Gå til innhold

Bruk av smokk...


Leah & Marcus & Tilda

Anbefalte innlegg

Når kan man begynne å bruke smokk til spedbarn? Min lille engel pleier å ville suge litt ekstra bare for å sovne, litt dumt når vi legger ham i voggen og så må ta ham opp igjen for å gi ham den siste lille han trenger... Da våkner han jo igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte nesten med det samme vi kom hjem fra sykehuset jeg.. Fikk ikke lov å gjøre det på sykehuset, men et par dager etterpå måtte jeg bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ikke lov pga litt ammeproblemer. nå som ammingen går greit vil han ikke ta den. det er nok lurt ikke vente for lenge. mitt lille knøtt er snart 3 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å vente til ammingen er godt etablert, at melken er kommet og barnet har en god sugeteknikk. Hvilke barn som blir suge forvirret kan man ikk forutsi. Som ammehjelper skal jeg være forsiktig med å anbefale smokk. men selv har jeg gitt smokk tidlig til barna mine tidlig. men var forberdt på at hvis det ble ammeproblemer måtte smokken "fjernes" og begynne på nytt med ammingen.( men mine har skjønt det fra første stund at pupp er pupp og smokk er smokk...) det er viktig at man forsikrer seg om at barnet får bryst før smokken slik at ikke smokken blir puttet inn hver gang barnet skriker.Det kan da bli vanskelig å skjønne når det er økedager hvis smokken er første tilbud,og barnet godtar det.

Les evt i Gro Nylanders bok mamma for første gang. apittelet smokk - venn eller fiende? ( spør på biblioteket etter den)

det er viktig at der mor og eller far som bestemmer dette selv. Vil en gi smokk så får en prøve det, men det er lurt å vite litt om at det og kan gi forvirring og at den da nok må droppe smokken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...