Gå til innhold

halsbrann!!

♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hjelper mot det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med mandler, det hjalp meg da jeg gikk gravid. Jeg sleit mest om natta og var ikke veldig plaga,men mandler hjalp nok til at jeg kunne sovne igjen. Lykke til!!!!!

Skrevet

hei.

hvis har mulighet til å få akupunktur så hjelper det.

spiser mye titralac,men får hard mage av det,men det hjelper.

ikke spis seint på kveldene.spesielt ikke tunge og sterke matretter.

lykke til....

• 1 måned senere...
Skrevet

hei.... skrell en rå potet... skyll den i kaldt vann og spis den... det hjalp på meg.... lykke til...

Skrevet

Det eneste som virkelig hjelper er Link! Og det er slett ikke farlig.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg har det samme problemet, og helsesøstra og jordmora anbefalte melk! drikk et glass melk før du legger deg, det hjelper =)

Skrevet

problemet med halsbrann under graviditet er som regel at lukkemuskelen blir slappere og dermed tillater sure oppstøt. Melk og andre syrenøytraliserende midler hjelper bare mot sur mage, og det er noe annet.

Mandler hjelper til å legge et lokk øverst i magesekken slik at det ikke så lett blir sure oppstøt.

Det går også an å kjøpe et legemiddel som har samme type effekt, men husker ikke hva det heter i farten. Spør på atpoteket.

Jeg brukte mandler og legemiddelpreparatet da jeg var gravid sist gang.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har kjøpt tyggetabletter som heter Gaviscon på apoteket. Fins også i flytende form. Dette er trygt for gravide, jeg spurte. Man skal ta 1-3 tabl. etter måltid, før man legger seg eller ved behov.

Syns det fungerer greit. Det som skjer når du tygger tabl., (som forøvrig smaker som gips - ikke at jeg har spist gips! ;)) er at det dannes et 'skum' som legger seg som et lokk øverst i magesekken. Det virker mot både halsbrann og sure oppstøt. Mange som klager på smaken, såklart ikke det beste jeg har smakt, men det smaker ikke vondt, det bare blir veldig rar konsistens når man tygger! Jeg er ganske kresen på sånt, men har ingen problemer med å tygge Gaviscon.

Ellers har jeg fått tips av en venninne om å spise love hearts-sukkertøy! Nå har jeg ikke testet dette så nøye, men har prøvd en gang på kvelden da jeg kjente det begynte. Syns faktisk det fungerte, men kan ikke love noe :)

• 1 måned senere...
Skrevet

vaniljesaus\is.. :) men gaviscontabletter er også fantastisk, har vært min følgesvenn i noen måneder nå, har 5 dager til terminen, å halsbrannen er ganske intens på slutten.. djeses

Skrevet

Hei! Gaviscon funker, men smaker dri... Jeg anbefaler Novalzuid. Nøytraliserer syren, og legger ikke bare et "lokk" på slik som Gaviscon gjør. Anbefalt av legen, og helt safe for den lille. Lykke til! :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Biola funker fint. Bra for mye annet også. Ikke 100% kurert, men nå har jeg det helt levelig.

• 1 måned senere...
Skrevet

LoveHearts - sånt godteri.

Jeg trodde aldri det skulle hjelpe da jeg hørte om det, men det gjorde de virkelig! Anbefales dersom du ikke er så gira på å ta medisiner :)

Lykke til og god bedring.

• 1 måned senere...
Skrevet

LoveHearts og svart og hvit Fishermans Friends.... Jeg har halsbrann instenst de 3 siste mnd. Det hjelper også smaker det godt, i motsetning til gaviscone, link og Novalucid...

• 3 måneder senere...
Skrevet

jeg spurte på apoteket å fikk god hjelp der. link og novalucid mint funker og er ikke farlig. jeg drakk Gaviscon med mi første, men husk på at det binner vannet i kroppen. Jeg ble kjempestor og skikkelig veskefyllt med første mann. Nå bruker jeg link og merker ikke noe til vann i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...