Gå til innhold

Hva kan være så galt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma røyka med meg, kom til rett tid og har aldri vært syk! Søskenbarnet mitt har røkt med alle 4 barna hun har og alle er kjempefriske! Vet at det ikke er bra, men bare lurer jeg? Tror det er mye skremselspropaganda når det gjelder denne røyken!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takkk endeeeelig trodde bare det var jeg som tenkte sånn , lest masse innlegg idag og virker som 90 % av folka bare har greid å slutte der og da uten problemer, hvordan kan det ha seg ??? enten er 90% her inne så sterke alle sammen (noe jeg ser som usannsynlig) eller er det noe de glemmer å fortelle..... mamma har oxo røykt med oss 3 søsken og vi har vært friske som en fisk røykte selv med min gutt og han oxo tro det eller ei vet du hva han var frisk!!!!!!!!!! tenk på det dere.... venninda mi har to og røykte med begge de var oxo friske, så ærlig talt hvis ungen er syk noe som er forferdelig trist om det skulle skje hvorfor må det absolutt være ræyken??? hva med de som får syke barn og ikke har røyka?? hvorfor er de syke?? går det ann att unger blir syke om ikke mor røyker ? det høres nemmelig ikke sånn ut. ingen jeg kjenner som har røyka har fått syke barn.. tenk litt nå-.

 

sier ikke att røyken er sunn men er da mange andre ting som er verre å trøkke i seg enn akkurat røyken.

røyken kommer alltid til å være en ting man legger skylda på uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er født med asma og allergi,han må ta medisiner vær dag,han tåler ingen dyr,ikke høy,appelsiner,juletrær og sikkert 1000 andre ting,han er mye syk og blir veldig syk også,det har fulgt han siden han var liten..moren har aldri tatt ett trekk røyk engang,hun er tilomed avholdsmennesket hva skal man skylde på da???syk kan man da bli uansett.tror den røyken får skylda for mere enn den skulle hatt skylda for men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne ikke vært mere enig med deg, kjenner ei som brukte dop i begynnelsen av svangerskapet slutta da hu fikk vite att hu var gravid, men gutten ble alikevel født mes hjerte feil, noe jeg tror kommer fra dopen.... men men ikke godt å vite men røyken er nok noe mange velger å legge skylda på om de får ett sykt barn. sier ikke det er sunt å røyke men har ikke noe tro på att den ødelegger fostere så mye som folk skal ha det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er faktisk enig med dere - til en viss grad... Jeg har røkt gjennom 3 svangerskap før, og har 3 sunne og friske jenter (har vært på legevakten 1 gang på 17 år med barn).

MEN: sistemann ble født for 3 år siden, og vi holdt på å miste henne i siste øyeblikk, pga at morkaken kollapset. Heldigvis var fødselen i gang, så hun kom ut i tide. Det er aldri blitt sagt, men jeg er ovebevist om at min alder, kombinert med røyking, hadde skylda for det. (var 39, og hadde røyka MYE i over 20 år). Nå er jeg gravid igjen, og motivasjonen min for å slutte var rett og slett at hvis morkaken løsner igjen, så skal det ihvertfall ikke være min skyld. Skal si at det funker... savner det ikke på laaangt nær så mye som jeg hadde fryktet.

 

Kroppen min har fortsatt fortiden sin å slite med, men jeg gir den ihvertfall en mulighet til å bære frem dette barnet, uten at jeg saboterer det...

Jeg tenkte som dere, jenter: de som sier de sluttet på dagen, de bløffer. Men faktisk var det eneste mulighet for meg. Hadde jeg røyk i huset, så røyka jeg, så jeg måtte bare slutte helt å kjøpe...

 

Hadde jeg ikke blitt gravid igjen, hadde jeg fortsatt dampa 20 om dagen, helt sikkert, selv om kroppen min etter så mange år begynte å gi klart uttrykk for at dette hadde den ikke godt av. Men jeg forsto heldigvis at den antakelig ikke kom til å klare jobben hvis jeg ikke ga den en sjanse.

Så dere som er unge - jeg er enig med dere - det skader ikke barnet så mye som vi blir skremt med. Men bra er det ikke, det kan vi vel også være enige om.

Så: hvis jeg hadde visst da jeg var 25 og skulle ha mitt første barn hvor avhengig jeg var og skulle bli av nikotinen, så hadde jeg satt mere inn på å slutte den gangen.

Den gangen var døden også noe abstrakt...

Nå har den kommet nærmere - sånn er det bare. Og jeg vil gjerne få være mamma for mine store og små barn så lenge jeg kan...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske da æ gikk på ungdomskolen, da så vi en film om ei gravid dama som røyka.....Vi fikk se kordan ungen reagerte der inne....Det va da æ bestemte mæ førr at æ aldri skulle utsette min lille baby førr det.....

Det e jo grusomt førr den å ikkje kunne velge om den skal "røyke" eller ikkje...

trur ikkje heller at det e så farli, det e jo mange som har røyka gjenna alle svangerskapan sine uten at det e blidd nåkka feil...Men velge å tru at det sunneste førr alle unga e å la være å puste inn røyk hele tia...

 

Æ vil ihvertfall ikkje utsette min baby førr det...Håpe flere tenke det samme....

 

Lykke tell, tell dokker som vil prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle mine barn er friske tror dette med røyk er litt overdrevent.

 

 

 

røykene firebarns mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...