Gå til innhold

Tidlig hals brann!!!


Anne mor36 +Siw-Angelica

Anbefalte innlegg

Noen fler som har tidlig hals brann??

 

Kan nesten ikke spise noe... får halsbrann av alt...

 

Hadde det slik når jeg gikk med sønn min også... Spiste link i hauger å lass... å de smaker æsj... :((

 

Noen gode råd??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anne mor!

 

Ja, jeg sliter veldig med dette selv, er 7+6 i dag. Det er ikke gøy! Vet ikke om jeg har så mange veldig gode råd, men jeg drikker Biola med smak (blåbær/bringebær). Står bakpå at det skal være supert for gravide og ammende. Syns det lindrer noe.

 

Ellers er det å redusere styrken på krydderet i maten. I går var vi ute og spiste mexicansk mat, jeg pleier vanligvis å digge sterk mat med ekstra jalapeños. Var skikkelig nedtur å måtte spise mild mat.. Men det var såpass sent at det var ikke annet å gjøre. Og det er jo bare for noen måneder..

 

Noen andre som har gode råd? Kanskje det er lurt å spørre inne på de andre trimestrene, det er sikkert flere som sliter der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungår kaffe, te, sjokolade og salt lakris.

 

Mandler

Melk

 

syntes jeg hjelper

 

Spis lite og ofte, og ikke sterkt krydret mat

 

Og av ALLE ting (????) så sier mange at Lovehearts hjelper, og jammen tror jeg ikke det stemte litt iallefall....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips... :))

Prøve noe av det jeg da.... Tygger link men den smaker ikke godt... :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er i 2. trimester og mener jeg har lest der at det er lurt å ikke spise alt for mye av gangen.

Lukkemekanismen mellom magesekken og spiserøret (tror jeg det var) er ganske svekket under svangerskapet, det er derfor ikke lurt å spise så mye at det lett kommer opp i halsen igjen.

Når du legger deg om kvelden er det også lurt og ligge litt høyt med hodet.

Jeg er nå i min 15 uke og har enda ikke hatt noe problemer med dette (men det kommer vel som alle andre). Har de siste ukene blitt stapp mett av kun én brødskive, så det er vel kanskje kroppen sin måte å si ifra på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk halsbrann (og hikke!) tidlig, kanskje i uke 6. Jeg spiser jevnt over ganske krydret mat, men drikker nesten ikke kaffe, derimot mye Biola. Det eneste som gjør det markert verre, er å spise mye av gangen. Da blir det fælt! Nå er jeg 8+2, de siste dagene er det blitt enda verre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hjelper:

 

1. Gaviscon - et must å ha i skapet - smaker PYTON, men er sinnsykt effektivt!

2. Lovehearts - ikke tull, altså - det funker faktisk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I mitt forrige svangerskap var jeg veldig plaget med halsbrann.. Det eneste som hjalp for meg var titralack som du kjøper på apoteket. De er samme type som link o.l, men er små og smaker godt :) de var min beste venn!!!

jeg har ikke begynt å kjenne noe til halsbrannen enda, men har allerde kjøpt! så er jeg forberedt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Takk for mange gode tips...

 

Skal nok klare meg bra nå som jeg har dere å spørre... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...