Gå til innhold

Da blir det mens, helgefyll og adopsjon på meg...


Songbird

Anbefalte innlegg

Blodprøva var negativ, til tross for at jeg har hatt alt av gravid-symptomer gjennom hele (så da hadde jo ikke det noen betydning..).

 

Nå er det bare å vente til blodet blir rødt og kommer i strie strømmer.

Så skal rødvinen renne i minst like strie strømmer, før jeg kan vende hodet og tankene framover mot en fremtid uten å oppleve å bli gravid, men også en fremtid med barn fra Etiopia.

 

Nå er jeg veldig glad for at vi har kommet så langt i adopsjonsprosessen. Bare 1- 1 1/2 år igjen så har vi faktisk barn...

 

Så da er det bare å takke for følget og for oppmuntrende ord.

Nå er det på tide for meg å bytte forum til FUB-sidenes adopsjonsforum..

 

Lykke til - spesielt til Anne Mor og Jons som greide det av oss tre som var inne samme dag på Riksen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh, nei, det var trist å høre! Og så du som har hatt all verdens symptomer hele veien, merkelig det der.

 

Men samtidig bra at dere allerede er i gang med adopsjon, håper det går glatt og greit i systemet så dere slipper å vente lenger enn nødvendig.

 

Tusen takk for lykkeønskene, håper vi alle er småbarnsmødre om et års tid, da, på den ene eller den andre måten. (Dersom dette går bra og vi føder et barn blir nok barn nr 2 adoptert, pga en hjertefeil hos meg som gjør at jeg antageligvis ikke kan gå gjennom mer enn en graviditet. Og går det galt blir det en gang adopsjon uansett)

 

Ønsker deg lykke, lykke til på veien mot et barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at det ikke funket denne gangen heller!

Da er det bare å vente litt til, så er du jo mor allikevel c";)

Lykke til videre.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synd at det ikke gikk for dere heller. Dette er vår 3 forsøk.Men vi gir oss ikke med det.

Hvor mange forsøk har dere bak dere?

Ønsker dere lykke til med adopsjonen.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at det ikke gikk denne gangen... Men jeg vil ønske deg lykke til fremover - også som mor! Og husk at det er mye mellom himmel og jord som vi ikke forstår, og du kan plutselig bli gravid likevel!?

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd det ikke gikk! Ønsker deg lykke til videre og håper resten av adopsjonsprosessen blir så kort som mulig så du snart får et deilig barn du kan kose deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare 2 fullførte forsøk (+ett som ble avbrutt), men gir oss med dette. Har snakket med Adopsjonsforum, og tror at vi kan forvente å ha et barn i løpet av sommeren neste år (vi er jo i gang med prosessen allerede)

Så får vi heller vurdere om vi vil prøve mer om noen år - etter at vi har adoptert en eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

 

Veldig leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller, synes fryktelig synd på deg nå. Lykke til videre med ny og spennende prosess:-)

 

Stooor klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først vil jeg si at det er fryktelig synd at det ikke har gått bra- samtidig vil jeg si at det er en veldig fin ting at dere skal adoptere (tenk på det barnet som faktisk får sin livs sjanse pga dere:) Vi skal selv snart starte med forsøk nr.3 og gleder oss til å sette igang. Men etter mislykkede forsøk så har dette med adopsjon selvfølgelig streifet tankene våre.

Men jeg lurer bare på: kan en starte en adopsjonsprosess når en driver med prøverør? Eller er det bare selve søknaden det går an å begynne med?

 

Uansett lykke til! Og kome gjerne innom her og si hvordan det går i prosessen- det er kanskje flere enn meg som tenker på adopsjon her en gang i blant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte inn søknad om adopsjon samtidig som vi satt oss på det vi hadde bestemt skulle bli vårt siste forsøk.

Her i Fredrikstad går ting ganske radig - og barnevernet har vært på besøk 4 mnd etter vi søkte.

I noen kommuner kan det ta nesten ett år.

 

De legger seg ikke i om du holder på med prøverør fram til sosialrapporten skal skrives, så jeg tror ikke det er noe problem.

 

Vet å gjøre det på denne måten så har vi jo 'skippet' ytterligere 5 mnds ventetid, da...

 

Jeg hadde søkt nå hvis jeg var deg (men ikke betal noen store summer ennå), så kan du bare kansellere søknaden hvis det klaffer på tredje forsøk, eller gå igjennom med det og sette godkjenningen på frys (tar nok minimum 9 mnd å få godkjenning fra man søker, og denne kan man holde på frys i 2 år tror jeg det er..)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei det var leit...

 

Men glad dere er i gang med prosessen adopsjon... :))

 

Da har du noe å se frem til og glede deg til...

 

Takk for at jeg har fått fulgt deg så langt... Håper jeg hører mer fra deg frem over også... :))

 

Å takk for lykke ønskning... Er kjempe nærvøs... Spesielt siden hcg var så lav.... Men dette skal å må gå bra... :))

 

Lykke til frem over songbird.. :))

 

Kjempe klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Songbird!!!

Vill ønske deg og mannen din masse lykke til framover , veldig trist å høre at det siste forsøke ble misslyket , men jeg må si at jeg er utrolig gla for at dere ksal adopter , mannen min og jeg har blitt enige om at hvis ikke vi blir gravide i løpet av dette året så setter vi i gang adopsjon og hvem vet kanskje vi møtes påen eller annen barnehage eller skole med hver våres prins eller prinssese ettrsom vi også bor i Fredrikstad !!!!!

dere kommer til åfå en fantastisk 2007 år tenkt deg da blir du mamma for første gang:))) det ernoe å glede seg til!

Må si at det var betryggenes å høre at der er fornøyde med hva Barneværnet har gjort hittils , godt at ting settes i gang rimelig fort !!!

Ønsker deg virkelig all mulig lykke framover og jehg håper du kan komme innom iblant å gi oss en oppdatering på hvordan ting går (jeg er da mye på Sliter forumet)

ha en fantastisk påske

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Så synd at forsøket ikke gikk bra, men det høres ut som du virkelig har noe flott å se fram til. Tenk at om ca et år har du et lite nydelig barn i armene dine. Du har blitt mamma, og mannen din har blitt pappa.

Det må være en helt fantastisk følelse.....

 

Jeg kjenner selv at lysten på å adoptere blir sterkere og sterkere, og ser fram til den dagen jeg kan legge prøverør bak meg, og starte adopsjonsprosessen.

 

Ønsker deg masse lykke til på veien videre :-))

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...