Gå til innhold

Emmaljunga cerox ,Teutonia Mistral Sport eller Traxx Jaguar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har Simo duo fra før, men vil ha en lettere sportsvogn/trille i tillegg.

 

Babyen 7 mnd., men vogna bør kunne brukes så lenge hun trenger vogn. Tror jeg vil ha 4-hjuling. Noen som har erfaringer med disse vognene?

 

Dette er viktig:

-tar forholdsvis liten plass sammenlagt

-god å trille, både på snø, asfalt og skogsveier

-god nok fjæring

-5-punktssele

-god å sove i

-vendbart håndtak

-flat liggestilling

-stor nok til barnet er rundt 4 år

-god beskyttelse mot vind og regn

-god kvalitet

 

Takknemlig for råd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Mistralen og den er vi kjempegodt fornøyd med. Oppfyller alle kravene du har skrevet over her, og i tillegg er den rimelig lett (12 kg), den finnes i mange forskjellige fargekombinasjoner og du kan bytte hjul dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mistralen har alt det du ber om. Vet ikke ang de andre vognene, men jeg elsker vår Mistral, den er suuuuper!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner er Mistral klart best! Kjempefornøyd med den vi hadde. Har og prøvd en Emmaljunga Cerox. Ikke fornøyd. Kvittet meg med den etter 1 uke. Trang, lav under kalesjen, tyngre enn Mistral, tok større plass sammenlagt og så TIPPET den. Når barnet sitter fremovervendt er den litt ustabil, og tippet altså mens minsten sov. En vogn som ikke er til å stole på, kan jeg ikke ha.

 

Så vidt jeg vet er Traxx-vognene ganske små i sittedelene og barna vokser raskt ut av dem.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto mellom Cerox og Mistral, menendte definitivt opp med mistral. Synes emmaljunga vognene er tunge og klumpete - og likte den ike i det hele tatt selv om de har noenlunde de samme egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd!

 

Mener jeg har lest ett eller annet sted her inne at Teutonia har litt dårligere kvalitet og virker "billigere" og mer skranglete enn Emmaljunga og Simo. Stemmer det? Eller holder den seg fin og "ny"?

 

Glemte å skrive at det må være plass til Voksipose under bøylen. Er det det på Mistralen? Hva med de andre to vognene?

 

hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god plass til voksi. Jr er 2 år og sover godt i vogna si med sovepose. Så den har lang rygg.

Vi har brukt vogna masse, og den er ikke skranglete på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett spørsmål: Er det best med små hjul foran eller like foran og bak? Kommer til å bruke vogna både på asfalt, snø, skogsveier og kjøpesenter og til å gå lange turer.

 

hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er best med like store hjul som sitter fast. Hadde en vogn med svingbart forhjul, men på ulendt underlag - dro den mot den ene siden hele tiden. Utrolig tung å kjøre - og den som liksom skulle være så lett...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistralen har et litt mer sporty utseende og har ikke sånne stenger som holder kalesjen på plass, kanskje derfor noen synes at den er skranglete. At det er dårlig kvalitet og blir fort stygg kan jeg ikke skjønne, det er allmenn kjent at Teutionia er bra kvalitet. Vet ikke om det er god plass til voksi under bøylen, bruker nå voksiposen, men har ikke satt på bøylen enda. Men tror det skal gå bra. Ang hjul så ville jeg absolutt anbefale 4 like store hjul. Sikkert kjekt med de små inne på kjøpesenter og på asfalt, men da ville jeg heller ha kjøpt en liten trille å ha ved siden av. Viktig å ha en god vogn å trille ute på norsk vinterføre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...