Gå til innhold

Lurer og gruer meg...


ceknes og Aksel

Anbefalte innlegg

Eg er gravid med nr. 3. Har født vanlig de to første gangene, men ikkje heilt uten komplikasjoner...Under første fødsel satt gutten fast. Han måtte til slutt bli tatt med vakuum. Til tross for at de klippet, revnet eg ein del, og mista ein del blod, var snakk om blodoverføring,men slapp heldigvis dette.

 

Under andre fødsel gikk det greit, men eg hadde ein total ruptur, revning fram i frå og heilt bak- for å sei det fint...har i ettertid fått litt problem med lukkemuskel.

 

No gruer eg meg litt til tredje fødsel...under ettersamtalen på sykehuset, sa de at det var sjanser for at eg kom til å revne igjen. No lurer eg på om eg kan kreve å få keisersnitt..? Nokon som har vore i same båt..?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg glede deg! =)

Jeg var i samme båten som deg, og jeg tok keisersnitt nå siste gangen. Jeg ble anbefalt dette av jordmoren og legen min, og da jeg la frem dette på sykehuset fikk jeg det igjennom så det endte med planlagt keisersnitt.

 

Du må bare være fast bestemt på at det er dette du vil og de ikke kan overtale deg! i og med du har de "skadene" som du har fra tidligere fødsler tror jeg ikke de vil prøve og overtale deg til vaginal fødsel heller.. Det gjorde de ikke med meg, men jeg viste de fra første stund av at jeg kun ville ha keisersnitt og de kunne ikke endre på det!

 

Vær sta og krev det, skyld på de tidligere "skadene" og legg til at du nå er redd for hvordan du skal bli etter en fødsel til. At det tør du ikke gjennomgå..

Bedre og syte og klage litt ekstra om de viser seg og være vrange mot deg.. (råd fra min søster som jeg fikk, for hun var ikke like sta og måtte prøve fødsel som endte i hastersnitt)

 

 

Lykke til med keisersnittet du, og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

No ser eg litt lysare på da. Håpe berre at lege og jordmor syns det same viss eg kjem på samtale på sjukehuset... Får ta ein samtale med fastlegen først. Ho er veldig koslig og forståelsesfull :)

 

Igjen: Takk for beroligande svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...