Gå til innhold

En prøver som lurer ...


Tindra38

Anbefalte innlegg

Kjære gravide medsøstre,

hvor lenge brukte dere på å bli gravid ... ? Jeg begynner å bli engstelig for at noe er galt, vi har truffet på el hver måned (har brukt tester hver måned bortsett fra første måned). Er på vei inn i 6 pp og er snart 37,5 ... Har ingen barn fra før, det har heller ikke min mann.

 

Nå tenkte jeg å legge testene på hylla denne måneden og prøve å ta det litt med ro :)

 

God påske!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hos oss gikk det fort, en pp eller kanskje to.. Jeg har flere barn fra før og blir lett gravid. Men; jeg synes ikke det høres så veldig mye ut med 5-6 pp. Ønsker dere en god påske!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter årevis med P-sprøyter og piller, var det klart for å stille seg disponibel til å bli gravid :-) Tok 4 mnd i mitt tilelle, og da tenkte jeg ikke spesielt på eggløsning eller annet. Tok for øvrig det gamle kjerringrådet med pute under rompa et par ganger, slik at underlivet ble hevet litt opp. Funket tydeligvis!

Lenke til kommentar

1 år med den første og 2 år med den neste. Gå til gynekolog for å få sjekka hormonnivåer etc. Send gubben for å ta sædprøve, ingen tid å miste i din alder, men et halvt år er ikke lenge selv for yngre jenter. Lykke til.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke så mye av dette med å få det til. Håpet i 1 år og 9 mnd før noe skjedde. Gode råd er dyre. Jeg ble gravid utenom ethvert masete forsøk på å få det til, og det til samme dato som har vært forsøkt før. Men nå er jeg jo såpass gammal, faktisk 44 år. Kankskje det i min alder er slik at ett og annet egg er befruktningsdyktig.

Selv om den gamle mannen min ikke var interessert i slik "kanin-prøving" som de heldiggrisene beskriver på "over 35 år og prøver", så vet jeg ikke om dette hadde hjulpet og om alle eggløsninger er like effektive når en nærmer seg 45, slik som jeg. Men du er jo yngre enn det, og bør ha en del tid igjen.

 

Bør gå til utrdening etter 6 mnd. De sier 1 år for de unge og et halvt år for de litt mer modne.

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar

Annonse

Fos oss tok det 6 sykluser før vi fikk klaff.

(38 år)

Med forrgie gikk det på første forsøk, da var jeg 35.

Det vi gjorde annerledes når som det klaffet, i forhold til de foregående 5 måneder, var at vi hadde mye mere sex - hele måneden annenhver dag - ikke bare rundt EL.

Så dette kan jeg anbefale - nå som du vet at du har egelmessige EL, kast testene og prøv neste syklus å ha sex annenhver dag fra rundt dag 6 til dag 25 - da bommer du iallefall ikke på egget.

Vil også anbefale deg å ta en tur til gynekolog, sjekke innvendig med UL for å se om alt er fint, og ta blodprøver for å sjekk hormonnivået ditt.

Lykke til !

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...