Gå til innhold

Erfaring med Postafen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med bruk av Postafen for svangerskapskvalme? Hvor mye og hvor ofte kan en evt. ta det? Mener jeg sett noen innlegg om dette tidligere, men husker ikke eksakt hva det sto.

Nå har nemlig frk. kvalme kommet på visitt. Dersom det blir som sist, så må jeg ha hjelp til å komme meg igjennom hverdagen. Har ikke mulighet for å oppsøke akupunktør nå i påska da vi skal på ferie og de to ukene etter påske skal jeg på kurs i forbindelse med jobb. Må bare være oppegående da...

 

Andre tips mottas også med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff det er ikke greit!!! jeg har hørt at man kan spise en liten bit med ingefær mot kvalme, men jeg fikk beskjed fra apoteket at jeg ikke skulle ta de naturmedisinene som hevder de inneholder ren ingefær... ikke vet jeg hvorfor, men kanske noe med stoffene som binner det i tablettform... men frisk ingefær det kan man spise, bare ikke for mye for det er ikke noe godt.

 

det er hvertfall det jeg har hørt. håper det hjelper!! og masse god bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke postafen, men ta det i samråd med lege. Helst skal man jo ta så lite som mulig av alt, men om du ikke klarer deg uten, går det an. Prøv en halv tablett først, kan hende det er nok. Varer lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...forresten blir du IKKE oppegående av postafen, du blir dødstrøtt og kjempesløv. Men du slipper kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til både camiG og Anonym! Av to onder velger jeg nok heller å være trøtt og sløv enn å være konstant kvalm - det er jo absolutt det værste som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Postafen i forrige svangerskap. Fikk resept av legen. (Kan kjøpes reseptfritt,men du skal/bør prate med legen før du begynner å ta de. Jeg fikk de for jeg kastet utrolig mye oppog knasapt klarte holde på maten. De hjalp en del mot kvalmen, men jeg ble så trett at jeg bare sov. . Skal forresten tas før en legger seg om kvelden, i forbindelse med graviditet.

Snakk med legen din. Lykke til. Kvalmen er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...