Gå til innhold

Har fått time på Rikshospitalet og er redd...


kanskjesnart..v/ hjelp av ivf?

Anbefalte innlegg

Dette bare må ut.

 

Jeg har nå fått brev fra Rikshospitalet med tilbud om time. Det er jo såklart veldig bra, samtidig som det er rart også. Det å lese svart på hvitt at jeg har rett på medisinsk behandling for mitt helseproblem (at vi ikke har blitt gravide) var faktisk hardere lesning enn jeg hadde trodd. Nå er det faktisk reelt at jeg har et problem. Ikke misforstå: jeg ER glad for at jeg har fått time allerede og for at jeg dermed kanskje har større sjangse for å bli gravid, men det er veldig rart også. Dessuten så har jeg skikkelig sykehusskrekk, så jeg blir redd bare jeg ser på brevet. Har hatt mye sykdom og død i nær familie. Så den ene gangen jeg har vært lagt inn, trodde jeg at jeg aldri ville slippe ut igjen- var skikkelig irrasjonelt redd og skrev meg ut en dag før legen ville (det var bare mageinfeksjon også) .Men jeg forstår samtidig at det ikke er noen vei utenom, og jeg vet at det forhåpentligvis vil føre til noe godt.. Skulle ønske jeg rakk å bli gravid først selv, men jeg skjønner at det ikke har klaffet denne gangen heller, siden jeg har spottet etter EL. Lite sannsynlig med graviditet da.

 

Beklager sytingen, men jeg måtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Syns ikke du syter jeg, veldig lov å være redd! Jeg er ikke veldig begeistret for sykehus selv, så har hedligvis fått oppfølging av gyn utenfor sykehus. Kanskje du kan få det om det finnes gyn. som er spesialist på barnløshet i nærheten av der du bor? Ellers går det nok fint uansett! De er jo stort sett søte og hyggelige på sykehuset, og så der det deilig å snakke med noen som forstår en! :)

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg tror nok det er et hardt slag i ansiktet for de fleste når du må innse at en ikke er "normal" hvis du forstår meg rett...

Da jeg fikk diagnosen endometriose ble jeg forbannet og lei meg, kunne aldri tenke meg at jeg skulle få problemer med å få barn!

 

Nå er jeg heldigvis ikke redd sykehus og opplevd det du har, så jeg forstår godt at følelsen av å endelig få hjelp er blandet...

 

Selv priser jeg meg lykkelig for at vi lever i 2006, for vi er jo SÅ heldige som kan få hjelp!

 

Ønsker deg all lykke til, dette går bra skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du::::::)))))

Skjønner godt hva du mener ..plutselig står du der med brevet i hånden og det blir som ett slag i ansiktet-VIRKELIGHETEN-

jegvet da jeg fikk brevet fra Gynkl var det virkelig som at jeg ikke var forbredt på reaksjonen fra meg selv ,ble veldig redd og nervøs...... det var som at jeg hadde akkurat våknet til virkeligheten ..... merkelig det der.....

Jeg selv er SUPER redd for sykehus og alt som har med leger å gjøre så å skjønne hvor redd du er ingen problem for meg!!!

Du kommer til å føle deg enda mer merkelig da du for første gang sitter hos legen og snakker om dette her , de er rett på sak og forteller deg hvordan det står til (dette sier jeg ikke for å skremme deg !!!!!bare så det er klart !! til syvende og sist så er det du selv som bestemmer om du har lyst å gå gjennom dette eller ikke) her er det ingen bla-bla snakk de forteller deg om alternativer og hvordan prossesen kommer til å foregå!!!

NÅR du er ferdig hos legen kommer du til å føle deg helt sikkert LETTET for da VET du at prossesen er i gang , du blir følgt opp, du får hjep, og du kan styre dette her mye selv ,og ikke minst den makten du har DET er nemmlig du som bestemmer om du vil gå gjennom alt dette eller IKKE!!!!!!!

Jeg velger å tro at ditt frykt for sykehus vill bli borte FORDI du kommer til å bli for opptatt med å gjøre det meste som står i dine hender for å bli gravid.. det å gå til legen da vil bli akkurat som å gå til butikken og du vet at du gjøre dette er fordi du vil!!!!!

Jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå super - fint snuppa!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha, jenter! Jeg setter veldig stor pris på svarene deres! Jeg har ikke vært på nett på noen dager, har vært og delvis er slått ut av halsbetennelse, men jeg er veldig takknemmelig for svarene! Jeg har kommet meg litt over det, og ser nå bare frem til å noe skal skje (for det ser for f... ikke ut til at det vil seg "av seg selv", ikke engang med hjelp av pergo..)

 

Fortsatt god helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...