Gå til innhold

Når den ene puppen svikter... Fullamming på venstre.


Sjokoholikern

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer på venstre bryst, og pumper høyre. Grunnen til dette er at jeg sprekker opp hver gang jeg prøver å legge han til. Har prøvd alt!

 

Noen her inne som fullammer med kun ett bryst?

Hvordan går det når han blir eldre?

Ser for meg megselv i bikini på stranda med ett bryst i strl a-cup og ett i c-cup... Hehe!

 

Jeg skal på 6 ukerskontroll snart, så jeg slutter ikke å pumpe før jeg har snakket med legen min hvertfall... Men jeg er lei av å pumpe!

 

Sårene gror jo, men de sprekker opp igjen etter et par "amminger". Ser ut som knoppen går i tusen biter, og det blir sårskorper etterhvert. Jeg er kvitt den lille soppen han hadde på tunga og. Føler meg ellers i tipp topp stand.

 

Brystskjold er vel det eneste jeg ikke har prøvd. Noen med erfaringer? Eller med andre gode råd/kjerringråd?

 

Ellers blir jeg glad hvis du bare vil dele din historie om fullamming på ett bryst... =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går an å fullamme på et bryst, men det kan være lurt å trappe ned pumpingen gradvis for å unngå tette melkekanaler og brystbetennelse.

Har du prøvd å bløte opp brystknoppen med sterilt saltvann - øyebadevann på brystknoppen før amming, da sprekker ikke sårene opp. når en skifter på et sår vil en jo alltid bløte opp såret og bandasjen før en river av bandasjen.... kanskje du bare kan ta en pause til sårene er helt grodd og bare pumpe deg så lenge, slik at du kan fortsette med amming på begge bryst etter hvert.

hvis du skal bruke skjold bør en være obs på at brystet ikke blir tømt så godt med det, og det er fare for tette melkeganger, særlig hvis det er stor produksjon.

håper det er noen med erfaring her inne med fullamming på et bryst da, så vi får høre hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom både tette kanaler med lett feber og melkespreng, og har klart å trappe ned til å pumpe bare tre-fire ganger i døgnet allerede. Så puppen er blitt ganske liten! Synlig forskjell! :-D synes jeg ser komisk ut!

 

Og det er ikke gamle sår som sprekker opp, det blir nye når vi prøver igjen etter hvileperioden... :-( Ganske frustrerende! Har pumpet stort sett hver dag siden vi kom hjem fra sykehuset for fem uker siden... og holdt han unna brystet hvertfall i to uker i strekk, og da var det ingen synlige sår eller arr eller skorper, og var heller ikke vondt første gang han diet etter det... men så gikk det ikke mange "amminger" før smerten kom tilbake.

 

Faktisk så synes jeg det er helt greit å bare amme med ett bryst, så slipper jeg hvertfall å glemme hvilket han diet ifra sist :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen da er du på god vei i nedtrappingen, og du har jo prøvd det du kan for å få til på begge puppene. Er jo ikke noe problem å amme med bare det ene brystet. høres ut som du klarer dette kjempefint.

Skal jo ikke være mas å smerte å amme heller. Kjempefint at du har et godt bryst da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har ammet to barn med bare en pupp. Det ER litt forskjell på puppenen hennes nå, sier hun, men jeg ser ikke forskjell.

 

Jeg lurer på: Hvordan pumper du? Både elektriske og manuelle pumper kan slite en del på brystvorten! Har du prøvd å håndmelke? Det krever litt trening og kan være litt sølete, men prøv for eksempel å melke ut i en stor bolle. Det er mye mer skånsomt for puppen.

 

Ellers er brystskjold en god ide i din situasjon, syns jeg. Barnet har jo fått god dreis på den ene brystet, så det virker ikke sannsynlig at det skal bli altfor sugeforvirret av et skjold. Pass så på å håndmelke i varm dusj ofte, sånn at du får massert ut eventuelle tettheter i melkegangene.

 

Lykke til, med en, en og en halv eller to pupper. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...