Gå til innhold

Hva kan være så galt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma røyka med meg, kom til rett tid og har aldri vært syk! Søskenbarnet mitt har røkt med alle 4 barna hun har og alle er kjempefriske! Vet at det ikke er bra, men bare lurer jeg? Tror det er mye skremselspropaganda når det gjelder denne røyken!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror ikke jeg hel. Det kan gå bra og det kan gå dårlig.Men det er vel ingen vits å ta den risken. Jeg har to søsken, min mor slutta å røyka når hu gikk med oss alle.. Også leste jeg i gravid bladet att røyking kan gi deformerte fingrer og tær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen har flaks, betyr ikke at alle har det.

Det er en forferdelig risiko å ta, og det er forferdelig å røyke i svangerskapet med en slik innstilling som unnskyldning.

Så du stoler mer på hva som har skjedd med to personer, enn hva all profesjonell forskning viser også?

Ganske spesielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, ganske spesielt - latterlig utsagn for å være helt ærlig! Blir skremt av å høre om slik holdning. Oppdater deg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå på rom på sykehus med to som hadde røykt. Det ene barnet ble for tidlig født og var rett og slett i dårlig form. Fikk astma svært tidlig. Det andre barnet hadde allslag vansker og underernært. Mødrene angret svært på røyken de ikke hadde stumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til hovedinnlegger:

 

Er jo ingen tvil om at røykingen til din mor hadde et negativt utslag ?

 

Haha ler så jeg dør her....stokke dum, hørt om det utrykket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligensnivået hadde iallfall ikke vært høyt! står vel heller dårlig til der oppe......!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysisk syk har du kanskje ikke vært....men man ser jo tydelig på hjerneaktiviteten at den ikke akkurat ligger over gjennomsnittet...

 

de som er psykisk litt "korte/borte/fraværende" vet som regel ikke om det selv, hadde nok ikke lett å være seg selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å slutte å røyke, var dessverre en slave av nikotinen,men jeg sluttet TVERT da jeg gikk gravid med førstemann og gjennom hele ammeperioden. Bare tanken på at det lille fosteret skulle krympe seg hver gang jeg tok et trekk gav meg frysebyger langt nedover ryggen og var motivasjon nok! Det er veldig mye vanskeligere å slutte å røyke enn masse bedrevitende mennesker som aldri har vært avhengig kan forestille seg!

Til hovedinnlegger: ikke trøst deg med alle historiene om hvem det har gått bra med, min søster (som røykte gjennom to svangerskap) trøstet seg med friske unger, som har kronisk ørebetennelse og ditto forkjølelse gjennom hele vinteren! Prøv alt du kan å ikke ta sjansen på at det kan gå bra, den lille babyen er verdt at du gjør ALT du kan for å slutte, og avhengigheten går veldig fort over, det kan jeg love deg!!! Og livet blir ufattelig mye bedre for deg også,det vil du merke!

 

Til dere andre som kritiserer innlegger med lite intelligens: legg litt mer intellegent i svarene!! Dette er noe som bekymrer MANGE blivende mammaer, og er et seriøst problem! Det er helt vanlig at en røyker finner gode unnskyldninger, men jeg mener innlegger godt kan bli behandlet med respekt for det! Det er helt sikkert noe klanderverdig i deres svangerskap også...

 

Hilsen en som ikke er redd for å legge ut nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

Syns du fikk utrolig mye pepper her, for et enkelt spørsmål.. det er klart det kan være risiko, men som vi alle veit, så går det som oftest greit:-)

Jeg røyker ikke selv, men synes du fikk veldig mye usaklig tilbakemeldinger her, så ville skrive..

Lykke til, uansett hva du velger å gjøre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mamma røyka også med meg...jeg blei født 8 uker før termin, og har utviklet astma og allergi...og har dårlig immunforsvar....så det kan vel ikke akkurat anbefales, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barn av en storrøyker. Vet ikke om det var røykinga opp gjennom oppvekst eller i svangerskap, men.... jeg har veldig dårlige lunger. Er helt overbevist at det er min mors røyking som er årsaken. Og ja - jeg har alltid vært et VELDIG friskt barn, og veldig fysisk aktiv. Men dårlig lungekapasitet fikk jeg først kjennskap til på når jeg nærmet meg 10 - 11 års alderen, og var hos ekspert. Tror det er bedre å lese hva ekspertene mener, istedet for å spørre på denne siden. Synes man skal holde seg for god til å dømme folk og kalle de navn. Regner med at de som gjør det på dette innlegget ikke er kloke damer, men heller noen som ivrer etter å få rakket ned på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hjerneaktiviteten til hovedinnlegger det er noe galt med,men til dere anonyme som rett og slett latterligjør henne!!!Går det virkelig ikke ann å svare på en annen måte?Eller har dere ikke nok inteligens til å være høflige selv om dere har en annen mening??!!!Det går virkelig ann å svare normalt på dette uten å være så motbydelige som dere er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er skremselspropaganda da jeg har sett virkningen av røyk hos flere barn.. Og alle disse mødrene sliter med mye vond samvittighet nå i ettertid..

Virkningene av røyk kan også komme senere, i skolealder, f.eks..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud a meg så slemme dere er!!!!

hvis dere absolutt ikke kan si det dere mener uten å gjemme dere bak anonym knappen så syns jeg dere heller skal la være!! hva i all verden er vitsen med å behandle folk på denne måten????

Kan dere ikke heller bare la være å svare, så kanskje hun heller kan få noen svar av folk som faktisk vil prøve å hjelpe-

så forbanna smålig av dere!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart å lese disse usaklige svarene,hvorfor svare slik?????

Er der en oppriktig bekymring for den røykutsatte babyen i mors mage???er det virkelig ikke en inteligent måte å svare henne på.....

Eller kan dette være mer i kategorien.....edda bedda jeg er mye flinkere å bedre en deg......Tror mye ligger der jeg,tror ikke mennesker er så til de grader opptatt av hva andres barn blir utsatt for. I så fall bør dere melde dere inn i idealistiske organisajoner og gjøre et realt arbeid i forhold til dette.....Bruke det enorme engasjemanget til noe positivt,dette er jo alt annet en det.....Ser dere det ikke selv egentlig? Utolig hvor blinde mennesker er på seg selv,kan en hevde seg og føle seg større på andres bekostning gjør en det gjerne.....nei litt selvinsikt kunne vært bra for noen og enhver her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper jeg ikke var slem mot deg, men jeg sier hva jeg mener.. det er 50% begge veier.. men viss du ikke klarer å slutte å røyke så kutt ned på mengden.. og det med fingrer og tær jeg skrev, ikke tenk på det. det var bare noe jeg leste i gravid. jeg har aldri hørt att det har skjedd, skulle egentlig ikke ha skrevet det... for jeg vet det kan være vanskelig å slutte å røyke.. men passiv røyking er jo like farlig det, viss man skal tenke sånn...så jeg støtter deg uansett... det gjør de fleste...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig umodent å svare denne personen slik som enkelte har gjort her. Kalle personen dum og lite inteligent er bare så barnslig.

 

Dere skulle vært utestengt fra BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har nå lest alle innleggene her og finnes MYE usaklig her, både fra røykere OG ikke-røykere!

 

Til røykere: Ikke diss enn ikkerøyker å si at vi tror vi er "bedrevitende" osv. kanskje ikke nå, men da dere valgte å ta valget å røyke, og vi bevisst ikke gjorde det - visste kanskje vi som ikke røyker bedre (på det tidspunktet)?

 

Klassisk at røykere skal rakke ned på ikke røykere ! Enig i at innlegg over her er veldig barnslig, jeg kommer ikke inn her for å rakke ned på røykere. Røyk om dere vil, bare synd det skal skje i offentligheten hvor ikke røykere ikke kan unngå å være i kontakt med det. Daglig.

 

Prøv å forstå oss som ikke velger å gjøre dette mot oss selv, at det ikke allitid er moro å få røyk i fleisen hver gang man forlater en bygning, eller skal inn i en.

 

Hurra for røykeloven ! Røyking hjemme er jeg for, eller på privat område ! Gjør meg INGENTING ! Faktisk så gjør det meg ingenting om noen står å røyker et sted hvor de ikke plager andre, eller er i selskap med folk som ikke bryr seg. Jeg personlig sliter hver gang jeg får røyken i nesen, synes det er forferdelig. Feks. på bussholderplassen. Når det er sagt er jeg flink til å flytte meg, eller si ifra om det ikke går. Ikke at det skjer ofte, men om det skjer gjør jeg det, og folk er ikke vanskelige, mange flytter seg av seg selv eller spør om det er greit. Ingenting eller mennesker er sort/hvite - så man må jo se det situasjonen an !

 

Prøv å se på et lite foster som en person som ikke enda har takket nei eller ja til å røyke. På mange måter vil jeg si at jeg føler med dere som prøver å slutte med noe dere er avhengige med, samtidig er dette som regel noe man har valgt selv. Og jeg har vært tenåring selv, og MASSE av vennene mine har røyket og tilbydt meg, så jeg vet hvordan det er å være i en gruppe hvor mange røyker og man er alene om å ikke røyke. Alikevel sa jeg nei, så jeg mener virkelig at under normale omstendigheter har man et valg ! Selv om jeg også kan forstå at noen tenåringer ikke har lett for å si nei !

 

Vel, dette ble vel ikke direkte et svar på det hovedinnlegger spurte om, men synes som mange over her sier at man ikke skal ta sjangsen ! La dette være et valg den lille solstrålen din tar selv :)

 

Akkurat som du antageligvis / forhåpentligvis fikk ta dette valget selv !

 

Lykke til alle som prøver å slutte !!! Håper virkelig dere klarer det !

 

Stor klem fra meg som prøver å diskutere saklig ! Det er ALLTID to sider av en sak ! Jippi for det hehe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Oktobermamma.. Rart at disse anonyme ikke skjønner at dette er en side for voksne, og ikke for umodne mennesker med barnselige uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, som dere skjønte er jeg noe mange kaller en "ikke-røyker". Jeg selv kaller meg en "anti-røyker" Derfor jeg valgte å svare såpass langt som jeg gjorde ! Ville bare dele MIN mening og ikke rakke ned på enkeltpersoner eller røykere / ikke-røykere !

 

Sånn da tror jeg at jeg var ferdig haha ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten også gi ros til de som kommer inn her og faktisk forteller ting som er interessant, som at moren deres røykte, og hvilke problemer de har idag, som muligens kan være av den årsak ! Slike ting er jo reelle - og mye viktigere å høre enn at alle diskuterer !

 

Synes dette sier mye om personen som tør å legge det ut, og innrømme at mamma røykte og jeg har faktisk en del symptomer som kan tyde på at det er årsaken ! Dette lærer iallefall jeg av !

 

Applaus til dere !

 

 

NÅÅÅ er jeg ferdig ! LOVER ! Hihihihihi !

 

KlemKlem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...