja! Tusen takk for svar! Godt å se jeg ikke er usynlig ;D Syns det er litt lite aktivitet her så tenkte kanskje noen ville henge med på litt skravling men.. kanskje det tar seg opp litt i påska! Håper påskeharen gir oss alle et besøk og legger noe i eggene våre! ;D Jeg er på dag 19 jeg også! - og ringte forværelse til gyn i dag og hun kunne bekrefte at blodprøvene var innenfor normalen men må spørre legen om de kunne bekrefte EL. Hvis ikke ber jeg om progesteron-prøve i neste pp. Blir kokko av å ikke vite sikkert om det virkelig er EL...

2 påskedag er det vår tur til å få to blå streker! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonja

kunne ønske jeg hadde bærbar pc, datan står i 2.etasje, og her er det kaldt!!!

 

Dag 19 på deg og, så moro!! Uff, veit ikke når jeg skal teste, nå blei kanskje el på dag 17 og ikke 14, men,men....håper og drømmer, men har ikke helt troa. Har testa og trodd så mange ganger før, tørr lissom ikke la følelsene komme helt fram. Er så vondt å plundre med noe andre får så lett til, men håper av hele mitt hjerte. Tenk om vi har lykkes samme dag!!! Håper skjebnen er grei med oss.

 

Da var tv kvelden over og jeg hopper til køys. Endelig en sex fri kveld....hehe! Orker ikke, har gjort innsatsen håper jeg:)

 

God natt!!!

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på her jeg. Har tatt min andre pergokur, og er på dag 13 i dag. Har ikke begynt med EL tester før i dag, men hadde sex dag 10 og 12, og skal prøve å ha det annenhver dag frem til ca dag 18. Gjør jeg det riktig da? Hvis EL testen slår ut, må vi hoppe til køys med en gang da, eller holder det med annenhver dag? Vet EL kommer en stund etter at testen har slått ut, men hvis man akkurat har hatt sex da den slår ut, holder det da og vente et par dager? Eh...Er det noen som skjønner spørsmålet mitt?

Det er ikke bare bare å være på eggløsningsjakt! ; )

 

Skal alle dere pergo-damer ta blodprøve etter noen dager for å sjekke om EL har vært? Jeg fikk beskjed fra gyn at jeg ikke behøvde det. Han hadde sjekket det han skulle. Kan jeg evnt gå til fastlegen å gjøre det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonja

God morgen! Akkurat stått opp jeg.

Ja, annenhver dag er bra :) Hvis el testen slår ut skal man ha sex ETTER 24 timer men INNEN 48 timer. Stod det på bruksanvisningen min. Også regelmessig etter det.

 

Håper det klaffer for oss!!!!! :)

 

Morraklem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

He-he, hadde sex-fri fredag vi og. Helt enig i at det blir litt anstrengt når legen har gitt beskjed om sex annenhver dag.. Deilig å bare kose med hverandre noen dager og kjenna at man får igjen lysta liksom ;)

Om dere har sex dagen før test blir positiv ville jeg tatt en ekstra runde den dagen den slår ut og så heller hoppa over dagen etter, for det er visst da man er aller fruktbarest- svømmerne bør være i egglederen når egget slippes :)

 

Og 74-skytte! Jeg har heller ikke vært inne å tatt blodprøve annet en dagen etter EL og det var litt tilfeldig for da ville gyn egentlig bare ta en titt å se hvordan modningen gikk siden jeg har slitt med å få EL på egenhånd. Noen får pergo for å forsterke den EL de alt har og da er det nok ikke nødvendig å ta alle disse prøvene, men om du ikke har regelnessig EL ville jeg bedt om å gå komme inn å bli målt. Jeg fikk som sagt en blodprøve dagen ette rEL men den kan ikke si så mye tror jeg. Tror man må inn senere i syklusen og måle progesteronet så det skal jeg be om neste pp med pergo (skulle hoppe over neste) om den ikke sitter nå!

 

Ha en pellefantastisk lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonja

jeg skal ta blodprøver (progestoron) dag 22 (egentlig dag 21, men det er søndag, så da blir det dag 22). Jeg har ikke el av meg selv. Har PCOS og insulinresistent. Tar metformin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også metformin, men gyn mener jeg ikke skal bekymre meg for PCOS, får det pga overvekt/ insulinres.man kan se om man har hatt ordentlig EL om man temper eller? Noen som vet? Jeg har babycomp. og der står det at den viser gult lys om EL ikke har vært ordentlig for da er tempen lavere en om progesteronet stiger og dermed også tempen så håper den vil gi meg svarene i mnd framover.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på her.. Første pergokur.. (dobbel) Har ikke merket noen forandringer. Jeg mener bestemt at jeg har lagt på meg noen kg, men sambo sier at det er bare tull.. Så da er jeg ikke sikker.. Men ellers så går det greit med pergo. merker ingenting..

 

Har også fått eggløsningssprøyte denne pp. Gyn sjekket meg (innvendig UL), og hun sa "her ser det nydelig ut". hehe.. Hadde aldri trodd at noen skulle si det til meg.

 

Har ikke målt tempen denne pp, men vet for sikkert at jeg har hatt el. Testa meg med el-tester (digital for å slippe å analysere meg ihjel), og var på innvendig UL.. også fikk jeg denne sprøyta da.. Har også hatt sex på de rette dagene, så skulle tro at forholdene er optimale.. MEN.. sambo har veldig dårlig sædkvalitet, og han har selvfølgelig blitt syk, så jeg regner med at sæden har blitt enda verre de dagene vi hadde sex. SÅ da vet jeg med sikkerhet at det ikke blir noe baby denne pp.. Han hadde veldig lite antall fra før av (200.000)

 

Så da er det bare å telle dager til gyn skal sende inn søknad om ICSI.. Får håpe dette ikke tar så lang tid.. Jeg er utålmodig..

 

Oj, nå skravler jeg meg helt bort. Ble ikke mye pergosnakk fra meg.. Håper det går greit allikevel..

 

ha en fin kveld/natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, fikk også beskjeden- her der det flott ut- veldig fornøyd med den ja ;)

 

Jeg har følt meg litt oppblåst så kanskje det er grunnen til å du føler det litt større? Etter temp-kurven min føler jeg meg også temmelig sikker på at jeg har hatt EL, mne skulle gjerne hatt beviser- er litt kontrollfreak.. ;)

 

Jeg har en del stikkinger særlig på venstre side i antagelig eggstokken, pluss litt såre brystvorter. Noen flere som har det sånn?

 

Ha en strålende dag tupper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen tupper :-)

Jeg har en dag igjen på min doble pergo kur og så langt har jeg ikke kjent noe bivirkninger i det hele.Er så glad sambo kommer hjem i mårra,såg lenge ut til at jeg starta fortidlig med kuren,men jommen blir det rett tid han kommer hjem.Lurer bare på om vi klare sex annenhver dag i en uke,er jo bare vant med sex av og til vi som er så mye borte fra hverandre,men en vet jo at sjangsen blir noe større med kuren så det er vel bare å "kjøre på"Hi,hi.

Blir vel mye påske gotteri på guttungen så vi kan kose oss litt ekstra,neida bare tulla.Jeg klare ikke å sette han forran tv'n og så stikke ovenpå,det blir feil,synest og det er mer kos på kvelden for da sover han jo så godt,og så da slipper man å lytte.Alt var så mye enklere første gangen.

 

Herlighet,er kommer jo livs historia mi,så jeg slutter jeg.

Lykke til med prøvinga i påska alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

He-he, bare koselig at folk forteller litt om hvordan de har det syns jeg :) Så topp at du ikke har hatt noen bivirkninger da! Jeg har heller ikke hatt noe særlig. Litt svimmel og kvalm de dagene jeg tok pillene (dobbel jeg og) og litt stikkinger nå etter EL jeg håpet var en positivt tegn, men leser nå at de fleste har dem så da.. Kos dere masse, og lykke til med prøvinga alle sammen ra meg og! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...