Gå til innhold

Noen flere i uke 13 eller termin i oktober?:)


2 Hærligheter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i uke 13! Føler meg fortsatt ikke helt hjemme her på 2.trim. Men har jo god tid på å bli kjent her da.

Jeg har fått mage, men om det er babymage eller grunnet overspising for å holde kvalmen i sjakk, det vet jeg ikke. Har ikke spist sååå mye de siste to ukene, og magen blir ikke mindre. Nå passer snart ikke olabuksa som er litt stor heller. Og da håper jeg magen kommer fort, for da blir det litt bedre å bruke mammabukser.

Har vært svært plaget med kvalme, men har stort sett klart å holde på maten. Skal til legen i dag for første kontroll, men har vært inne på sykehuset for sjekk ang. blødninger tidligere og skal inn igjen på mandag til ny UL. Satser på at alt er bra, slik det var forrige gang jeg var inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 13 fulgåtte i dag jeg. formen er bedre, jeg kaster ikke opp hver dag..hehe...også er jeg ikke såå trøtt lenger. mage...hmmm...buksene strammer litt, men jeg har gått ned et par kilo pga kvalmen men fått bittelitt mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13 uker om to dager, skal snart bytte til 2 trimester ( inne å lurer litt)

Har termin 24.oktober.

Formen er litt sånn "bob bob" ganske bra noen dager for så å bli dårlig igjen. Jeg føler jeg blir litt bedre for hver dag som går nå..

Ble veldig frustrert i går ettermiddag. Jeg skulle kle meg men plutselig var det jo ingenting som passet som det skulle. Presset meg oppi en bukse og genser som ba om nåde. Magen har alt begynt å melde sin ankomst her ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15 oktober.. Er ikke i form..Hadde liksom litt mage før jeg ble gravid, så er ikke helt sikker på om har fått noe enda pga graviditet. Har gått ned 2 kg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er kjempefin. Har vært det i hele svangerskapet, bank i bordet for det... Har en liten mage fra før, så jeg ser ikke noe forskjell. Det eneste jeg kjenner er at noe strammer innenfor magen. Hvordan er det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 13 uker på dagen, og i grei form. Har kun kastet opp 3 ganger så er vel veldig heldig. Men har vært mye kvalm og vært nødt til å spise hver 2 time for å holde den i sjakk. Mage fikk jeg allerede etter 10 uker... Har til og med fått kommentarer på det... Må nevne at legen lurer på om jeg kan være lenger på vei og eventuelt ha tvillinger. Kommer ikke inn til UL før om 1 mnd, altfor lenge til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 13..termin 15okt:-)

hva på UL for 2gang i dag. der lå babyen min og sparket og snudde seg,helt utrolig følelse!!!

formen er bob bob...er dødens trøtt hele dagen og sliter med hodepine:-(

kvalmen har gitt seg--men blir veldig fort svimmel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :-)

Jeg er i uke 13. 12+4 helt konkret. Termin 14. eller 16.oktober. Jeg tar meg selv i å fortsatt titte mest innom 1.trimester, men det er jo HER jeg hører hjemme! :-)

Formen er egentlig veldig bra. Spydde hver dag i 4-5 uker, men nå er jeg kun litt kvalm på kvelden. Har ikke gått opp noe særlig i vekt, men magen står som ei tromme. Mine to bilringer har blitt til et trailerdekk! Det er nok ikke livmora eller babyen, men mer luft og sånn tror jeg??

Jeg er førstegangsgravid, så det skal jo liksom ikke synes så fort.

Jeg er usikker på hvor livmora skal ligge i uke 13, er den ikke på vei opp fra bak skambenet?

 

Moro om vi holder følge med hverandre vi som er kommet ca likt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Termin 14 oktober, og jada.. her begynner magen.. Har faktisk ikke kastet opp en eneste gang jeg :) men har spist utrolig ofte, så magen jeg har er nok ikke bare barn.. kremt kremt.. gikk på diett før jeg ble gravid, og gikk ned, noe jeg så klart har lagt på meg igjen ja..

Bukser? Vel.. de strammer godt.. har alt gått til innkjøp av en mammabukse med strikk i livet.. rene himmelen å gå med.. Lurer på hvor mye andre har gått opp her jeg.. Kanskje jeg må begynne å holde igjen litt..? Har gått opp 4 kg.. (håper det ikke kan dreie seg om tvillinger..! Er det selv..!!!)

Noe jeg bør tenke på å kjøpe inn dette semesteret kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13+4, termin ca 10.okt:) Har hatt forferdelig form,spydd som er gris, konstant kvalm (fremdeles),hormoner i alle retninger,hissig,tårevåt og gleder meg veldig! Venter nummer to,veldig forskjellig svangerskap fra førstemann,som gikk som en drøm! Gleder meg til magen ser gravid ut, og ikke bare oppblåst og feit:) Har ikke lagt på meg noe, men magen min kjenner jeg ikke igjen! Blir spennende å følge alle oktobermammaene her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10.okt.

Har lagt på meg 4 kg, men tar det egentlig ikke så tungt. Kiloene kommer vel uansett.......

Har fått litt mage, men ser foreløpig bare små-feit ut!! Gleder meg til å få skikkelig gravid mage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst; jeg sitter og smiler litt for meg selv av kommentaren noen av dere har kommet med.... Kjenner meg VELDIG igjen i det å ikke føle seg helt "hjemme" på 2. trimester enda! Jeg er selv 13 (13+2, for å være nøyaktig!)uker på vei, og det er først de siste dagene jeg "våget" meg inn hit... Det blir nesten som å slutte på barneskolen for å begynne på ungdomsskolen, dette! På det forrige stedet var du eldst mens på det nye blir du plutselig dumpet ned på "begynnerstadiet" igjen... Sukk... Men vi kommer nok inn i det, jenter!

 

Til hovedinnlegger. Frem til søndag hadde jeg ikke noe mage utover det jeg har hatt de siste årene. Nesten over natten kom det plutselig, men det føles som en "oppblåst-mage", om du forstår! Problemet er bare at den ikke blir mindre i løpet av natten...Og den kjennes oppblåst og litt ubehagelig nesten hele tiden.

 

Dog skal det sies at dette - samt tretthet - er de eneste "plagene" jeg har hatt til nå, så da skal jeg jo ikke klage :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 21.oktober..formen er fin nu.kvalmen har heldigvis gitt seg!men eg fikk meg et sjokk i dag..gikk på vekten,for firste gang i 2.veker,og eg har godt NED 4 til 5.kg!!!men forklaringen kan vera at eg har veldig god apetitt på frukt og grønt,som eg ikke hadde før.og om kveldene spiser eg full skål med deilig frukt,men ikke pizza eller noe usunt,som før.og over dagen går det vanlig 3.timer i mellom det eg spiser,for ellers kjenner eg at blodsukkeret går ned..har datter på 1 og1/2år,og når eg gikk med henne gikk eg opp 30.kg,men da måtte eg bare ha usun,fett mat,cola og snop,og så tenkte eg:jaja,eg kan spise,eg er jo gravid hehe..kjekt å se alle som skal ha i oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...