Gå til innhold

Første jordmortime i uke 24..


Lina74

Anbefalte innlegg

Jeg er andregangsfødende i 11. uke og har nettopp vært til legeundersøkelse. Der fikk jeg vite at mitt første besøk hos jordmor skal være i uke 24, altså om 13 uker fra nå. Og fastlegen min er ikke interessert i lytte etter hjerteslag i mellomtiden. Jeg har fått ultralyd 30. mai, og det er den nærmeste timen fra nå hvor det faktisk skal konstanteres og bekreftes at det er liv inni meg. Jeg kjenner stressnivået steg et par små hakk og irritasjonsnivået femten!! Er det bare jeg som syntes dette var å vente vel lenge på å få høre om tilstanden? Hva om det bærer galt avsted i mellomtia, fosteret dør, men ikke utstøtes?

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg begynner på uke 13 i morgen med nr.tre. Er også overrasket over hvor lenge det er mellom konrollene nå. Syntes bl.a. det var veldig betryggende i de forrige svangerskapene å få avkreftet f.eks toxoplasmosesmitte helt i starten av svangerskapet. Nå var jeg ikke på kontroll før i uke 12. Jeg skal visst bestille time hos jordmor etter ultralyden som jeg ikke har fått innkalling til ennå, men den blir vel i slutten av mai. Det vil si at jeg ikke skal til kontroll før i juni og da er det bare fire mnd. igjen av svangerskapet. Forstår jo at de kutter på kontroller hos flergangsfødende som har hatt greie svangerskap tidligere, men som du sier hadde det vært betryggende å høre hjertelyd litt oftere. En annen ting er at terskelen for å ta opp ting man lurer på/engster seg for blir mye høyere når man må bestille egen legetime utenom for å ta opp noe.

Lenke til kommentar

Var hos JM igår, og overhørte da en tlf samtale der ei jente i uke 11 bestillte time.. JM sa da at det var standar å være hos JM i uke 18-19.. Dette var fastsatt av ett eller annet, nå etter at man har funnet ut at gravide ikke trenger så mange kontroller... Så jeg syns det var leeeeeeeeeeenge å vente for deg....

Lenke til kommentar

Jeg var hos lege i uke 9 og neste kontroll var hos jordmor i uke 24. Syns det er altfor lenge mellom kontrollene. Sa det til jordmor da jeg var der, og hun sa at det var bare å ringe dersom det var noe. Det ER jo ikke noe, men jeg syns det er betryggende å få gå til kontroll oftere for å sjekke at alt er i orden!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...