Gå til innhold

ANANAS ser ut til å hjelpe


s-m&a-s mamma

Anbefalte innlegg

sååå takk for tipset... etter en boks så tør jeg å påstå at etter en stund begynte kynnere å komme... håper at det ikke er bare jeg som lurer meg selv for jeg ahr hvert å kjøpt 10 bokser ananas å skal spise ananas til det tyter ut av ørene på meg haha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ananas virker altså?Det skal jeg huske når den tid kommer:-)

Masse lykke til da!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,jeg spiser en slik trepakning med oppskjært ananas på boks til dagen nå(de siste dagene). Har hatt en del "små-rier" hvis jeg kan kalle de det,vonde kynnere hvertfall. Så kanskje tulla velger å komme i helga,lov å håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun hermetisert ananas eller kan man få samme effekt med fersk ananas også? Har spist fersk ananas i bøtter og spann men ingen effekt. Men det er jo så vanvittig godt da :-) For meg er det bare en hyggelig bi-effekt hvis fødselen skulle starte :-) Får vel prøve med litt hermetikk også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas inneholder prostaglandin(samme hormon som i sæd og i de modningstablettene en får på sykehus),så jeg vil da tro at fersk ananas er aller best effekt av. I og med at hermetikk står kanskje i månedsvis og årevis før det blir spist(kanskje effekten blir mindre da.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk skal vist være bedre. Og på Rema1000 koster de kun 10,-

Men jeg tror nok man må være moden for at det skal fungere.

Selv spiser jeg masse annanas, men merker ingenting ennå, men spiser kun fordi det er så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Da er det bare å hive inn da skjønner jeg. Nå er det bare 9 dager til ul-termin og 3 dager til mens-termin så jeg er klar som et egg :-) Spørs om kroppen er det da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. fikk jo faktisk rier forrige natt og da etter grøt med MASSE kanel, ANNANAS og samleie...

jeg har jo annanas i skapet , men har ikke noen bokseÅPNER!!!!!!!!! GRRRR.........

må jeg fine fram hammeren tro?!**GLIS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...he he.. heiv meg over boksen med en hobbykniv og en hammer... klarte å lage et lite hull og fikk tilslutt ut disse fohåpentligvis efferktive herlighetene... mmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du får holde oss oppdatert å se om det hjelper...

 

jeg har hatt kynnere etetr jeg spiste, å skal hive meg over en stor boks i kveld når datteren min har sovnet....

 

har hatt ett sinsykt "press" i korsryggen samtidlig som det presser i bekkenet- det kan ikke sammenlignes m riiene jeg hadde med datteren min men i hvertfall kraftigere kynnere enn hva jeg ahr hatt så jeg håååper det er en sammenheng i ananasen...

 

men eg e veldig kvalm, noen som hvet hva det betyr??

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips å ta med seg til etter påske iallefall. Ser flere av dere har termin etter meg - vil dere virkelig føde allerede nå??? Var på UL i går, og lillebror er litt mindre enn gj.snitt - og hvis (!) jeg går til termin blir han mellom 3 og 3.5 kg, så jeg håper nå å ruge litt til. Nå er han jo da under 2750 gr som er snitt. Kan godt legge på seg litt til. Gikk jo ut i permisjon på mandag - så det er godt med noen rolige dager hjemme nå. Skal nyte påskesolen nå, så etter påske er jeg klar.

 

Da er jeg klar for sterk pizza med hvitløk, et glass vin, ananas til dessert... og kanskje litt kos med sambo!! Verdt å forsøke iallefall.

 

LYKKE TIL og GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte nå en melding til sambo om at han må kjøre innom rema på hjemturen og kjøpe ananas til meg, hehe. Så får vi se da! Driver og lager bringebærte nå og har fått modningsakkupunktur i dag. Og kaaaaaanskje blir det en vals i halmen til kvelds....

Jeg vil få liten gull ut før helga er omme! Kommer tross alt med stompen først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ultralyd for en uke siden og da var han 2700kg..

å allikevel under gjennomsnittet....

 

jeg er så lei, så kunne godt tenke meg å føde før termin... ikke dermed sagt at han trenger å komme i dag:)

å det tror jeg ikke han gjør heller...

 

men var kjekt å se at ananasen satt i gang kynnere, selv om jeg for en halv time siden angret hehe fordi jeg fikk så sinnsykt vondt i korsryggen....

 

ha en god påske du oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor dere vil provosere fram en fødsel når det er så lenge igjen til termin...jeg har født en bare 3 uker før termin, og det ble faktisk endel komplikasjoner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...mange av dere med termin rundt 20.April som er lei nå ser jeg :)

Jeg fikk sambo til å kjøpe med ananas til meg for å teste, men tviler sterkt, tror babyen kommer når den er klar jeg. MEN...så vannvittig godt det var med ananas! Klarer ikke stoppe jeg...endelig noe sunt jeg kan gå å spise på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ananas er en ting som kan sette i gang fødselen, da er det kanskje ikke så bra å spise det for meg nå da? Er 32 + 6, og jeg må si at jeg har spist masse ananas... Visste ikke at det var noe som kunne sette i gang fødselen! Det er jo så godt, så jeg har store problemer med å holde meg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok at du kan spise ananas den fungerer ikke vist du ikke er moden for det.... som på samme måte som sex fungerer heller ikke vist ikke du er moden... så eg trur nok at siden du ikke har merka noe hittil så kan du tryggt spise ananas vidare.

 

Eg har termin den 24 april, så nå burde eg begynne å bli litt moden ivertfal, skal til føden på mandag til vurdering pga stort barn og har så lyst til å være litt moden og klar (mer sjanse for igangsetning) så derfor har eg begynt å benytte meg av disse kjerringrådene.... ananas ser ut til å ha funka litt for meg ivertfal, gik med masse kynnere i går får se hva som skjer i kveld/natt spiste nesten en hel boks i sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da skal jeg gå og spise litt ananas, tenker jeg. For jeg er moden!! Veldig moden! 4 dager over termin og 4 cm åpning, venter bare på siste etappen nå! Og har en halv ananas liggende, så da håper jeg det hjelper! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for at det hjelper...

 

jeg er begynt på min 3 boks hehe

men har bare kynnere.... men nå tror jeg at jeg skal gi meg for e sååå kvalm...hehe

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...