Gå til innhold

Erfarig ang oljer mot revning..


maibarn1

Anbefalte innlegg

Er usikker på om jeg skal smøre meg inn med olje mot revning, men må bestemme meg snart siden jeg er i uke 34 nå. Er redd for å få sopp nedentil. Spurte jordmor om dette, men hun ga ikke klart svar i det hele tatt. Hun mente at olje ikke hadde noen effekt så hun så ikke noen poeng i å bruke dette i det hele tatt. Noen med erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei!

jeg har vel ikke erfaring.... men smører meg nå i dette svangerskapet.

Massasje og oljen gjør mellomkjøttet mer smidig, så litt effekt vil det vel ha.

er jo mange med bra erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt oppfordret av jordmor til å bruke hvetekimolje, og smører nå med dette. Hun sier det er det eneste med påvist effekt mot revning...men jeg glemte å spørre hvordan man skal smøre, er det bare utenpå, eller også litt inn i skjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Har kjøpt meg fødselsforb. olje idag, men det står at man skal bruke fra uke 34 så jeg får vente til søndag.....:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å massere dette området hver dag frem til fødsel. Men glemte med en gang ut hvilke oljer jeg skulle bruke, og hvor man kjøper dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingenting og revnet heller ikke. Fikk anbefalt jordnøttolje, men jeg syntes det nle lukt av klærne, også etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker weleda sin olje, og brukte det sist også..revnte ikke der jeg smurte:)

 

Om det virker, det vet jeg ikke, men jeg vil ikke sitte etter fødsel hvis jeg revner noe innmari og tenke "hva hvis jeg hadde prøvd..." Så derfor bruker jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jordnøttolje. Verdt å prøve. Håper virkelig ikke at jeg kan få sopp av den. Jordmor sa ikke noe om det når vi pratet om oljen. Hun synes og at det var verdt å prøve, men at de ikke har påvist at det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg prövde det en kveld. Syns det var skikkelig ekkelt... måtte bare dusje det vekk.. og det var så sterk lukt(weledas)Fikk fullstendig sopp-noia.. og bestemte meg for å ikke smöre. Jeg lar naturen gå sin gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte ganske ofte med jordnøtt olje før forrige fødsel, og måtte klippe litt, men revnet veldig lite... Fikk ikke sopp av det heller. Vet jo ikke om det var derfor jeg ikke revnet så mye, men vil prøve å smøre denne gangen og! Smurte meg om kvelden i senga. Bare til å sove i en gammel bommul truse, og dusje når en står opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...