Gå til innhold

vekt eller aldrer?


Babypus2006

Anbefalte innlegg

Lille tulla vår er 9 uker nå og veier 5-6 kg. (skal veie henne på HS senere i dag, for det er 2 uker siden sist og da var hun 5,3 kg) Men lurer på hvor mye vi skal gi henne, Hun får litt pumpet morsmelk og resten mme, og i det siste har vi gitt 130-150 ml. På Nan pakken står det fra 2 mnd 130-160 ml, men samtidig står det at fra 5,5 kg skal en regne 160-200 ml (de regner det fra 3 mnd)

 

Skal jeg beregne ut fra vekt eller aldre?

 

Og hva bruker dere for å holde magen i gang. Her går det i sviske juice, for malten virket dårlig. Nå har hun skitten bleie ver 2-3 dag, men ser ut til å slite litt....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder disse målene på hvor mye barna gjennomsnittlig spiser, så varierer det mye. Jeg har en gutt på 2 mnd og han spiser ca 120-140 pr måltid. Han veier ca 5,5 kg, men aldri om jeg hadde fått i han 160-200 ml!

 

Det beste er bare å prøve seg fram og se hvor mye babyen tar til hvert måltid. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du må prøve deg fram. Men som en liten pekepinn sier de 15% av vekta på helsestasjonen her. Men av og til tar hun 110 å andre ganger 160. Kommer an på når tid på dagen det er og formen. Jeg pumper og har akkurat nok til at hun får 140 ml på flaske de 5 første måltidene og 160 i Nan til siste måltid. Hun er 3 1/2 mnd og 6,3 kg.

Av og til hiver jeg på 10 mer for å se om 140 er nok, da får jeg en pekepinn om hvordan det ligger an.

 

Jeg blander en halv teskje malt i Nan-flaska, å etter det har vi ikke hatt mageknip overhode (1mnd)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...