Gå til innhold

Nå har eg prøvd kanel og ananas = kynnere....


Birna og Thorny Sara

Anbefalte innlegg

ja, tenkte at eg skulle prøve å få litt fortgang på sakene sjølv om det er tidlig. Men eg skal inn til kontroll på mandag og evt vurdering om igangsettelse og har så lyst til å være ivertfal litt moden før det.

Så eg prøvde kanel og ananas, resultatet ble at eg har hatt vondt, kynnere/rier eller noe liknende i to dager nå mer eller mindre. Men hvar gong det begynner å gjøre skikkelig vondt slik at eg vurderer å ringe jordmora mi så gir det seg... argggggggg

så eneste resultatet ble at jo det har komt litt slimete utflod og eg er kjempesliten....

Noen flere kjerringråd som kanskje setter litt mer fart på sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ser du er like utholmodig som meg...har oxo termin den 24..

prøver å gjøre alt for å få noe til skje...det som virker best for meg er opp og ned trappa..men ikke noe spes har skjedd ennå..

skal til legen etterpå,de er bekymret for sf...håper jeg blir satt igang snart.

begynner å bli kjempe lei..og har veeeldig lyst til å se nurket snart..

hvor i landet skal u føde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal føde i Førde, Sogn og Fjordane.

 

SF målet mit i uke 37 var 38cm.... så eg må inntil føden for en sjekk på mandag.. hadde en tøff fødsel siste gang pga stort barn og kjenner at eg begynner å bli urolig nå også.. + at denne babyen her driver å snur seg i tverrleie hele tiden (er vist ikke uvanlig med ustabil leie hos dem som venter nr.5) har ikke mye lyst til å misse vannet og gå i fødsel her hjemme og så ligger babyen tvert og det likte ikke jordmora heller spesielt siden vi har 1 1/2 times kjøretid til sykehuset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå huff da...får nesten håpe at du blir satt igang da...

nurket mitt ligger ganske så rett ned og er festet.tror jeg ville fått angst hvis han lå en annen vei nå..

fikk målt han på mandag og han er litt under gjennomsnittet sa de..men han er 2750 så jeg synes ikke det er så kjempe lite akkurat..

både gruer å gleder meg til fødselen da jeg ikke vet hva som venter meg (er 1st gangs)..

har desverre så mange symtomer på sf så jeg vet ikke helt hva som skjer der.

håper egentlig at det bare er kroppen som er veldig sliten og at det ikke er noe..

er ifra bergen og skal føde på kk jeg da :)

 

håper alt går bra med deg :)

lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må ta det med ro og tenke positive tanker det hjelper...

Eg hadde mange symptomer på sf siste gong og ble innlagt for å hvile, det hjalp til å begynne med. Men så ble bekkenet mit så dårlig av disse sykehussengene som igjen førte til høgt blodtrykk.

Nå er alt fint angåande urin og BT så ingenting tyder på sf heldigvis.

Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kanelen på ananasen ? Mye ?

 

Lei av å vente jeg også :)

 

At mannen kommer inni deg,at sæden får ligge å "godgjøre" seg skal visst ha effekt(jeg får vonde/kraftige kynnere med 6 minutters mellomrom gjennom et halvt døgn av det....).

Orgasme gjør jo at livmora trekker seg sammen.

Så er det jo også disse te og kapslene som folk tar,bringebærbladte/kapsler.

 

Vi får krysse fingrene for litt fortgang i sakene !

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, eg spiste grøt med masse kanel (kanskje litt for mye, grøten vart jo ikke noe særlig god) og så spiste eg ananast fra boks med krem på... (kanskje ikke det sunneste men eg liker i utgangspunktet ikke ananas)

Bor så langt ifra nærmaste helsekostbutikk at eg får ikke tak i salvie te eller bringebærbladte.. lurer på om bringebær kan gjøre samme susen....

Sex blir ikke aktuelt, mannen min går ikke med på en bestilt sex sånn som han sa....synest ikke at en stor mage, en baby som driver å sparker vilt og sex hører sammen... så javel kanskje eg får prøve å ordne en orgasme sjølv da.... :-)

Går her rundt og er så kvalm og har menssmerter hele tiden... ikke noe særlig godt og være sånn, vil da heller få det hele overstått.. men hvem har ikke lyst til det når det begynner å nærma seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanx..:)

 

jo har hørt rykter om at sex hjelper,men jeg har en mann som ikke tørr fordi han er redd for å skade beibisen..hehe..så det blr ikke mye sæd på meg kan jeg si...ler...

men heldighvis drømmer jeg mye om sex da..våkner stadig til orgasmer på kynnere..hehe..det er veeeldig brutalt altså..får kynnere i flere timer etterpå..

sprøtt at man kan drømme seg til orgasme..men det sier jo karnsje litt

om hvor lite jeg får av typen fortida..:)

men..men..ikke lenge igjen nå..:)

hva er blodtrykket deres da??..mitt var på 147/95 i går...

sånn har det vert i flere uker.håper det er bedre i dag når jeg skal til legen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt et blodtrykk på 120/80 igjennom hele svangerskapet men på siste kontroll så var det 115/75 så her er det relativt normalt. Siste svangerskap så steg det til 150/90 og da vart eg sendt på føden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.....satt egentlig å tenkte på at det var karnsje ikke så ille med meg alikevel.normalt å vere litt utslitt nå...

men jeg bør karnsje bekymre meg litt alikevel da..

hmmm...ja får håpe det er lavere i dag...

har hatt bt på 140/90 i 2 uker nå..men det har økt de siste dagene..

men ble du satt igang sist da??

slitsomt å ha høyt bt..er jo så trøtt at jeg vet ikke om jeg har krefter til å føde engang jeg...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg visste ikke engang at ananas var et sånt middel jeg! Jeg er veldig glad i ananas, men det er lenge siden jeg hadde spist det. Så i går _både_ spiste jeg en halv ananas, OG drakk nesten 1 liter ananas-juice... OG jeg hadde skikkelig harde kynnere som satt godt inn i ryggen utover kvelden... Så da har det vel en sammenheng da kanskje?

Jeg har tre uker til termin så det er jo ikke farlig. Men tror sikkert at mange fler enn meg ikke visste dette om ananas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ble satt igang til slutt 4 dager på overtid men eg hadde da ikke noe Protein i urinen eller noe, berre høgt blodtrykk som var sannsynligvis berre pga stress og at eg var så sliten... eg var så sliten at eg klarte meg nesten ikke på do sjølv en gang til slutt. Blir kjempestressa og kjenner korleis bekymringane hoper seg opp inni meg når eg tenker på det at eg evt må gå slik denne gangen også.... Eg fik anbefaling om å drikke masse vatn og hvile med noe høgt under føttene, vet ikke om det hjelper men det er da vert å prøve...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at fødslene blir tøffere hvis de blir satt igang.?huff...får håpe at alt er vel med meg..hadde bare + på proteiner igår...det er da ikke mye ,men litt..

phu...

mye vann har jeg egentlig drukket hele tiden..fikk mega kikk på de nye imsdal vannet med smak..hehe..så nå drikker jeg ett par liter om dagen..:)

skal til legen 17.30...da håper jeg å få noen svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ananas skal visst inneholde det samme hormonet(prostaglandin?) som er i sæd,og som de bruker i de modningspillene en får når en blir satt i gang på sykehuset.

 

Har lest det i en tråd her inne før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med ananas visste jeg ikke å jeg ELSKER ananas så det skal jeg prøve:):)

 

hilsen fra ei fra bergen- termin den 27 april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville berre ønske deg masse lykke til hos legen.

Eg har vært satt i gang 2 ganger tidligare. Eg ble satt på kur i med min nr.2 , det var ikke noe særlig men kroppen min tok over når eg hadde 5cm åpning så da følte eg at eg hadde litt mer kontroll.

siste fødsel (nr.4)så fik eg en sånn modningstablett og neste dag så tok dem vannet. 5 smertefulle timer seinare var gutten ute.... sier smertefulle fordi det var en ganske tøff fødsel. Eg har også hatt en kjempelett og flott fødsel (nr.3 kom i rasende fart, missta vannet hjemme, fik rier 6 timer seinare og lillegutt var ute 48 minutter etter det) og første fødselen min varte i 12 timer og var ikke så tøff men eg var kjempesliten.

så nå står nr.5 og siste for tur... vet ikke om det er jente eller gutt... men skal prøve å gjøre alt til å få en flott fødselsopplevelse. Har så lyst til å slutte med en herlig (som mulig) fødselsopplevelse og ikke sitte igjen med tanker om en vanskelig og tøff fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...